al dan niet met een motoraanhanger er achter met Pan European erop (want in principe kan de motor ook in het busje vervoerd worden, maar dan kom ik wellicht in de knoei met de campervoorwaarden van de Belastingdienst). jaren over lopen denken en op internet (marktplaats/Feesboek-marketplace) naar rolstoelbusjes (vanwege de oprijplaat/lift) gezocht, en daar dan een opklapbed in bouwen.
toevallig vertelde een collega van me vorige week dat hij het idee had om een camper te kopen maar dat de camperdealer eigenlijk te vroeg met een geschikte camper kwam. daarna vertelde ik hem mijn idee, waarop hij zei: 'als je het wil, moet je het doen en gaan zoeken'. en bij de eerste zoekpoging op Marktplaats kwam deze Sprinter in het lijstje. in de basis zitten de meeste voorzieningen om het een camper te laten zijn, er al in. een keukenblokje en verwijderbare tafel maken volgens mij de eisen compleet. de vorige eigenaar had 'm op naam van zijn bedrijf en reed privé regelmatig met een KTM achterin naar circuits in binnen- en buitenland. waarschijnlijk heeft hij hem daarom niet omgekeurd naar camper.
gevolg is wel dat de Volvo eruit gaat, en de Saab9000 rijklaar gemaakt moet gaan worden, want de Sprinter wordt voor de winter geschorst. een (andere) collega had (voor een kennis van hem) al interesse in de Volvo. Als hij nou voor mij de Saab in orde maakt en door de keuring trekt, geef ik hem korting op mijn vraagprijs van de Volvo. zo snijdt het mes aan 3 kanten.
maar waarom niet doorrijden met de Volvo? wel: de Volvo levert bij verkoop het meeste op. zo kan ik de aanschaf van de Sprinter enigszins compenseren. bovendien is de 9000 lichter in gewicht dan de Volvo, en kan ik de schadevrije jaren van de Volvo overhevelen naar de Sprinter. en dat de 9000 rechtsgestuurd is....mwoah, dat went snel, hoor.