Mag een agent buiten dienst mij later bekeuren?????

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
dpw_vd_wijk
Geregistreerd lid

Bericht door dpw_vd_wijk » do 25 aug, 2005 13:23

Jappieveder schreef:Hallo Cornell,

Deze methode heeft zeker gewerkt. Ik deed er eerst luchtig over maar tegen beter weten in wist ik goed dat deze manier van rijden niet verantwoord is. Veiligheidtechnisch niet en economisch al helemaal niet. Uiteraard heb ik me beleefd opgesteld, de beste man was volkomen rustig en ook erg beleefd tegen mij. Nou is er toch een beetje de mazzel dat mijn vader een indirecte collega van hem is en de familie lijn bij de politie al een halve eeuw goed is vertegenwoordigd. Buiten dit om had hij mij niet op deze manier hoeven matsen. Hij had me gewoon een bekeuring kunnen geven. Daarvoor hulde.

Al met al een goed leermoment voor deze jonge hond, zoals hij me noemde :D .

Groeten Jaap
He van harte. Echt top dat je geen boete hebt gekregen. En wat betreft dat jonge hond: "Woef!"

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » do 25 aug, 2005 14:35

coolyo0o schreef:ik rij ook wel eens te hard maar ik zeur nooit bij een boete omdat ik er zelf voor kies om soms te hard te rijden .daar vind ik dat een agent ook niet moet zeuren .
Zij hebben dagelijks te maken met de (soms verschrikkelijke) gevolgen van ondoordachte, domme of soms zelfs asociale acties

volgens mij kiezen zij er ook voor om agentje te spelen en dan weet je ook dat je zulke dingen kan verwachten.
.
Mijn antwoord heeft niets met deze topic als zodanig van doen voor geval iemand dat mocht denken.
De stupiditeit van sommigen op de weg is zo groot dat het soms ieders bevattingsvermogen danwel fantasie te boven gaat, ook die van dat "agentje", en als jij net door zo'n idioot bent aangereden die misschien ook nog eens doorreed (je leest het momenteel vrijwel dagelijks in de krant) en zo'n "agentje" betekend voor jou het verschil doordat hij of je leven red of je de eerste hulp danwel zorg biedt dan denk ik dat alleen de wat denigrerende term "agentjë" deze beroepsgroep onrecht doet.
Ik hoop dat eenieder die je kent (inclusief jezelf uiteraard) verschoont zal blijven van zo'n soort kennismaking met "agentjes" maar mocht het je onverhoopt toch overkomen zul je zien dat dat ook normale mensen met emoties zijn die jou daar bijstaan.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 25 aug, 2005 14:48

er zijn dus toch nog sympathieke agenten
dat heeft ook alles te maken met de houding die je zelf als aangesprokene aanneemt !

als je je normaal en billijk opstelt zullen de meeste agenten dat ook doen, als je meteen met een rood hoofd welhaast naar een honkbalknuppel dreigt te grijpen (danwel verbaal van leer trekt) verwacht dan geen knuffelreactie !

maar dat is voor sommigen te moeilijk om te bedenken in deze maatschappij waarin het enige wat telt is de eigen grote mond en het eigen gelijk terwijl degeen donders goed weet dat ie geen gelijk heeft !

ben in de VS (niet het meest politie-vriendelijke land) ook wel eens met een waarschuwing weggekomen omdat we ons zo 'humble' opstelden i.t.t. de andere lui die de agent in dezelfde manouvre had aangehouden. (voor "speeding" )

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » do 25 aug, 2005 15:51

jelger schreef:...ben in de VS (niet het meest politie-vriendelijke land) ...
Waar anders kan zo'n "prachtig" woord als "Police Brutality" ontstaan... :?

coolyo0o
Geregistreerd lid

Bericht door coolyo0o » do 25 aug, 2005 21:07

ik ben het er mee eens dat ze natuurlijk ook best goeie dingen doen maar soms gaat het te ver met zoeken naar een totaal onbelangrijke overtreding zoals 5 km te hard rijden en die dan gelijk op de bon slingeren terwijl er op dit moment toch echt wel andere dingen aan de hand zijn in nederland.

maar goed ik hou hier over op anders word het saabforum te klein dit is zo een topic waar geen eind aan komt het zijn namelijk meningen en die verschillen nou eenmaal.

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » do 25 aug, 2005 21:37

jelger schreef:
er zijn dus toch nog sympathieke agenten
dat heeft ook alles te maken met de houding die je zelf als aangesprokene aanneemt !

als je je normaal en billijk opstelt zullen de meeste agenten dat ook doen, als je meteen met een rood hoofd welhaast naar een honkbalknuppel dreigt te grijpen (danwel verbaal van leer trekt) verwacht dan geen knuffelreactie !

maar dat is voor sommigen te moeilijk om te bedenken in deze maatschappij waarin het enige wat telt is de eigen grote mond en het eigen gelijk terwijl degeen donders goed weet dat ie geen gelijk heeft !

ben in de VS (niet het meest politie-vriendelijke land) ook wel eens met een waarschuwing weggekomen omdat we ons zo 'humble' opstelden i.t.t. de andere lui die de agent in dezelfde manouvre had aangehouden. (voor "speeding" )
Ik ben het volledig met je eens.

