Wie is de gemiddelde Saabrijder..?

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
gfgf
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Wie is de gemiddelde Saabrijder..?

Bericht door gfgf » zo 05 jan, 2014 13:14

Stadverbod schreef:Ik ben 58 jaar getrouwd
Dan hou je het goed met elkaar uit!

Stadverbod
Geregistreerd lid

Bericht door Stadverbod » zo 05 jan, 2014 15:08

Ik ben 58 jaar oud! En getrouwd.

black ie
Geregistreerd lid

Bericht door black ie » zo 05 jan, 2014 15:36

in dit topic heb ik mezelf al eens eerder voorgesteld
Maar toch
Man 49 jaar uit Eindhoven woon werk afstand minder dan 5 km
Ga iedere dag met mijn saab op dit moment een pas aangeschafte cabrio 900 turbo
Ben werkzaam in de tweewielerbranche afd. Verkoop ,techniek dus kan makkelijk met de fiets heb ze zelfs voor het uitkiezen
Maar rij graag in mijn Saab dus vandaar toch maar met de auto

levensnevel
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door levensnevel » zo 05 jan, 2014 16:14

Dan doe ik ook maar een duit in het zakje.
bouwjaar 1955
getrouwd in 1980
2 kinderen & 2 kleinkinderen, dus opa
buro artiest - actief in de wereld van compliance
werk 3 dagen in de week 'op kantoor' en 2 dagen 'vanuit huis'
woon-werk afstand is een 270 km
jaarlijks kilometrage 45+K km
rij sinds mei 2012 SAAB
mei - december 2012: een 9-3 2.2 TiD uit 2000
januari 1013 - heden: zie signature

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Saapie » di 13 jun, 2017 12:29

Tsja, als we saablinknnn gaan spelen, hier mijn profiel:

Leeftijd: ergens begin 40.
Nationaliteit: Groninger, voor altijd...
Hobby's: Saab, klassieke LPs (ik heb er te veel), oude Hifi uit de jaren '70, moderne kunst.
Muziek: alles dat goed is...
Saabs in bezit: 9-5 DE hirsch 2006, "under consrtuction: 9-5 DE Aero 2007, 900 forty 16v (voor lang gestald)
Saab in bezit gehad sinds 1998: 900 2.1 ingeruild / 900 T 16 1984 verkocht / 900 GT 1993 gesloopt / 900 Turbo S 1992 verkocht / 900 cabrio T16 gesloopt / 9000 2.3lpt. 1995 gesloopt op de snelweg/ 9-5 Aero 2002 verkocht / 9-5 aero 2003 verkocht/ 9-5 Aero 2005 ingeruild ....

Levensmotto: "Ga, Tammo, Ga, Tammo"

Braakhuis 9-5
Geregistreerd lid

Bericht door Braakhuis 9-5 » di 13 jun, 2017 13:55

Jongen 16 jaar.
Zit nog op school (4H)
Rij/sleutel sinds een half jaar aan mn eigen auto, saab 900 turbo (FPT) dan uit 1985.
Werk bijna 3 jaar als schoonmaker/kleine klusjesman bij een Saab garage.
Relatie....? Nooit van gehoord :mrgreen: :-P+ ;-(+
Hoop nog lang mn Saab te rijden, en hopelijk ook een persoon van het andere geslcht die de passie ook heeft voor, in iedergeval auto's en hopelijk ook Saab

collega
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door collega » di 13 jun, 2017 14:30

En nou nog een fanaat die de bijna 350 berichten in dit topic sorteert en doorloopt op leeftijd, beroep, huwelijkse staat, kinderen, afstand woon-werk, aantal Saabs en overige informatie

a3426rage
Geregistreerd lid

Bericht door a3426rage » di 13 jun, 2017 19:03

collega schreef:En nou nog een fanaat die de bijna 350 berichten in dit topic sorteert en doorloopt op leeftijd, beroep, huwelijkse staat, kinderen, afstand woon-werk, aantal Saabs en overige informatie
Deze info gewoon laten invullen bij het aanmaken van je profiel op het Saab forum, hierna gewoon een report uitdraaien van een aantal tables en gemiddelden berekenen. Denk wel dat ik deze groep qua leeftijd wel wat omlaag trek met mijn 21. Heb voorlopig en helaas nog maar 1 Saab in bezit maar wel een 9-3 Cabrio met 315PK en 450NM uit 2001. Verder werk ik in de IT als telefonie en technology expert en draai af en toe wat plaatjes.

