Saab horloges

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » di 02 feb, 2010 13:43

inderdaad, beetje kinderachtig zelfs.... Het Turbo-horloge in jouw avatar vind ik wel weer wat hebben, maar die snelheidsmeter-autobandenklok vind ook ik niks..

Pelendur
Geregistreerd lid

Bericht door Pelendur » di 02 feb, 2010 15:39

Eerlijk gezegd vind ik dat bandje ook niks hoor. Maar die tellerklok op mijn pols vind ik wel weer heel gaaf.

Onlangs ook nog de ouderwetse saab 'sport' 196 aangeschaft.. wat vinden jullie daar van dan?

Pelendur
Geregistreerd lid

Bericht door Pelendur » di 02 feb, 2010 15:41

Dubbel

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » di 02 feb, 2010 15:47

foto?

Rutger77
Geregistreerd lid

Bericht door Rutger77 » di 02 feb, 2010 15:52

Henk-Jan schreef:Dat klokje vind ik juist niets, beetje vergezocht met die band met "autobandprofiel" en een snelheidsmeter zonder enige vorm van nut, beetje flauwe decoratie mijns inziens.
Offtopic, maar toch: uniek is het evenmin... (al zou ik dit klokkie wel aan doen :))
Afbeelding

Pelendur
Geregistreerd lid

Bericht door Pelendur » di 02 feb, 2010 16:21

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » di 02 feb, 2010 16:27

da's een mooi ding Pelendur.
Best sjiek, en voornamelijk de Saab-liefhebber zal het klokkie als zodanig herkennen.

Afbeelding

Toch hou ik meer van horloges die niets met een bepaald thema te maken hebben.

Tool
Geregistreerd lid

Bericht door Tool » di 02 feb, 2010 16:54

Heb je een fotootje van de zijkant? Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dik het horloge is.. Heb er ook al eerder naar zitten kijken en heb hem toch toch maar laten schieten.

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » di 02 feb, 2010 17:03

Zowel deze als de Turbo'99 vind ik leuk qua ontwerp. De kwaliteit van het uurwerk is denk ik wellicht wat minder interessant gezien de prijsklasse. Heb er in ieder geval vaker naar gekeken, echter mijn geld aan andere onderdelen uitgegeven ;)

Tool
Geregistreerd lid

Bericht door Tool » di 02 feb, 2010 17:10

Same here :roll:

Pelendur
Geregistreerd lid

Bericht door Pelendur » di 02 feb, 2010 17:36

Inderdaad. De kwaliteit er van is niet echt super. Maar goed, voor gemiddeld een tientje of 6 a 8 moet je ook niet te snel klagen. Hij kan tenslotte altijd nog dienst doen als 'hebbeding'.

Ik kan zo snel even geen foto van de zijkant maken maar kan je vertellen dat hij ongeveer 0,8cm dik is.

Het is zeer zeker niet zo'n overdreven groot apparaat wat iedereen zou moeten kunnen zien.

Gewoon beschaaft.

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » di 02 feb, 2010 17:38

ik vraag me af in hoeverre je nog van een kwaliteitshorloge mag spreken bij alles wat een quartz-klok heeft.

De hardheid van het glas en de kast is dan even belangrijk, maar voor 7 tientjes koop je geen kneusje qua quartzhorloges.

m@®©
Geregistreerd lid

Bericht door m@®© » di 02 feb, 2010 18:47

Rutger77 schreef:Dit lijkt wel een echte IWC, bij een betrouwbaar adres (ik heb een van mn eigen klokkies ook in die winkel gekocht), al vind ik 4000 EUR best veel voor zo'n simpel horloge :shock:. Niet zo gek dat hij al meer dan 2 jaar te koop staat.

http://www.steinermaastricht.nl/forms/o ... TEMID=1608
Tja Rutger, IWC kost nu eenmaal wat en zeker MARK XII. En alstie dan ook nog es in titanium is én gelimiteerde oplage, dan ben je helemaal aan de beurt. Heb zelf een MARK XV Flieger, ook fraai, loopt maar 2 seconden per maand voor... :)

siccojan
Donateur
Donateur

Bericht door siccojan » di 02 feb, 2010 22:17

900 SE C schreef:
siccojan schreef: IWC Monte Carlo (geel in Duitsland als optie verkrijgbaar bij de MC cabrio lang lang geleden). Groet, Sicco Jan
Had gehoord dat je die er - om niet - bij kreeg ?! Was laatst 1 te koop via chrono24!
als mijn herinnering me goed bedient herinner ik me een advertentie met prijs van 1500DM, in een tijd dat dat een boel geld was natuurlijk...

Groet, Sicco Jan

siccojan
Donateur
Donateur

Bericht door siccojan » di 02 feb, 2010 22:22

900 SE C schreef:
siccojan schreef: IWC Monte Carlo (geel in Duitsland als optie verkrijgbaar bij de MC cabrio lang lang geleden). Groet, Sicco Jan
Had gehoord dat je die er - om niet - bij kreeg ?! Was laatst 1 te koop via chrono24!
als mijn herinnering me goed bedient herinner ik me een advertentie met prijs van 1500DM, in een tijd dat dat een boel geld was natuurlijk...

Groet, Sicco Jan

Plaats reactie