Doodmoe van CSE Neppers.
-
Erik
- Lid van verdienste
Re: Doodmoe van CSE Neppers.
Heren, wellicht is het een optie om een vriendelijke sfeer te behouden.
Herman sorry dat ik het zeggen moet.....maar de RDW heeft het zeker niet altijd bij het rechte eind.....mijn auto is bijvoorbeeld zwart terwijl hij toch echt blauw is. Verder is nergens te vinden dat het een SE is terwijl het dat toch echt is.
Herman sorry dat ik het zeggen moet.....maar de RDW heeft het zeker niet altijd bij het rechte eind.....mijn auto is bijvoorbeeld zwart terwijl hij toch echt blauw is. Verder is nergens te vinden dat het een SE is terwijl het dat toch echt is.
-
Herman-CSE
- Geregistreerd lid
En ik nietverde900 schreef:Toe maar, ik heb iets met auto's, en met SAAB in het zeer byzonder, ik heb sinds 20 jaar evenzovele SAAB's gehad, waaronder een 9000 CSE, zie mijn foto's op de fotogallerij, deze had als extra leer.Herman-CSE schreef:Tuurlijk jij zal het weten als 900 rijder:
Mijn kennis gaat op dat vlak toch echt verder dan de jouwe, ik heb in deze topic een correte specificatie gegeven van het modeljaar 1992 af.Herman-CSE schreef:Ik praat niet over al die aktie modellen maar de standaard CSE.:En jij begint wartaal uit te slaan.Herman-CSE schreef:Ik snap niet dat jij er van alles bij haalt om zo de boel te vervagen:
Airco was optioneel op een Burgundy, maar vraag rustig ook eens aan een ander.Herman-CSE schreef:ps Burgundy heeft wel degelijk ook Airco.:Daar heb je het volledig mis.Herman-CSE schreef:Maar goed als jij gelijk wil hebben kun je het krijgen,alleen je hebt het niet
Maar goed.... 50% van de CS-en zijn qua specificatie te vergelijken met de jouwe, en dat vind je niet leuk, jammer hoor voor je.
Saab 9000 CS is al vanaf 1991
In dat jaar was er ook nog iets bijzonders met de CSE maar dat zul jij natuurlijk zelf ook wel weten.
De jouwe hoe weet jij welke Saab's ik heb dan
Je trekt zo maar van allerlei conclusies terwijl je van niets weet
-
Herman-CSE
- Geregistreerd lid
Lees topic maar even terug wie er begon met onredelijke taalerik schreef:Heren, wellicht is het een optie om een vriendelijke sfeer te behouden.
Ga dat de RDW maar eens uitleggen als je voor een keuring komt dan,zo werkt dat niet.
Er kan zoveel gebeuren met een auto in al die jaren zegt me weinig,wat op kenteken staat is origineel en klopt zover mij bekend altijd of het moet express verkeerd zijn opgegeven voor belasting etc.of fout doorgegeven maar heb ik nog nooit gezien.
-
Elevation12,000
- Geregistreerd lid
CSE staat idd op de klep en hij stond ook in de prijslijst als CSE Anniversary. Maar goed, als jij dat een nepper vindt moet je lekker in je 'kale' CSE blijven rijden.Herman-CSE schreef:Alle aktie modellen zijn CSén met een optie pakket en dus geen CSE's al hebben ze die opties vaak ook,het gaat erom wat er op kenteken staat en niet op de klepElevation12,000 schreef:De Anniversary is een CSE met wat opsmuk, alleen niet in het RDW bestand. Anniversary = CSE + gedeeltelijk houten stuur, suede inzet stukken voor donkerder interieur/twee tinten donkerdere lederen stukken voor licht interieur, skirts rondom, a-spoiler voor lpt's, uitgebreidere boordcomputer en cruise control voor lpt's (ben niet 100% zeker of CSE lpt die niet hadden), Anniversary logo ingestanst in bekleding, ander 15¨LM. Dit is wat mij nu iig te binnen schiet. Oh ja, metallic lak zonder meerprijs. Een van deze lakken was dus de Anniversary specifieke lak Amatyst violet.
Wellicht is een latere CSE bij de RDW ook gewoon CS. Ik zou iig niet op het RDW bestand afgaan.
Specs. vd CSE varieerden over de jaren. Latere hebben leer. Weet even niet hoe dat met ACC zit, maar er staat me iig bij dat vroegere CSE's flink kariger waren.
Mijn eigen classic 900 is leuker rijden op B wegetjes, vooral met dak open onder bomen door en zo. Mijn vader's 9000 is veeel zuiniger, smoelt best wel okay met de Aero wielen die de dealer erbij opdeed en is tot op heden minder problematisch gebleken; zowel mechanisch als qua carroserie. Geweldige auto.
