muziek om mee te cruisen in de SAAB

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
Guido900T
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: muziek om mee te cruisen in de SAAB

Bericht door Guido900T » zo 12 mar, 2023 23:30

lekkere muziek voor in de "safe space" Jelger :lol: geintje hoor :mrgreen:

één van mijn andere favoriete albums in de auto is die van Bruce springsteen live _ 1975-1985. niet heel hip, en weinig pretentieus, maar nog steeds actueel! ( ik heb hem in de CD wisselaar maar op youtube moet je even add block voor youtube op je chrome installeren, anders istie niet te hachelen)

https://www.youtube.com/watch?v=rFT2oISc8jM

Fredje65
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Fredje65 » ma 13 mar, 2023 9:49

Right!
Mijn favorieten op die CD: This land is your land, 4th of July Asbury Park en Jersey Girl.

Fredje65
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Fredje65 » ma 13 mar, 2023 9:51

Laatst ontdekt: Changing of the Guards van Bob Dylan.

collega
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door collega » di 14 mar, 2023 16:04

In de eerste plaats: ik had altijd een CD-wisselaar. Maar inmiddels ben ik over op een Kenwood tuner met navigatie; en die draait op Android Auto (of Apple, maar ik ben niet van de apple's).
Iig: ik heb Spotify ontdekt. Dat viel in het begin tegen: het geluid van de gewone Spotify streams op een Harman Kardon installatie. Inmiddels heb ik hem op "Enhanced" gezet (betere audio). Dat kost wel wat extra bits en bytes, maar levert een veel betere geluidskwaliteit op,

Ik ben ook overgegaan op een playlist die veel door elkaar speelt in plaats van een CD'tje. Soms nog wel overigens

Inmiddels heb ik op mijn GOAT-playlist zo'n 180 uur muziek verzameld, een combinatie van wereldmuziek, punk, hardrock, klassiek en nieuwe Indierock (en wat gouwe ouwe top 2000 spul).

Mijn meest gedraaide muziek op Spotify is Arab Strap, een Schotse band, beetje somber, zanger met een gruizige stem. Aanbevolen. Ik heb ze ook in Nijmegen zien optreden.
En verder draai ik veel Oosterse muziek, mn Turks (Altin Gün, Merel Polat), maar ook Pakistaans (Arooj Aftab, heel mooi en Jazzy). en Nick Cave natuurlijk

Funky Dude
In memoriam †

Bericht door Funky Dude » zo 13 aug, 2023 22:56

:applause: :singer: :headphones: :green_gift: 50 jaar HipHop! :birthday: FEEST! met wat rap van pioniers:

Nummer 10 mag je zelf kiezen

collega
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door collega » vr 29 aug, 2025 10:07

Kort geleden ontdekt:
Een noorse band, Wardruna. Viking-muziek: hard, gruizig, ritmisch.
Heerlijk voor de lange afstanden

Jules9-3
Geregistreerd lid

Bericht door Jules9-3 » wo 10 sep, 2025 8:51

Fleetwood Mac natuurlijk!

Job68
Donateur
Donateur

Bericht door Job68 » zo 12 okt, 2025 14:29

En deze helden (hemeltje hangt een beetje)

https://youtu.be/FLdjvAQhPyw?si=ph8-OP1b3R6h3KoF

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » zo 12 okt, 2025 15:13

@collega: er komt wel meer leuks uit noord-europa.

Uit de categorie ‘een beetje vreemd, maar wel lekker’ zitten er 2 cd’s van de Faroese zangeres Eivør ‘vastgeroest’ in de wisselaar van de Volvo. Plus 2 cd’s van Tarja Turunen (oud-zangeres van Nightwish)

De andere 2 cd-lades worden momenteel bezet door cd’s uit de serie ‘the best long versions’ (die wel goed zijn maar waarop de muziek op 3/4 van nummer worden weggefade, dus niet echt ‘long version’ zijn.). Die ga ik maar eens wisselen voor cd’s van LEAH, uit Vancouver, Canada.

Plaats reactie