Het oog/oor wil ook wat(t)....
-
Ranja
- Geregistreerd lid
Re: Het oog/oor wil ook wat(t)....
ptssss (Dat heerlijke geluidje als je op dat knopje drukt)
-
dirk
- Geregistreerd lid
wat heeft je oor daaraan? luister maar eens goed bij nfs underground 2
Nouja, omdat al die lui iets in de achterbak inbouwen, dacht ik aan een NOS-kitje
-
Marc
- Lid van verdienste
Waarom voor NOS opteren als de mogelijkheden met de turbo al zo goed als onbeperkt zijn? Die laatste geven dan ook nog eens betrouwbare pk's...
-
GRIFFIN
- Geregistreerd lid
John,johnjaap schreef: En wat betreft de massa: gewoon een plaatsje op de bodem van de auto uitzoeken waar je massa wilt maken. Vervolgens schuur je dit plekje blank, waarna je de massa er met een parkertje op vast schroeft. daarna weer een beetje bijlakken en dan is het gewoon goed. Wel altijd even uitkijken waar je in boort natuurlijk....
Indien je met deze installatie geen geruis (of liever gefluit) hebt, heb je geluk, want bij mij lukt het niet echt om het geluid weg te krijgen, ondanks een goed uitkozen massa en het gebruik van enkele ontstoorders/filters. En ik vermoed dat Injectie ook beetje hetzelfde probleem heeft (?).
Misschien hangt het van de alternator af? wie heeft hier een oplossing voor?
-
Marc
- Lid van verdienste
Ligt je plus kabel apart van de cinchkabels?
-
GRIFFIN
- Geregistreerd lid
In principe is alles aangesloten zoals het hoort. Zelf een vriend die aan DB-drag doet kan het probleem niet oplossen. Het enige dat hij nog kon denken is dat het aan een van de (defekte)kanalen van de radio ligt; maar dit lijkt mij niet echt logisch, maar ik kan mij vergissen natuurlijk.
-
Injectie
- Moderator
IK had last van ruis. Maar dat heb ik opgelost door de cinch kabels rechts door de autó te leggen de kabel van de cd wisselaar loopt midden door de auto. En de plus links.
IK had enkel last van ruis als ik de wisselaar gebruikte. die kabel lag erst toch te dicht bij de plus.
IK had enkel last van ruis als ik de wisselaar gebruikte. die kabel lag erst toch te dicht bij de plus.
-
GRIFFIN
- Geregistreerd lid
Ah ja ok ik zie het al. Bij mij loopt alles samen rechts onder de mat, zowel de cinch, de + als de CD-lader kabel.
Dit zou dus de oorzaak voor de storing kunnen zijn?!...
Dit zou dus de oorzaak voor de storing kunnen zijn?!...
-
Marc
- Lid van verdienste
plus en cinch moeten altijd gescheiden worden. Meestal ligt de plus alleen aan de linkse kant en al de rest rechts.
Als je alles samen legt ga je zowieso storingen krijgen...
Als je alles samen legt ga je zowieso storingen krijgen...
-
johnjaap
- Geregistreerd lid
Het scheiden van de kabels is inderdaad van groot belang. Overigens mag een wisselaarkabel gerust langs de cinchkabels en de speakerkabels lopen. Ik heb mijn pluskabel door mijn linker dorpel lopen, samen met twee sets speakerkabels voor de voorste linker composet en woofer. De rest loopt door de andere dorpel. Dat is wel ff "frotten" geblazen; 3 sets cinchkabels, twee sets speakerkabels, een remotekabel en een soort telefoonkabel voor de bassknop lopen door deze dorpel.
-
Marc
- Lid van verdienste
Ik begrijp wat je bedoeltjohnjaap schreef: Dat is wel ff "frotten" geblazen; 3 sets cinchkabels, twee sets speakerkabels, een remotekabel en een soort telefoonkabel voor de bassknop lopen door deze dorpel.

Trouwens, hoe heb jij de bekabeling naar de deuren lopen? Gebruik gemaakt van de stekkerverbinding of gewoon door de rubbers getrokken?
-
johnjaap
- Geregistreerd lid
Voor een deel door de rubbers, en eenmaal bij de stekkers aangekomen heb ik een hoekje van de stekker afgeveild. Daarlangs gaan nu de kabels naar binnen. Vervolgens wel afgekit met zwarte lijmkit, ziet er naar mijn idee behoorlijk netjes uit. Het is bij een 9000 wel echt een rotwerk, maar je wordt er steeds handiger in... ik heb nu in totaal vier keer zo'n kabel aangelegd.
In welke auto is die foto gemaakt trouwens? Zit er netjes in zo.
In welke auto is die foto gemaakt trouwens? Zit er netjes in zo.
-
Marc
- Lid van verdienste
Nog zin in een 5de en een 6de keer?johnjaap schreef:Het is bij een 9000 wel echt een rotwerk, maar je wordt er steeds handiger in... ik heb nu in totaal vier keer zo'n kabel aangelegd.
9-3 coupeIn welke auto is die foto gemaakt trouwens?
-
johnjaap
- Geregistreerd lid
Ik heb de foto's van de 9-3 inmiddels gezien op je site, zit er allemaal netjes in. Je ziet helaas vaak nog veel amateurwerk, waarbij de tranen je in de ogen schieten, maar dit is heel mooi gedaan.
En die kabels in de deuren leggen: in wat voor auto zou je dat willen dan?
En die kabels in de deuren leggen: in wat voor auto zou je dat willen dan?