Saab groet
-
dunnerudy
- Donateur (7x)

-
katja
- Geregistreerd lid
-
GUUSarrow
- Geregistreerd lid
ik moet zeggen dat het duimpje omhoog vaak beter werkt dan zwaaien..... dan snappen ze iig meteen dat je iets goed aan ze vindt, niet dat je wellicht een bekende bent 
Ik stond laatst bij een stoplicht, zat er een kerel naast mij te toeteren en te zwaaien dus ik kijken, nee geen Saab , wat moet ie dan? Was het een bekende
(weliswaar met bril en in pak, terwijl ik hem normaal alleen in sporttenue zie)
Ik stond laatst bij een stoplicht, zat er een kerel naast mij te toeteren en te zwaaien dus ik kijken, nee geen Saab , wat moet ie dan? Was het een bekende
-
grippen
- Geregistreerd lid
ik zwaai heel zwolle door. maar 1 man lachte heel onschuldig
(me vriendin zat naast me 19jaar en mooi)
verder nooit,
komt meschien omdat ik een saab 9-3 uit 2004 heb. en dan denken ze vaak dat het een liese* is. en omdat ik er jong uit zie (23)
* focking moeilijk woord geen koop auto maar een .... ja je weet wel
(me vriendin zat naast me 19jaar en mooi)
verder nooit,
komt meschien omdat ik een saab 9-3 uit 2004 heb. en dan denken ze vaak dat het een liese* is. en omdat ik er jong uit zie (23)
* focking moeilijk woord geen koop auto maar een .... ja je weet wel
-
katja
- Geregistreerd lid
ik ga morgen eens de duim proberenGUUSarrow schreef:ik moet zeggen dat het duimpje omhoog vaak beter werkt dan zwaaien..... dan snappen ze iig meteen dat je iets goed aan ze vindt, niet dat je wellicht een bekende bent
Ik stond laatst bij een stoplicht, zat er een kerel naast mij te toeteren en te zwaaien dus ik kijken, nee geen Saab , wat moet ie dan? Was het een bekende (weliswaar met bril en in pak, terwijl ik hem normaal alleen in sporttenue zie)
kom altijd veel saabs tegen op weg naar mijn werk dus wie weet...
-
Arbilen
- Geregistreerd lid
-
ViggenNL
- Geregistreerd lid
-
WimZ
- Geregistreerd lid
Ik groet bijna standaaard naar classics, maar kijk bij bijna elke saab naar binnen. Is er een blik van herkenning, dan volgt er ook een groet.
Het valt me op dat bij de wat jongere Saabs je het meeste 'geluk' hebt bij Aero's. De meeste Aerorijders zijn echte liefhebbers. Laatst zelfs een zwaaimoment gehad vanuit mijn open classic caab naar een splinternieuwe 9-5 Aero met een oudere heer achter het stuur.
Ik merk dat ik vaker zwaaigelegenheden heb als ik met de classic ben dan wanneer ik met de 9-5 ben. Dat heeft ook te maken met het algemene vooroordeel dat 9-5 en 9-3 rijders toch niet zwaaien...
Tenslotte heb ik ook wel eens dat ik enthousiast naar een andere classic zwaai en dat de bestuurder of bestuurster me glazig aan kijkt van 'wat moet die gast van me' of 'moet ik die kennen' ofzo. En, zoals al eerder was geschreven, soms raken ze haast van de weg van schrik. Dus misschien zijn wij Saabgroeters wel gewoon ontzettende mafkezen...
Het valt me op dat bij de wat jongere Saabs je het meeste 'geluk' hebt bij Aero's. De meeste Aerorijders zijn echte liefhebbers. Laatst zelfs een zwaaimoment gehad vanuit mijn open classic caab naar een splinternieuwe 9-5 Aero met een oudere heer achter het stuur.
Ik merk dat ik vaker zwaaigelegenheden heb als ik met de classic ben dan wanneer ik met de 9-5 ben. Dat heeft ook te maken met het algemene vooroordeel dat 9-5 en 9-3 rijders toch niet zwaaien...
Tenslotte heb ik ook wel eens dat ik enthousiast naar een andere classic zwaai en dat de bestuurder of bestuurster me glazig aan kijkt van 'wat moet die gast van me' of 'moet ik die kennen' ofzo. En, zoals al eerder was geschreven, soms raken ze haast van de weg van schrik. Dus misschien zijn wij Saabgroeters wel gewoon ontzettende mafkezen...
