Saabrijders en The Beatles

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
DDJ
Geregistreerd lid

Bericht door DDJ » vr 06 jan, 2006 15:42

bassie8 schreef:Ik geloof dat ik een beetje ben doorgeslagen, sorry :oops: :oops:
Nee hoor, je hebt volkomen gelijk :-)

Basman
Geregistreerd lid

Bericht door Basman » vr 06 jan, 2006 16:10

Ging dit threadje niet over de Beatles???

MONEY FOR NOTHING - DIRE STRAITS :headbang1:

Tijdens het intro als eerste wegscheuren bij het verkeerslicht. 8)

Robert Toet
Geregistreerd lid

Bericht door Robert Toet » vr 06 jan, 2006 17:12

Ook als muzikant zijnde kan ik niet om de Beatles heen uiteraard. Nu kun je natuurlijk altijd van smaak verschillen, maar wat mij wel erg aanspreekt is de gedrevenheid waarmee ik ze zie optreden. Uiteraard op dvd natuurlijk:-)
Die bezieling, in combinatie met vooral in die tijd erg afwijkende melodielijnen en composities, maakt voor mij dat de Beatles zeker een van de interessanste dingen is die die tijd heeft voortgebracht. En dat, in mijn ogen, een lied als Blackbird nog steeds net zo mooi is als toen het werd uitgebracht, zegt toch wel iets over de kwaliteit van zo'n lied. En zo kan ik nog wel wat nummers opnoemen.

Nou en om dan ook maar even een paar artiesten op te noemen die ik bezielend en goed vind: Jacques Brell, Bruce Springsteen, Adam Duritz(counting crows), Ryan Adams, Van Morrison, Prince, The Scene, Trockener Kecks, enzovoorts enzovoorts:-)

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » vr 06 jan, 2006 21:48

bassie8 schreef:Parlement
P Funk
George Clinton (nee niet die van de sigaar)

En voor alle Jazzliefhebbers, sorry maar Blue Note is niet uit zichzelf aan een come back bezig, daar ligt Hip Hop in de form van Gangstarr aan de grondslag.

Vivaldi, en alle andere punkers uit de 16E en 17E eeuw.

Ik ben er echt veel te veel vergeten :oops: :oops:
Yessss, I dig U! (maar je bedoelt ongetwijfeld "Parliament") And if you dig that, U surely dig "Grandmaster Flash and the Furious Five" en, en ... shit ik kan er even niet op komen maar de muziek klinkt in mijn hoofd! Hoe je even tegoed.

Ik ben trouwens een groot bewonderaar, of eigenlijk genieter van Lara Fabian, Anita Baker en meer vrouwelijk vocaal schoon.

bassie8
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door bassie8 » za 07 jan, 2006 14:18

Steve-O schreef: Yessss, I dig U! (maar je bedoelt ongetwijfeld "Parliament") And if you dig that, U surely dig "Grandmaster Flash and the Furious Five" en, en ...

Ik ben trouwens een groot bewonderaar, of eigenlijk genieter van Lara Fabian, Anita Baker en meer vrouwelijk vocaal schoon.
Ja kweet t maar saab forum en werk geeft weinig tijd tot nadenken over de correcte spelling :badteeth2:

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » za 07 jan, 2006 14:27

volgens mij kan Bassie dan ook wel raad met Funkadelic

"Free your mind and your ass will follow"

en "Promentalshitbackwashpsychosis Enema Squad "

:lol:

om het over de Mothers of Invention van papa Zappa niet te hebben...

DDJ
Geregistreerd lid

Bericht door DDJ » za 07 jan, 2006 15:12

Heeft iemand heel misschien "Autumn Leaves" in zijn bestand en dan wel de versie van Natalie Cole?

Maarten C
Geregistreerd lid

Bericht door Maarten C » za 07 jan, 2006 15:19

Nee, maar wel van Eva Cassidy en 4 min 41 lang

DDJ
Geregistreerd lid

Bericht door DDJ » za 07 jan, 2006 16:50

Maarten C schreef:Nee, maar wel van Eva Cassidy en 4 min 41 lang
Hmm, die heb ik al (4,42 ;-) )
Andere versies:
-Al Martino
-Diana Krall
-Miles Davis & Coltrane
-Nat King Cole
-Trish Thruy Trang

vind het gewoon een goed nummer :oops:

