Wasstraat of zelf poetsen?

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Derek
Geregistreerd lid

Re: Wasstraat of zelf poetsen?

Bericht door Derek » zo 18 jul, 2004 14:49

Kan iemand mij vertellen wat de beste manier is om een sticker van je auto af te halen. Heb nog zo'n NL stikker op mijn auto zitten die ik er vanaf wil halen, maar dat gaat niet echt gemakkelijk.

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » zo 18 jul, 2004 15:12

met een fohn voorzichtig warm maken.

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » zo 18 jul, 2004 16:24

en dan met een plastic roerstaafje of een plastic discomuntje kan je een beginnetje maken om de sticker eraf te krabben

Derek
Geregistreerd lid

Bericht door Derek » zo 18 jul, 2004 16:30

Oke bedankt, ik ga dat vanavond even proberen

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » zo 18 jul, 2004 16:39

karcher (met heet water) erop, spuit je hem er zo af

joachiem
Geregistreerd lid

Bericht door joachiem » zo 18 jul, 2004 22:26

Een krant gaat zekers super de druk inkt geeft een vet laagje af zodat vuil en stof niet blijtf zitten,je kunt ook gewoon een flesje turtle wax original kopen daar doe ik al het glasglaswerk van mijn auto mee,werk net als dat antie vocht spul voor je ramen het vliegt eraf,doe er koplampen ook mee,er zit een kalkachtig spul in zo poleist je het glas en er komt een staties laagje dus vuil en water vliegt eraf omdat het super glad is en je ramen ruiten en lampen gaan er ook nog mooier van glimmen :idea:

Dutch
Geregistreerd lid

Bericht door Dutch » di 29 mar, 2005 14:00

Als vervent autopoetser schrik ik toch wel een beetje als ik dit forum lees. Ten eerste, elke wasstraat waarbij contact is met het oppervlak van de auto laat krassen achter. Denk maar eens aan een terreinwagen die net een ritje door het terrein gemaakt heeft en net voor jou door de wasstraat gaat. Dan zitten die borstels en lappen toch echt onder het zand...

Zoals ik al vertelde ben ik zeer enthousiast als het gaat om het poetsen van mijn auto’s. Ik gebruik dan ook alleen de spullen van Meguiars, dit is gewoon het beste merk dat er momenteel in Nederland te verkrijgen is.

Sinds kort is er ook een forum dat enkel gaat over het poetsen van auto’s. Neems daar eens een kijkje, er valt een heleboel te leren over het mooi houden van je auto.

http://www.meguiars.nl/forum

Groeten,

Richard

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » di 29 mar, 2005 17:54

Thom schreef: Shampoos van Kruidvat e.d. moet je absoluut niet gebruiken. Ze maken goed schoon, dat wel, maar goedkope shampoos bevatten veelal ingredienten die de lak kunnen aantasten. Bijvoorbeeld keukenzout! Zo'n blokje voor de vaatwasser is toch ook zout? Maar het maakt wel schoon! Goede, duurdere shampoos bevatten geen zout maar ingredienten die de waslaag van de auto intakt houden. Dus geen Dreft gebruiken!
Hoi Thom,

Je bent een aardige jongen :wink: maar ik ben het helemaal niet met je eens!

Bakerpraat. Komt waarschijnlijk van mensen die hun auto niet goed naspoelen. Je krijgt dan ook een wittige aanslag. Dit krijg je ook als je je speciale autoshampoo niet goed wegspoelt. Een plens water met een emmertje is echt niet voldoende om zeep/shampoo weg te spoelen. Daar heb je echt flink wat water voor nodig.
Het hoeft echt geen hogedrukspuit te zijn. Als je maar voldoende spoelt.

Wat zacht genoeg is voor je huid, is ook zacht genoeg voor je auto.
Maar als je je inzeept en niet goed afspoelt krijg je ook huidproblemen.