-
erwin mertens
- Geregistreerd lid
Ooit zag ik een echte rode viggen diesel,en zeg niet dat 't niet kan of ik roep er een moderator bij!
Ps;wat maakt 't toch uit?
We zijn toch liefhebbers,
Op mijn fietsje 25 jaar geleden stond een namaak Harley-stuur,
toch kreeg ik complimentjes
-
John
- Geregistreerd lid
Ik lees meermalen 'RDW'.
Ik zou er zeker niet van uitgaan dat die gegevens correct zijn.
Immers volgens de RDW heb ik een 9000 Turbo cabriolet met katalysator
......... terwijl het toch echt een 900 classic Turbo cabriolet zonder katalysator is.

Ik zou er zeker niet van uitgaan dat die gegevens correct zijn.
Immers volgens de RDW heb ik een 9000 Turbo cabriolet met katalysator
......... terwijl het toch echt een 900 classic Turbo cabriolet zonder katalysator is.
-
Herman-CSE
- Geregistreerd lid
Dat is zo zeg nooit,nooiterwin mertens schreef:Ooit zag ik een echte rode viggen diesel,en zeg niet dat 't niet kan of ik roep er een moderator bij!
![]()
Maar als jij je mooie bike aanbiedt als originele Harley,op dat moment zit je fout en dat geldt hierbij ook
-
Herman-CSE
- Geregistreerd lid
Ik heb het niet over prijslijst of klep maar op kenteken dat is het enige controleerbare zeker als auto's al ouder zijnElevation12,000 schreef:CSE staat idd op de klep en hij stond ook in de prijslijst als CSE Anniversary. Maar goed, als jij dat een nepper vindt moet je lekker in je 'kale' CSE blijven rijden.Herman-CSE schreef:Alle aktie modellen zijn CSén met een optie pakket en dus geen CSE's al hebben ze die opties vaak ook,het gaat erom wat er op kenteken staat en niet op de klepElevation12,000 schreef:De Anniversary is een CSE met wat opsmuk, alleen niet in het RDW bestand. Anniversary = CSE + gedeeltelijk houten stuur, suede inzet stukken voor donkerder interieur/twee tinten donkerdere lederen stukken voor licht interieur, skirts rondom, a-spoiler voor lpt's, uitgebreidere boordcomputer en cruise control voor lpt's (ben niet 100% zeker of CSE lpt die niet hadden), Anniversary logo ingestanst in bekleding, ander 15¨LM. Dit is wat mij nu iig te binnen schiet. Oh ja, metallic lak zonder meerprijs. Een van deze lakken was dus de Anniversary specifieke lak Amatyst violet.
Wellicht is een latere CSE bij de RDW ook gewoon CS. Ik zou iig niet op het RDW bestand afgaan.
Specs. vd CSE varieerden over de jaren. Latere hebben leer. Weet even niet hoe dat met ACC zit, maar er staat me iig bij dat vroegere CSE's flink kariger waren.
Mijn eigen classic 900 is leuker rijden op B wegetjes, vooral met dak open onder bomen door en zo. Mijn vader's 9000 is veeel zuiniger, smoelt best wel okay met de Aero wielen die de dealer erbij opdeed en is tot op heden minder problematisch gebleken; zowel mechanisch als qua carroserie. Geweldige auto.
En welke 'kale' CSE
-
Elevation12,000
- Geregistreerd lid
Jouw CSE. Ik ga er tenminste vanuit dat iemand die Herman CSE heet ook een CSE heeft. Of ben jij soms zelf een nepper?
-
jelger
- Geregistreerd lid
wat al 3 keer is gezegd HermanCSE is dat op eenbepaald moment die pakket gegevens van het kenteken zijn afgeknikkerd.
ik krijg het gevoel van een oost-indische doofheid. (kenteken, leer, etc)
als je andermans kennis gewoon negeert cq niet open staat voor de mogelijkheid, waarom dan ueberhaupt hier een discussie punt van maken??
als je andermans kennis gewoon negeert cq niet open staat voor de mogelijkheid, waarom dan ueberhaupt hier een discussie punt van maken??
-
Herman-CSE
- Geregistreerd lid
Jaja en iemand heeft altijd dezelfde autoElevation12,000 schreef:Jouw CSE. Ik ga er tenminste vanuit dat iemand die Herman CSE heet ook een CSE heeft. Of ben jij soms zelf een nepper?