-
grippen
- Geregistreerd lid
-
Robert Jansen
- Geregistreerd lid
Moest vandaag in de auto weer denken aan dit topic, ik kwam zelf tot de conclusie dat ik alleen nog maar naar 900 classics en 99's ga zwaaien.
Zo reed ik vandaag langs een mooie bruine 3 deurs steilneus in Arnhem.
De blauwe 99 waar ik in reed werd ook gelijk herkend, er werd dus gezwaaid.
En dat heb ik vaak met andere 99's en 900's, herkenning en enthousiasme.
Afgelopen zondag, oranje 95 voorbij, ik in de 99, zwaaien, denk je dat een 95 bezitter wel oog heeft voor andere klassieke Saabs... Nee hoor.
Dat grapje heb ik wel vaker gehad met 96's en 95's, ik krijg echt soms een gevoel dat die gasten zich te goed voelen om de andere oude Saabs te groeten.
Dus als ik je niet groet in je pre 99 Saab, dan is dat omdat ik je aanzie voor een van die andere arrogante eikels.
Dan zijn er natuurlijk ook nog alle Saabs die na de 900 classic kwamen.
Wil er best naar zwaaien maar 99 procent van de tijd snappen die mensen die er in zitten bij god niet wat je van ze wilt...
Dus, als ik niet groet naar je in de 9000 of 900NG of weet ik het, het was niet omdat ik er niets in zie.
Zo reed ik vandaag langs een mooie bruine 3 deurs steilneus in Arnhem.
De blauwe 99 waar ik in reed werd ook gelijk herkend, er werd dus gezwaaid.
En dat heb ik vaak met andere 99's en 900's, herkenning en enthousiasme.
Afgelopen zondag, oranje 95 voorbij, ik in de 99, zwaaien, denk je dat een 95 bezitter wel oog heeft voor andere klassieke Saabs... Nee hoor.
Dat grapje heb ik wel vaker gehad met 96's en 95's, ik krijg echt soms een gevoel dat die gasten zich te goed voelen om de andere oude Saabs te groeten.
Dus als ik je niet groet in je pre 99 Saab, dan is dat omdat ik je aanzie voor een van die andere arrogante eikels.
Dan zijn er natuurlijk ook nog alle Saabs die na de 900 classic kwamen.
Wil er best naar zwaaien maar 99 procent van de tijd snappen die mensen die er in zitten bij god niet wat je van ze wilt...
Dus, als ik niet groet naar je in de 9000 of 900NG of weet ik het, het was niet omdat ik er niets in zie.
-
Menno
- Geregistreerd lid
-
sb90
- Geregistreerd lid
Niet alleen Grippen is jong en houdt niet van golfjes/civicsArbilen schreef:[]Saab is toch een ouwe mannenauto? Ik dacht dat jongens van 23 die al 'fockend' het leven doorgaan liever in Golfjes of Civics reden toch? De wereld op de kop Maar blijven groeten!
ontopic:
ik kijk heel erg veel om me heen of ik andere saabjes zie rijden, en dan inderdaad ook alleen maar de "oudere" (96, 99, 90, 900 e.d.).
Ik kijk ze meestal lachend aan, en wacht een groet eigenlijk af
Als ze dan zwaaien (wat meestal wel gebeurt), zwaai ik heel uitbundig terug
Ik merk ook dat de nieuwere saab-rijders vrijwel niet groeten.
1x een 9-5 station gehad die wel begon te zwaaien, dat was wel leuk, maar over het algmeeen zwaaien deze mensen niet...
@Robert Jansen, waarom zwaai je mij niet in mijn 90?
-
Robert Jansen
- Geregistreerd lid
-
LudoDings
- Geregistreerd lid
Ik ben 20 jaarArbilen schreef:[]Saab is toch een ouwe mannenauto? Ik dacht dat jongens van 23 die al 'fockend' het leven doorgaan liever in Golfjes of Civics reden toch? De wereld op de kopMaar blijven groeten!
Die simpele kleine wagens is toch niets
Doe mij maar een lekkere ouwelullenbak haha
Comfort, ruimte en een geweldig mooie auto is toch wat beter dan een golfje waar je er 3 per straat ziet staan...