:!: Wie zijn auto met enige regelmaat goed in de was zet, hoeft al helemaal niet bang te zijn voor dreft etc. Er zit immers nog was tussen de lak en de zeep in.

:idea:
Voor iedereen die krassen wil vermijden:

:!: Goed voorspoelen. Alle zand en fijn stof die je niet goed wegspoelt voor het wassen, krast namelijk ook.
Dit is precies de reden waarom lappenmachines in de wasstraat toch krassen kunnen helpen veroorzaken. Vuilresten worden gewoon met de lappen in de lak geslagen c.q. er langs gesleept. De tijd tussen het voorspoelen in de wasstraat en het borstelprocede is dunkt met ook niet lang genoeg.
:!: Hardnekkige plekken als vogelpoep weken met een kleddernatte prop wc-papier.
:!: Wellicht ten overvloede, maar wassen doe je altijd van boven naar beneden:
Eerst het dak, de ramen, voorklep en kofferdeksel.
Dan de zijkant tot de sierstrips, en dan alles wat daaronder zit.
:!: Daarnaast spoel je je spons tussendoor natuurlijk nooit vaak genoeg uit met: schoon water.
Uitwringen doe je natuurlijk ook niet boven het sop waar je de spons zometeen weer in doopt.

Thom
Donateur
Donateur

Bericht door Thom » di 29 mar, 2005 18:24

Je hoeft het niet met mij eens te zijn, maar het is wel de waarheid. Ik ben 4 jaar lang verantwoordelijk geweest voor o.a. de ontwikkeling van autoverzorgingsproducten en heb wel enige (diepgaande) kennis op dit gebied. Dus niet uitsluitend hobby-ervaring.
Ik praat niet over witte aanslag, maar aantasting van de lak op termijn. In de naden en kieren kom je niet met poetsmiddel, de op zout gebaseerde shampoo wel. Slecht dus. Ik hoop dat je mij nog steeds aardig vind trouwens.

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » di 29 mar, 2005 18:24

Dutch schreef:Als vervent autopoetser schrik ik toch wel een beetje als ik dit forum lees.

Zoals ik al vertelde ben ik zeer enthousiast als het gaat om het poetsen van mijn auto's. Ik gebruik dan ook alleen de spullen van Meguiars, dit is gewoon het beste merk dat er momenteel in Nederland te verkrijgen is.

Sinds kort is er ook een forum dat enkel gaat over het poetsen van auto's. Neems daar eens een kijkje, er valt een heleboel te leren over het mooi houden van je auto.

Groeten,

Richard
Beste Richard,

er zijn hier zat mensen met een goed stel hersens. Daarom rijden ze ook SAAB. Ik weet niet of ik voor iedereen spreek, maar persoonlijk zit ik niet te wachten op verkapte marketing.

Ter vergelijking:

Andere mensen hier geven algemeen advies of een ervaring met een produkt.

Het forum waarnaar jij verwijst draagt voor alles een en de dezelfde leverancier aan. Bedoel je te zeggen dat de mensen bij Valma e.a. jaren onderzoek, testen etc. voor niets hebben gedaan en dat Meguiars nu opeens het ei van columbus in huis heeft.

Van mij mag de moderator deze post verwijderen.

Jochen
Geregistreerd lid

Bericht door Jochen » di 29 mar, 2005 18:36

Steve-O schreef:
Dutch schreef:Als vervent autopoetser schrik ik toch wel een beetje als ik dit forum lees.

Zoals ik al vertelde ben ik zeer enthousiast als het gaat om het poetsen van mijn auto's. Ik gebruik dan ook alleen de spullen van Meguiars, dit is gewoon het beste merk dat er momenteel in Nederland te verkrijgen is.

Sinds kort is er ook een forum dat enkel gaat over het poetsen van auto's. Neems daar eens een kijkje, er valt een heleboel te leren over het mooi houden van je auto.

Groeten,

Richard

Beste Richard,

er zijn hier zat mensen met een goed stel hersens. Daarom rijden ze ook SAAB. Ik weet niet of ik voor iedereen spreek, maar persoonlijk zit ik niet te wachten op verkapte marketing.