Ben benieuwd als ik jou naam zie waar jij dan in rijdt Simca 1200 misschien
-
Herman-CSE
- Geregistreerd lid
Nogmaals ik had het niet over bijzondere pakketten/speciale uitvoeringen maar gewoon over CS en CSE op kenteken,ongeacht de extra's,de topic is die kant op gegaan.jelger schreef:wat al 3 keer is gezegd HermanCSE is dat op eenbepaald moment die pakket gegevens van het kenteken zijn afgeknikkerd.
Dat iemand roept dat pakket gegevens er zomaar ff zijn afgegooid,hoeft het nog niet zo te zijn,of moet je daarin meegaan,is gewoon onzin tot aan 1998 toe heb je altijd CS en CSE uitvoeringen gehad,sorry.
-
Elevation12,000
- Geregistreerd lid
Of auto niet verkopen. Vast niet ingeruild op een Anniversary? Zoals ik al zei een geweldige auto. Een 'kale' CSE ook natuurlijk, maar ik zeg 'kaal' om tegenwicht te geven aan iemand anders die het 'E' tje tot welhaast mytische proporties lijkt op te blazen.Herman-CSE schreef:Jaja en iemand heeft altijd dezelfde autoElevation12,000 schreef:Jouw CSE. Ik ga er tenminste vanuit dat iemand die Herman CSE heet ook een CSE heeft. Of ben jij soms zelf een nepper?of moet je iedere keer je naam aanpassen
![]()
Nee, dat is een fiets (zie avatar). Die heb ik en nog wel wat meer ook. Zie website in profiel als je er meer van wilt weten. M'n vader heeft ooit wel een Simca 1200 gehad. Na 3 jaar koek.Ben benieuwd als ik jou naam zie waar jij dan in rijdt Simca 1200 misschien
-
Hannes
- Forum Admin
Dit forum heeft niet alleen tot doel kennis te delen maar ook kennis van andere aan te nemen. En een aantal mensen hier heeft echt een belachelijke kennis van Saabs (zowel technisch als over modellen).
Dus luister naar elkaar. Zeker naar iemand met veel ervaring.
De RDW heeft het lang niet altijd bij het rechte eind, echt niet. Er zijn hier al veel fouten langs gekomen. Van verkeerd gewicht en verkeerde maten tot wel erg beperkte informatie over uitrusting/motor en natuurlijk wel of geen kat.
In inderdaad blijft de CSE uitvoering gewoon de luxe versie van de bijbehorende CS. En die E uitrusting is door de jaren heen veranderd. En de anni eigenlijk weer een luxe CSE. (koste toen trouwens iets van 103.000 keiharde guldentjes, duuuur zeker voor een actie model
)
De 9000 aero is wat dat betreft toch meer een verhaal apart met zijn eigen motor.
Als iemand nog mooie folders heeft om het eén en ander kracht bij te zetten, we hebben daar een speciale map voor in de fotogalerij.
Groeten
Hannes
Dus luister naar elkaar. Zeker naar iemand met veel ervaring.
De RDW heeft het lang niet altijd bij het rechte eind, echt niet. Er zijn hier al veel fouten langs gekomen. Van verkeerd gewicht en verkeerde maten tot wel erg beperkte informatie over uitrusting/motor en natuurlijk wel of geen kat.
In inderdaad blijft de CSE uitvoering gewoon de luxe versie van de bijbehorende CS. En die E uitrusting is door de jaren heen veranderd. En de anni eigenlijk weer een luxe CSE. (koste toen trouwens iets van 103.000 keiharde guldentjes, duuuur zeker voor een actie model
De 9000 aero is wat dat betreft toch meer een verhaal apart met zijn eigen motor.
Als iemand nog mooie folders heeft om het eén en ander kracht bij te zetten, we hebben daar een speciale map voor in de fotogalerij.
Groeten
Hannes
-
verde900
- Donateur

De 9000 CSE is geintroduceert in augustus 1992 als modeljaar 1993, ergo er bestond in 1991 geen CSE.Herman-CSE schreef:Saab 9000 CS is al vanaf 1991![]()
In dat jaar was er ook nog iets bijzonders met de CSE maar dat zul jij natuurlijk zelf ook wel weten
De oudste geregistreerde CSE's zullen daarom van augustus of september 1992 zijn, deze hadden volgens mij ook nog geen balansassen.
Heb jij alvorens je deze niet te onderbouwen uitspraken deed wel eens een prijslijst geraadpleegt hoe het nu echt allemaal zit? of roep je maar wat?Herman-CSE schreef:Ik heb het niet over prijslijst of klep maar op kenteken dat is het enige controleerbare zeker als auto's al ouder zijn![]()
En welke 'kale' CSE