Maarten C
Geregistreerd lid

Bericht door Maarten C » za 07 jan, 2006 17:12

Ik ken dat gevoel, gisteravond bij een vriend op bezoek geweest en tot 04.00 bezig geweest met herinneringen in de muziek en ons leven op te halen(Op de TV kwam ook de aftiteling van GOLDFINGER van James Bond langs uit het jaar 1964 :oops: WAT WORDEN WE OUD :-S+ . Geweldig wat er dan weer aan muziek wordt opgehaald. Heb nu al 5 jaar lang 12 cd's die ik wissel in de auto, maar ga nu toch weer echt zoeken in mijn muziekverzameling om hele leuke cd's te branden (LEGAAL HOOR). Weet alleen niet waar ik moet beginnen, dus schrijf de hele dag door artiesten en titels op om een keuze te maken.
Zou ook leuk zijn om een I-Pod aan te kunnen sluiten in een 9-5 uit 2003 met KENWOOD 2200 navigatie en wisselaar erin. Efin, ik loop gewapend met pen en papier op zak en ga vanavond of morgenmiddag een begin maken met het branden.

:headphones: Groeten

Maarten

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » za 07 jan, 2006 18:22

ik zit zelf serieus te denken aan een kleine iPod, en inderdaad die via een extra kabeltje aan de radio/speakers te hangen. daar valt wel wat netjes voor te klussen zodat de loshangende bekabeling mee kan vallen. evenals stroomvoorziening.

heb geen zin in dure radio's in mijn auto's dus gewoon lekker 'budget', en compatibel plug&play meenemen.

@DDJ : ik heb wel "A Medley Of- For Sentimental Reasons, Tenderly, Autumn Leaves" voor je van Natalie Cole. kan het in een webdirectory zetten voor je. je kan nog kiezen : FLAC of 256kbps mp3 (of andere compressie als je dat wil)

DDJ
Geregistreerd lid

Bericht door DDJ » za 07 jan, 2006 21:58

jelger schreef:ik zit zelf serieus te denken aan een kleine iPod, en inderdaad die via een extra kabeltje aan de radio/speakers te hangen. daar valt wel wat netjes voor te klussen zodat de loshangende bekabeling mee kan vallen. evenals stroomvoorziening.

heb geen zin in dure radio's in mijn auto's dus gewoon lekker 'budget', en compatibel plug&play meenemen.

@DDJ : ik heb wel "A Medley Of- For Sentimental Reasons, Tenderly, Autumn Leaves" voor je van Natalie Cole. kan het in een webdirectory zetten voor je. je kan nog kiezen : FLAC of 256kbps mp3 (of andere compressie als je dat wil)
Ken iemand die heeft hem gewoon in het dashboardkastje zitten, draadjes komen daar ook in uit dus nergens losse onzin in zicht.

Die Medly heb ik ook... we hebben dezelfde cd :-) Maar omdat zij het zo goed laat klinken ben ik eigenlijk op zoek naar de hele versie, als ze die al ooit gemaakt heeft.

xsork
Geregistreerd lid

Leuke muziek

Bericht door xsork » ma 09 jan, 2006 23:35

iemand van m'n grote held DJ SHADOW?

Of; Tom Waits, Kraftwerk, Sigur Ros, Dave Clarke, Carl Cox, Dead can dance, kings of convience, turin brakes, lemonjelly. En nog 1000 andere albums op de ipod (60gb).

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Re: Leuke muziek

Bericht door Steve-O » di 10 jan, 2006 13:47

xsork schreef:iemand van m'n grote held DJ SHADOW?

Of; ... Kraftwerk, ..., Dave Clarke, ...
Kraftwerk: Electric Cafe is een mooi album.

Dave Clarke: Doesn't ring a bell, maar wat dacht je de volgende albums van Stanley Clarke:

- Find Out (*)
- If this bass could only talk
- Rocks, Pebbles and Sand
- The Clarke Duke Project (*)
- Live at the Greek (**) - in het bijzonder "Stratus"

En direct daarna in mijn collectie viel mijn ook op Steely Dan. Lekker relaxed. Wel goed voor The Stig als hij weer de rondetijd van een auto checkt.

Gister nog geluisterd naar Hai-Ye Ni op haar cello (Naxos - 8.554356) en Helene Jeanney op piano. Ze speelt daar Schumann, Beethove, Schubert, Mendelssohn en Popper. Erg mooi.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » di 10 jan, 2006 14:03

doe mij dan maar Glass, Bryars, Schoenberg, Xenakis, Shostakovich, John Zorn, John Cage, maar ook JohN adams, en vooral Jan Garbarek (als we het dan toch noords houden)

8)

Anne Clark is ook wat past in het straatje van Dead Can Dance.

Plaats reactie