Braakhuis 9-5
Geregistreerd lid

Bericht door Braakhuis 9-5 » di 26 sep, 2017 10:07

a3426rage schreef:Denk wel dat ik deze groep qua leeftijd wel wat omlaag trek met mijn 21. Heb voorlopig en helaas nog maar 1 Saab in bezit maar wel een 9-3 Cabrio met 315PK en 450NM uit 2001.

Ik trek de leeftijd nog verder omlaag met mij 16 jaar :mrgreen: :wow: . Ik heb helaas ook nog maar een Saab, een 900 classic turbo uit 1985

paso
Geregistreerd lid

Bericht door paso » za 30 sep, 2017 23:14

Braakhuis 9-5 schreef: Ik trek de leeftijd nog verder omlaag met mij 16 jaar :mrgreen: :wow: . Ik heb helaas ook nog maar een Saab, een 900 classic turbo uit 1985
Ach het kan nog veranderen, kocht met eerste wagen op mijn 16 een kever met uiterst zeldzaam blauw california interieur, kocht er nog eentje bij die beter was, had enkel zware schade vooraan, van 2 eentje gemaakt, op mijn 18 stond hij blinkend te wachten op mijn rijbewijs. Veel plezier in gehad, kevermeetings, maand lang kuisen vooraf , vooral motor en onderstel (gelakt in koetswerkkleur). Kocht Canadeese tijdschriften, bestelde de dingen die je hier niet vond in 1986, one piece windows bvb. Toch weggedaan, mijn kopje draait mee als ik er eentje zie rijden maar denk niet er nog ooit eentje te kopen.

Ik ben geboren in 67, Al jaren getrouwd en we hebben 2 kinderen, dochter van 17 die leert rijden (met mama haar Honda), zoon van 16 gek van mc Laren en Porsche (heb een 944 gekocht om samen op te maken) verder heeft hij een zwak voor oldtimer brommers (pas een Minarelli van 65 gekocht)
Wat maakt dat ik iets met Saab heb? Als het oud is en karakter heeft valt er vast aan te sleutelen, dat maakt me blij.... Heb altijd een wow gevoel gehad van de 900 classic. misschien komt er nog wel eentje maar heb voorlopig een verbod gekregen om nog iets bij te kopen, ik heb nog 2 Avantimes op te maken ook.
Paar jaar geleden kocht ik een Alfa 145 omdat je ooit Alfa moet gereden hebben, absoluut geen spijt van gehad, de verkoop, had ik misschien beter niet gedaan.
Nog eens Saab, ooit moet je dat gereden hebben om het te begrijpen, Toen mijn 2é C8 de geest gaf (turbo kapot) ben ik gaan zoeken naar een Saab, een 9-5 is het geworden, met kapotte turbo dan nog, maar als je dan toch een Turbo moet vervangen dan liever van een Saab dan van een C8....
Of ik altijd Saab ga rijden? Er moet nog eens een XJS komen, een Traction, ....

Marc_B204
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Marc_B204 » vr 08 dec, 2017 14:13

Kwam dit topic toevallig tegen en wil niet achterblijven.
Marc, blind, 45 jaar, gescheiden sinds 2013, op zoek naar een vaste relatie. Werk bij de politie als medewerker Intake&service, 2-onder-1-kap koopwoning in Zeist, woon-werk afstand 6,5 km.
Heb een kat, Tom van 9 jaar oud.
Ben eigenaar van een 9-5 Aero Sport Sedan uit 2007. Ben mede-eigenaar van een geschorste Mitsubishi Pajero uit 1984 die ik samen met mijn broer heb.
Had hiervoor een 9-3 Coupé uit 1999.
Mijn buurmeisjes rijden me meestal en ik heb ook nog 2 vrienden die regelmatig rijden.
Woon-werk per taxi, meestal Mercedes E of Sprinter en af en toe een VW Passat.
In mijn Saab rijden is voor mij het mooiste wat er bestaat, ik geniet met vole teugen van elke rit.
Ik ben helemaal gek van auto's. Verdere hobby's, wandelen, fietsen, uit eten gaan, sauna bezoeken, lezen. In dat opzicht dus errug saai.
Zo, ik heb de gemiddelde leeftijd dus weer iets omhoog getrokken denk ik.

