Sneeuw, leuk!

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Per Eklund fan
Geregistreerd lid

Re: Sneeuw, leuk!

Bericht door Per Eklund fan » do 03 mar, 2005 13:20

Zoals ze bij 'ons' in Duitsland zeggen:
Da gehen wieder einige blöde Hollander mit ihren Sommerreifen... :D

Ik heb winterbanden, geen enkel probleem in de sneeuw, het wordt wel moeilijker om leuk te glijden........ :? Scheisse! :O:

Mike

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » do 03 mar, 2005 19:18

Ik heb ook winterbanden. Maar als er genoeg sneeuw ligt kun je nog steeds leuk glijden. :D

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » do 03 mar, 2005 22:17

Vandaag héérlijk rondgegleden op een parkeerterreintje hier in Utrecht. Had 't nog nooit gedaan, maar ben er wel écht verslaafd aan nu :D Ik waande me bijna Erik zelf :twisted:

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » do 03 mar, 2005 22:51

Per Eklund fan schreef:Zoals ze bij 'ons' in Duitsland zeggen:
dat denk ik ook, als ik weer zo'n slome pipo voor me heb.... zonder winterbanden :twisted:

MXL
Geregistreerd lid

Bericht door MXL » do 03 mar, 2005 22:56

Per Eklund fan schreef:Zoals ze bij 'ons' in Duitsland zeggen:

Ik heb winterbanden, geen enkel probleem in de sneeuw, het wordt wel moeilijker om leuk te glijden........ :? Scheisse! :O:

Mike
Es gibt immer mehr Hollander mit Winterreifen. So blöt sind sie nicht.

Van mijn directe familie rijden vijf van de zeven auto's op winterbanden van oktober tot april. Om mij heen zie ik er ook steeds meer verschijnen.

Helaas ziet niet iedereen de noodzaak van deze investering in. Vanochtend wel flink staan lachen om mensen die niet eens hun parkeerhaven uitkomen omdat de weg een beetje omhoog loopt.

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » vr 04 mar, 2005 1:03

Heb de indruk dat 'winterbanden'een beetje overroepen worden. Heb al verschillende merken gehad, maar echt goede grip bij winterweer heb ik toch niet.

MXL
Geregistreerd lid

Bericht door MXL » vr 04 mar, 2005 9:14

marky schreef:Heb de indruk dat 'winterbanden'een beetje overroepen worden. Heb al verschillende merken gehad, maar echt goede grip bij winterweer heb ik toch niet.
Dat hangt er vanaf wat je ervan verwacht. Wil je vol vermogen de bochten door gummen, dan zal je op droog wegdek met zomerbanden toch nog iets beter uitzijn. Maar in geval van lage temperaturen, nat of besneeuwd wegdek en bladeren of modder op de weg (situaties die erg vaak voorkomen in de winter) zal je met winterbanden vele malen beter af zijn dan op zomerbanden. Enige nadeel is dat de winterbanden door hun samenstelling veel soepeler zijn waardoor het weggedrag "soepeler" wordt.

erwin mertens
Geregistreerd lid

Bericht door erwin mertens » vr 04 mar, 2005 9:34

Mijn bandenleverancier rijdt met een ss-aero,'t ganse jaar door op winterbanden,zijn verklaring daarvoor is dat hij de auto nooit in extreme omstandigheden gebruikt(ook niet op droog wegdek),maar dat vanaf 't moment de weg wat vochtig is hij een veel beter grip heeft.
In de context vertelde hij d'r wel met een knipoog bij dat banden aan hem niet zoveel kosten en hij d'r natuurlijk niet om geeft vrij snel banden te moeten wisselen omwille van slijtage.

En ik?
Ik heb ook splinternieuwe winterbanden op m'n originele 15'-velgen,ze staan daar leuk in de hoek van m'n garage :oops:
Combinatie van luiheid en de 15'ers niet mooi vinden is m'n flauw excuus.

SimonA50

Bericht door SimonA50 » vr 04 mar, 2005 9:52

Je mag eens hier in Zweden komen rijden op je zomerbanden in ECHT winterweer. Dan ga je je mening herzien
marky schreef:Heb de indruk dat 'winterbanden'een beetje overroepen worden. Heb al verschillende merken gehad, maar echt goede grip bij winterweer heb ik toch niet.

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » vr 04 mar, 2005 13:47

Ik rij nu voor het tweede seizoen op mijn winterbanden van Nederlands(!!) fabrikaat door de Zweedse sneeuw en ik moet zeggen dat ik over grip niets te klagen heb. Een enkele keer rij ik in de auto van een collega waar spijkerbanden onder zitten maar daar ben ik nou niet zo weg van. Op asfalt maken ze veel lawaai en de grip is alleen op vastgereden sneeuw beter.

Pearl Aero
Geregistreerd lid

Bericht door Pearl Aero » vr 04 mar, 2005 16:48

Dat kan ik toch niet met je eens zijn. Ik ben altijd blij dat ik spijkerbanden onder de auto heb liggen wanneer ik in Zweden ben. Afgelopen keer hadden m'n broer en ik een gehuurde Citroën C5 op niet kinderachtige winterbanden, maar ik vond het nog steeds klote in de sneeuw. Ik was blij dat we hem konden omruilen voor de Aero op spikes.. Ze maken idd. wel meer lawaai.

Het setje spikes is overigens te koop voor iemand die niet bang is een boete te krijgen.. :lol:

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » vr 04 mar, 2005 20:06

Zoals ik al geschreven heb, vind ik de grip bij winterweer tegenvallen. Ik heb het niet over door de bocht scheuren bij droog weer.

Misschien ligt het aan mij, maar ik sta nog altijd te spinnen bij een besneeuwd wegdek, laatst in de ardennen zat ik zelfs even vast :cry:

Wat ik van winterbanden verwacht, is fatsoenlijke grip bij winterweer, niet een verschil wat amper voelbaar is. En daar schieten zowel de michelin pilot arctic alpin als de pirelli 210 snowsport in te kort. Met die laatste heb ik trouwens slechts 3 dagen gereden voor ik mn zomerbanden weer monteerde, wat een afschuwelijk slecht rubber.

MXL
Geregistreerd lid

Bericht door MXL » vr 04 mar, 2005 20:25

Ik rijd zelf op vredesteijn snowtracks in de maat 185, vandaag ook in de peugeot van mijn vriendin gereden met semperit wintergrip. Die semperits hebben echt een gruwelijk goede grip, deze hadden een erg hoge score volgens de adac test van dit jaar.

bram
Geregistreerd lid

Bericht door bram » do 10 mar, 2005 0:52

winterbanden nergens voor nodig. voor die 3 dagen dat het in Nederland sneeuwt.

:roll:

Niels
Geregistreerd lid

Bericht door Niels » do 10 mar, 2005 10:35

Winterbanden hebben toch ook meer grip in ordinair nat weer?

Plaats reactie