Mag een agent buiten dienst mij later bekeuren?????

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
robertw

bekeuren?

Bericht door robertw » wo 03 aug, 2005 13:19

Wat betekenen de strepen van een politie-agent?
Drie strepen: Ik kan lezen en schrijven.
Twee strepen: Ik kan lezen.
Een streep: Ik ken iemand die kan lezen.

Volgens mij had je een agent met 0 strepen

/rw
:lol:

Jochen
Geregistreerd lid

Bericht door Jochen » wo 03 aug, 2005 13:29

Moeten smurfen niet met twee zijn om een overtreding vast te stellen?
Volgens mijn kan hij hij je niets maken.

Oostland
Geregistreerd lid

Bericht door Oostland » wo 03 aug, 2005 14:48

Volgens mij kunnen jullie er niet zo goed tegen dat je goed de l*l bent als je een fout maakt in het verkeer, we doen het allemaal maar begin dan niet zo dom te zeuren als het je een paar centen kost.

Marknett
Lid van verdienste

Bericht door Marknett » wo 03 aug, 2005 15:45

Oostland schreef:Volgens mij kunnen jullie er niet zo goed tegen dat je goed de l*l bent als je een fout maakt in het verkeer, we doen het allemaal maar begin dan niet zo dom te zeuren als het je een paar centen kost.
Enigszins negatieve toonzetting ....
Persoonlijk vind ik ook dat billen branden = op de blaren zitten. Maar om elkaar van 'dom gezeur' te betichten ... :roll:
Jochen schreef: Moeten smurfen niet met twee zijn om een overtreding vast te stellen? Volgens mijn kan hij hij je niets maken.
Neen, dat hoeven ze niet. Wel is het zo dat ze voorrang hebben als ze op de fiets van rechts komen.

Jappieveder
Geregistreerd lid

Bericht door Jappieveder » vr 05 aug, 2005 10:29

Daar was ik weer....

De zaak is afgedaan. Ben gister gebeld. Drie keer raden wie ik inhaalde.......De hoogste man van de recherche in Friesland, :shock: .

Heb ik weer hoor, het was dus toch niet één of andere buurtagent. Al met al een heel leuk gesprek gehad met de beste man. Hij heeft ervoor gekozen mij niet een bekeuring te geven, en daar ben ik achteraf erg blij om. Ik reed over een doorgetrokken streep, gaf geen richting aan en haalde rechts in. Oetlul dat ik ben. Hij heeft me even een kleine preek gegeven en daarmee is t klaar. Heb hier wel van geleerd hoor. Toch maar wat rustiger rijden.

Groeten Jaap

verde900
Donateur
Donateur

Re: bekeuren?

Bericht door verde900 » vr 05 aug, 2005 11:06

robertw schreef:Wat betekenen de strepen van een politie-agent?
Drie strepen: Ik kan lezen en schrijven.
Twee strepen: Ik kan lezen.
Een streep: Ik ken iemand die kan lezen.
Volgens mij had je een agent met 0 strepen
Wie van jullie heeft ooit anders met de politie te maken gehad dan met een overtreding?
Ooit een ongeluk gehad waarbij hun professionele rust voor jou het verschil betekende? of de politie aan de deur gehad omdat een familielid omgekomen was?
Zij hebben dagelijks te maken met de (soms verschrikkelijke) gevolgen van ondoordachte, domme of soms zelfs asociale acties van anderen waarbij onschuldigen voor de rest van hun leven de gevolgen hebben te dragen.
Zij hebben het recht en de plicht om overtreders van de (niet voor niets) gestelde regels te verbaliseren of aan te spreken op hun (wan)daden.
Jappieveder schreef:Sorry hoor maar soms vallen verde zijn antwoorden een beetje verkeerd bij me...............
In die contekst bedoel ik dat je niet moet zeuren als je gepakt wordt, je wordt doorgaans niet gepakt als je normaal aan het verkeer deelneemt, van mijn uitspraken neem ik niets terug en als je ze verkeerd bij je vallen denk dan gewoon eens na wat de konsekwenties hadden kunnen zijn, dat had je met je acties en je verontwaardiging daarna in dit topic klaarblijkelijk toch ook niet al te lang gedaan.

DaVinz
Geregistreerd lid

Bericht door DaVinz » vr 05 aug, 2005 11:07

nice, er zijn dus toch nog sympathieke agenten 8)

Jochen
Geregistreerd lid

Bericht door Jochen » vr 05 aug, 2005 11:27

DaVinz schreef:nice, er zijn dus toch nog sympathieke agenten 8)
Misschien las hij dit topic mee en durfde hij niet anders :P

bliepje
Geregistreerd lid

Bericht door bliepje » vr 05 aug, 2005 12:00

sb153b
Geregistreerd lid

Bericht door sb153b » vr 05 aug, 2005 13:41

Jaap,
Heeft die beste man je toch 3 dagen laten zweten en velen beziggehouden!
En toch geen prent, het lijkt heel veel op de methode die ik toepaste bij de kids op de school waar ik werkte; ze vonden het niet altijd leuk dat iemand er wat van zei, maar nodig was het wel, en achteraf was de waardering des te groter!
Lijkt me een prima manier van die opperdiender (zo doen ze dat echt niet allemaal!) om mensen bewuster auto te laten rijden, perfect dat je zelf aangeeft dat het niet helemaal in de haak was, HULDE! :-)
Ik denk ook wel dat je je -op de weg en aan de telefoon- heel netjes en beleefd opgesteld hebt tegen die man want tegendraadse mensen scoren meestal alsnog een bon!
Enjoy driving Saab the right way! ;-)
Cornell.