Dikketrip
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Dikketrip » vr 08 dec, 2017 21:11

40 jaar
Vrouw 39
Getrouwd
Een zoon en een dochter
Nieuwe 2 onder 1 kap
Tuin naast het huis ipv er achter.
Parkeer plek voor 2 auto's op het terrein
1x Saab 1.8t Dion 2004
1x kia rio (nieuw)

Ik Werk voor de overheid:
ICT "speciale netwerken" (projecten smart maken) uitvoeren / incidenten (gaaap)

Vrouw werkt voor gemeente Utrecht
Beleid bepalen voor scholen, hoe te handelen in extreme gevallen / probleem gevallen.

Zelf heb ik meer dan 23 auto's ongeveer gehad. Gewoon omdat er zo veel is wat je allemaal wilt proberen.

De beste en leukste auto's
Volvo amazon 1.8 (154km/h top in zijn 4) 1966
Mx-5 NA en NB 1.6
Saab 1.8t SS getuned

Hobby
Muziek componeren
Schilderen
Informatie van voor de ijstijd. Eigenlijk Alles van 3000 jaar geleden en meer.
Ik kan goed Google. Zoek je iets? Vraag het mij;)
Maak zelf ook van alles van hout. Tuin afscheiding / tafels / hekwerk

Wat mij opvalt is dat de meeste Saab rijders ambitieus zijn En een studie hebben gedaan.

Oh ja: last but not least!! Once you go Saab! Dan blijf je het merk trouw!! Wat een auto zeg!!

Dikketrip
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Dikketrip » vr 08 dec, 2017 21:19

Texpert schreef:Ik ben gewoon een arbeider met een ouwe Saab :)
Er bestaat geen gewoon.

Grote kans dat jij de meeste vrijetijd hebt, minste stress, en het meeste bier drinkt!
En het hardste lacht met de meeste vrienden die je nog van vroeger kent!

Marc_B204
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Marc_B204 » vr 08 dec, 2017 22:12

Opleiding was ik vergeten te vermelden: MBO+ Marketing&Communicatie. Jammer dat ik daar bij de politie, waar ik sinds 1999 werk niks mee heb kunnen doen maar dat zal ook wel met mijn handicaps te maken ebben. Was graag werkzaam geweest in de commerciele sector. Ik werk nu onder mijn niveau al verdien ik niet slecht. Ja, die dure hobby’s moeten ergens van betaald worden.
Ik ben in mijn familie trouwens de enige Saabrijder. Mijn vader rijdt al 30 jaar BMW en mijn broertje rijdt Duits, heeft enkele jaren een BMW 320D automaat uit 2005 gehad en rijdt nu een Passat Variant van de zaak. Mijn schoonzus rijdt een Polo.
Wat mij opvalt als Saabrijder:
Mensen reageren meewarig “Saab is toch Failliet” of mensen reageren heel enthousiast en zeggen dat ik dat ding nooit weg moet doen.
Vooral de bezitters van een auto van een zogenaamd premium merk reageren alsof zij werkelijk niet snappen waarom ik geen Benz/Audi/BMW heb gekocht.
Wat vind ik van mijn Saab:
+stoelen, vermogen en de manier waarop dat vrijkomt, het karakter.
-niet zo geraffineerd. Motor loopt wat rauw, windgeruis, bandengeluid, gebrek aan aflegruimte, onderstel niet goed in balans.
Ja dan kun je er voor een godsvermogen aan verspijkeren om hem echt strak te laten rijden maar dan koop ik liever een BMW. Ik rij Saab om wat het is en dan neem ik de mindere eigenschappen graag voor lief.

vanderzanden
Geregistreerd lid

Bericht door vanderzanden » vr 08 dec, 2017 22:59

.. je er voor een godsvermogen aan verspijkeren om hem echt strak te laten rijden maar dan koop ik liever een BMW. Ik rij Saab om wat het is.
quote van de eeuw wat mij betreft.

Plaats reactie