Als je te hard rijdt of iets anders dan moet je niet zeuren als je een boete krijgt en de agent op een normale manier te woord staan. Zo zie je maar dat levert soms zelfs slechts een waarschuwing op.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 25 aug, 2005 22:55

ik ben het er mee eens dat ze natuurlijk ook best goeie dingen doen maar soms gaat het te ver met zoeken naar een totaal onbelangrijke overtreding zoals 5 km te hard rijden en die dan gelijk op de bon slingeren terwijl er op dit moment toch echt wel andere dingen aan de hand zijn in nederland.
tja.. zoals je het zegt, er is Nederland echt wel wat aan de hand. eigenlijk vat bovenstaande precies datgeen samen. :wink:

keukenschrijver
Geregistreerd lid

Bericht door keukenschrijver » do 25 aug, 2005 23:34

Vorige week werd ik ingehaald door een politieauto met twee dienders op de weg van Hasselt naar Lichtmis. Hier wordt vaak gecontroleerd met Kliko's (3 bekeuringen in een half jaar paar kilometer tehard) Dit blauw op straat reed minstens 120. Vervolgens bij het verkeerslicht rustig wachten tot ze af konden slaan, dus echt haast hadden ze niet, het blauw wilde niet te lang op straat. Uit ergenis toch maar even de kliklijn 0900-TUIG (8844) gebeld en m'n ergenis kenbaar gemaakt. "Nee hoor meneer de politie mag dat " Op m'n reactie dat ze wel rustig stonden te wachten dus waarschijnlijk geen dringende zaken hadden: "We zullen het wel uitzoeken, hoe is uw naam?". M'n telefoonnummer hadden ze niet nodig, terwijl ik drie keer doorverbonden ben.

Vanaf nu rij ik ook weer hard!

Bart B
Geregistreerd lid

Bericht door Bart B » za 27 aug, 2005 10:11

In juni reed ik op de A1 bij deventer lekker 145 km/h schoot mooi op, t was inmiddels weer lekker rustig op de weg kwam er mij een zafira voorbij (donkergroen) 2 antennes enzo de hele mikmak bij elkaar 4 agenten erin.

Op dat moment dacht ik gewoon doorrijden je bent toch al gezien. Mensen kwamen mij voorbij bewonderen je auto en rijden gewoon verder :)

hoeveel geluk kun je hebben...

Edjes
Geregistreerd lid

Bericht door Edjes » za 27 aug, 2005 15:27

Oh ja, dat soort mazzels al vaker gehad.

Reed 150 op rustige weg. Normaliter kijk ik goed om me heen, maar nu even niet. Plots rijdt er een politiemotoragent naast me, kijkt me aan door het zijraam, lacht en maakt een neergaande beweging met zijn hand om aan te geven dat ik het wel iets langzamer aan mag doen.

En weg was ie weer. Nooit meer wat van gehoord.

8)

Bart B
Geregistreerd lid

Bericht door Bart B » za 27 aug, 2005 18:40

Dat soort agenten weten waar ze zich wel druk om moeten maken, die verstaan hun vak :)

michiel
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door michiel » za 27 aug, 2005 20:17

Vorige week kreeg ik een bekeuring voor overschrijding van de maximaal toegestane snelheid.

Van achter een viaduct met een lasergun werd er gecontroleerd, waarop ik even later werd aangehouden door een motoragent. Gelukkig wist hij zich te beperken tot het noodzakelijke (geen preek :fasttalk:) en de opmerking: "hij wil ook best wel he?". 8)

Veel respect voor de politie (in Almelo) heb ik echt niet, maar dat heeft met deze bekeuring niets te maken; als ik 103 km/h -na correctie 99- rijdt waar 80 is toegestaan zal ik daar zelf de consequentie voor moeten betalen.. Had ik maar op m'n teller moeten kijken. :oops:

Gelukkig heb ik meer van het CJIB te goed dan de €70,- de ze nu van mij moeten krijgen. :) :P

Edjes
Geregistreerd lid

Bericht door Edjes » za 27 aug, 2005 22:43

michiel schreef:
Gelukkig heb ik meer van het CJIB te goed dan de €70,- de ze nu van mij moeten krijgen. :) :P
Omdat je al die andere keren te langzaam reed heb je nog een positief saldo daar??

(trouwens, pas op voor nepbrieven die rondgaan uit naam van het CJIB, waarin men vraagt naar je bankrekeningnummer en je handtekening om zogenaamd wat terug te storten maar blijkbaar je rekening mee geplunderd kan worden!)

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » zo 28 aug, 2005 21:34

jelger schreef:
tja.. zoals je het zegt, er is Nederland echt wel wat aan de hand. eigenlijk vat bovenstaande precies datgeen samen. :wink:
Is misschien wel zo maar als er tot 5 km te hard niet bekeurd wordt (ie na correctie) dan gaat iedereen zoveel harder rijden. En dan gaat men weer protesteren als je vlak daarboven bekeurd wordt: een glijdende schaal dus.

Er zullen veel mensen het mij oneens zijn maar ik wilde toch even inbrengen.

michiel
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door michiel » ma 29 aug, 2005 0:55

Edjes schreef:
michiel schreef: Gelukkig heb ik meer van het CJIB te goed dan de €70,- de ze nu van mij moeten krijgen. :) :P
Omdat je al die andere keren te langzaam reed heb je nog een positief saldo daar??
Na een mishandeling die ruim 4 jaar geleden plaatsvond, moet het CJIB (in opdracht van het Openbaar Ministerie) een schadevergoeding voor mij incasseren. Hier zijn ze na het hogerberoep van de tegenpartij alweer bijna 3 jaar mee bezig.. nog geen cent ontvangen :roll:

Die boete zal ik dus ook niet direct gaan overmaken :devil_finger:

Plaats reactie