Jappieveder
Geregistreerd lid

Bericht door Jappieveder » vr 05 aug, 2005 13:50

Hallo Cornell,

Deze methode heeft zeker gewerkt. Ik deed er eerst luchtig over maar tegen beter weten in wist ik goed dat deze manier van rijden niet verantwoord is. Veiligheidtechnisch niet en economisch al helemaal niet. Uiteraard heb ik me beleefd opgesteld, de beste man was volkomen rustig en ook erg beleefd tegen mij. Nou is er toch een beetje de mazzel dat mijn vader een indirecte collega van hem is en de familie lijn bij de politie al een halve eeuw goed is vertegenwoordigd. Buiten dit om had hij mij niet op deze manier hoeven matsen. Hij had me gewoon een bekeuring kunnen geven. Daarvoor hulde.

Al met al een goed leermoment voor deze jonge hond, zoals hij me noemde :D .

Groeten Jaap

erwin mertens
Geregistreerd lid

Bericht door erwin mertens » vr 05 aug, 2005 14:01

Ik vind dat 't laatste deel van dit topic er wel zeer deftig uit ziet. :blue_erm:

Waarschijnlijk is 't volgende onderwerp,welke tuner kan m'n vermogen en rijstijl 't best begrenzen zonder schade aan auto en derden?
Nutpam of Hcsrih ? :palesmile:

Marknett
Lid van verdienste

Bericht door Marknett » vr 05 aug, 2005 14:52

:lol: :lol: :lol:

coolyo0o
Geregistreerd lid

Bericht door coolyo0o » wo 24 aug, 2005 22:14

ik rij ook wel eens te hard maar ik zeur nooit bij een boete omdat ik er zelf voor kies om soms te hard te rijden .daar vind ik dat een agent ook niet moet zeuren .
Zij hebben dagelijks te maken met de (soms verschrikkelijke) gevolgen van ondoordachte, domme of soms zelfs asociale acties

volgens mij kiezen zij er ook voor om agentje te spelen en dan weet je ook dat je zulke dingen kan verwachten.

weide55
Geregistreerd lid

Bericht door weide55 » wo 24 aug, 2005 23:23

Opzich is dit verhaal nog goed afgelopen.
Ik vind dat de agent zich professioneel heeft opgesteld.
Het kan ook anders:
Ik reed een keer in leeuwarden op een voorangsweg (met mijn kleine zusje van 11 naast me) toen plots een grijze opel zafira met een kale bestuurder die aanvankelijk op mij leek te wachten zijn auto er gewoon voor zette. Dit had tot gevolg dat ik een flinke noodstop moest maken. Mijn zusje riep gewoon impulsief: wat een idioot!
Zij had zelf door dat dit niet correct verkeersgedrag was.
Maar goed de reis ging verder en ik zat dus achter de grijze zafira al hoofdschuddend. Toen kwam er even verderop een stukje met twee rij banen met daaropvolgend direct een versmalling naar een baan. Dit wist ik dus ging ik gewoon op de rechterbaan staan maar die smerige zafira dus links.
Toen had ik ook zoiets; ik zal je krijgen!
Ik ging dicht op mijn voorganger rijden en liet hem er niet tussen.
Overigens gebruikte meneer ook geen knipperlicht. Toeterend en druk gebarend achter het stuur sluitte hij netjes achteraan in de rij achter mij.
Toen er weer meerdere banen waren kwam hij naast me rijden en sommeerde mij het raam naar beneden te draaien. Dit deed ik en hij begon meteen te schreeuwen: Als ik zonet tegen je auto was aangereden dan was het jou schuld geweest.. bladiebladiebla....
Waarop ik zei dat ie zijn auto niet zo gevaarlijk voor mijn auto had moeten zetten. Hij was natuurlijk van mening dat het nog makkelijk kon.
Toen begon meneer ineens met een politiepasje te zwaaien (waarschijnlijk uit noodweer). Toen knapte er iets in mij.
Dat is echt misbruik van machtsmiddelen om zo mensen proberen bang te maken. Maar mijn stoplicht stond inmiddels op groen. Ik riep naar hem: Je denkt zeker dat je god bent! en gaf gas. Ik hoorde hem nog wel schreeuwen en tieren maar wat ie zei kon ik niet meer opvangen.
Dit is al maanden geleden en ik heb er nooit meer wat van gehoord.
Das voor hem maar goed ook omdat ik er zwaar aan zat te denken aangifte te doen. Echt deze vent was overspannen of gewoon zwaar gestoord.

Plaats reactie