Ter vergelijking:

Het forum waarnaar jij verwijst draagt voor alles een en de dezelfde leverancier aan. Bedoel je te zeggen dat de mensen bij Valma e.a. jaren onderzoek, testen etc. voor niets hebben gedaan en dat Meguiars nu opeens het ei van columbus in huis heeft.

En toch wil ik even beamen dat de Meguiar's produkten best wel goed zijn. De beste die ik tot nu toe gebruikt heben geloof me ik heb er al veel gebruikt. Jammer genoeg zijn de produkten van Meguiar's ook PEPERDUUR!

Vorig jaar heb ik na de winter het Quick Clay System gebruikt en dat werkte echt perfect. Dit jaar opnieuw en afwerken met step2 polish en step 3 wax. Ik ben benieuwd.

ps: nee ik heb geen aandelen in Meguiar's en ben ook geen verkoper ervan. Gewoon mijn persoonlijke ondervinding :wink:

Maarten
Lid van verdienste

Bericht door Maarten » di 29 mar, 2005 19:01

Thom schreef:Ik ben 4 jaar lang verantwoordelijk geweest voor o.a. de ontwikkeling van autoverzorgingsproducten en heb wel enige (diepgaande) kennis op dit gebied. Dus niet uitsluitend hobby-ervaring.
Steve-O schreef:Bakerpraat.
Goed om te weten dat er iemand op het forum is met nog meer kennis van autoverzoringsprodukten dan Thom. Hopelijk kunnen we nog veel gebruik maken van je kennis, Steve. :-P+ :wink:

De Meguiar's produkten heb ik al regelmatig zien staan op autoshows. Zijn er meer personen die ervaring hebben met dit merk?

Dutch
Geregistreerd lid

Bericht door Dutch » di 29 mar, 2005 20:55

Steve-O schreef:

Groeten,

Richard

Beste Richard,

Ter vergelijking:

Hoi Steve-O,

Aan het verstand van de mensen hier op het forum twijfel ik voor geen moment. Echter verstand en kennis zijn twee geheel verschillende dingen. Omdat ik een echte autogek ben hou ik me al jaren bezig met alles wat met auto's te maken heeft, waaronder ook het detailen of poetsen van auto's. Hierdoor heb ik inmiddels aardig wat kennis weten te vergaren over het goed onderhouden van onze zo geliefde vervoermiddelen.

Mijn reactie was enkel en alleen bedoeld om jullie te laten delen in de kennis van mij en andere poetsfreaks. Op het forum waarnaar ik een link geplaatst heb komen liefhebbers van allerlei automerken bij elkaar om adviezen te vragen, maar ook te geven.

Heb je er geen interesse in, prima je bent immers niet verplicht om op de link te klikken.

De enige verbintenis die ik met Meguiars heb is dat ik een zeer tevreden klant ben. Ik heb al veel producten geprobeerd en voor mij steken de producten met kop en schouders boven de anderen uit. Daarmee wil ik niet zeggen dat andere producten per definitie slecht zijn...

Overigens kan ik me wel voorstellen dat mijn openingszin je wellicht wat tegen de borst stuit, bedenk dan maar dat het met mijn liefde voor auto's te maken heeft :wink:

Groeten,

Richard

Dutch
Geregistreerd lid

Bericht door Dutch » di 29 mar, 2005 20:56

O ja, en mochten er mensen vragen hebben dan ben ik natuurlijk bereid om ze hier te beantwoorden.

Bart B
Geregistreerd lid

Bericht door Bart B » di 29 mar, 2005 21:18

Ik was af en toe wel eens met regenwater (gefilterd en al dan he :D ) vlekt haast niet en gaat echt prima net of ie net in de was is gezet zo voelt dat aan.

Zijn er ook mensen net als mij die de ramen standaard in de was zetten?

Plaats reactie