geloof er niks van
Saab horloges
-
nacra 93
- Donateur

Re: Saab horloges
http://www.ebay.com/itm/2008-SAAB-9-3-S ... e4&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;

geloof er niks van
geloof er niks van
-
joep97
- Donateur

Re: Saab horloges
Is dit een echte???
http://www.ebay.de/itm/Saab-Sport-watch ... 2a1c110146" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.de/itm/Saab-Sport-watch ... 2a1c110146" onclick="window.open(this.href);return false;
-
JanJunior
- Geregistreerd lid
-
gj900
- Donateur (9x)

Re: Saab horloges
Eindelijk eens een echt Saabhorloge uit vroege tijden:
http://www.tradera.com/saab-klocka-med- ... _170686825" onclick="window.open(this.href);return false;



Renoveringsobjekt.
Gammal SAAB klocka med fin logga både på urtavlan och baksidan
Se bilder
http://www.tradera.com/saab-klocka-med- ... _170686825" onclick="window.open(this.href);return false;



Renoveringsobjekt.
Gammal SAAB klocka med fin logga både på urtavlan och baksidan
Se bilder
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Re: Saab horloges
Geweldig schitterend!gj900 schreef:Eindelijk eens een echt Saabhorloge uit vroege tijden:
http://www.tradera.com/saab-klocka-med- ... _170686825" onclick="window.open(this.href);return false;
Renoveringsobjekt.
Gammal SAAB klocka med fin logga både på urtavlan och baksidan
Se bilder
Klopt het dat hij stuk is en gereviseerd moet worden?
-
savo
- Geregistreerd lid
Re: Saab horloges
Ik denk dat het renoveren meer zit in de wijzerplaat en de buitenzijde, maar er staat nergens dat ie niet meer loopt. Wel erg fraai.
-
Cornelius
- Donateur (10x)

Re: Saab horloges
een tijdje geleden lag er in de jaarbeurs ook zo'n horloge, vroegen ze nog €130 voor.
uurwerk is een Peseux 320 (één van de betere werkjes)
De hele balans (het onderdeel op 9 uur) ziet er er verdacht uit:
- gezien de diameter is het er één geweest met gewichtjes (die zijn er uit)
- een balans zonder gewichtjes is groter in diameter.
Het lijkt er ook op dat bij het aangeboden horloge het kompas mist, dat is het onderdeel waarmee het uurwerk langzamer of sneller te regelen is.
Het kompas regelt de lengte van de spiraalveer.
(grote kans dat het horloge absoluut niet op tijd loopt, dat wordt dan zoeken naar een donor uurwerk)
Er zit een kras op het glas (boven de urenwijzer, is er uit te polijsten)
Wat me zorgelijker lijkt is het plek rond de secondenwijzer, dit lijkt op een beschadiging op de wijzerplaat.
Opnieuw opmaken van een wijzerplaat is een dure grap.
Even googlen op peseux 320 en zoek de verschillen...
EDIT: bij nader inzien is het een 330 ipv 320, dan mis ik nog steeds een regelaar.
uurwerk is een Peseux 320 (één van de betere werkjes)
De hele balans (het onderdeel op 9 uur) ziet er er verdacht uit:
- gezien de diameter is het er één geweest met gewichtjes (die zijn er uit)
- een balans zonder gewichtjes is groter in diameter.
Het lijkt er ook op dat bij het aangeboden horloge het kompas mist, dat is het onderdeel waarmee het uurwerk langzamer of sneller te regelen is.
Het kompas regelt de lengte van de spiraalveer.
(grote kans dat het horloge absoluut niet op tijd loopt, dat wordt dan zoeken naar een donor uurwerk)
Er zit een kras op het glas (boven de urenwijzer, is er uit te polijsten)
Wat me zorgelijker lijkt is het plek rond de secondenwijzer, dit lijkt op een beschadiging op de wijzerplaat.
Opnieuw opmaken van een wijzerplaat is een dure grap.
Even googlen op peseux 320 en zoek de verschillen...
EDIT: bij nader inzien is het een 330 ipv 320, dan mis ik nog steeds een regelaar.
-
El René
- Geregistreerd lid
Re: Saab horloges
Gammal Saab klocka zegt t natuurlijk ook al: gammel Saab klokje... 
-
gj900
- Donateur (9x)

Re: Saab horloges
Klopt en op het uurwerk staat Ardath Watch Co. en die maakte hetzelfde klokje ook voor andere automobielfabrikanten:Cornelius schreef:uurwerk is een Peseux 320 (één van de betere werkjes)
EDIT: bij nader inzien is het een 330 ipv 320, dan mis ik nog steeds een regelaar.

"Neuwertige Herren Chrysler von der Firma Ardath Watch Co. in Genf hergestellt vermutlich 50iger Jahre mit Handaufzugswerk Caliber Peseux 330 das einwandfrei funktioniert, kleine Sekunde bei 6h, Plaque Gehäuse mit einem Ø 34 mm. Sehr seltene Uhr die vermutlich für die Chrysler Automarke hergestellt wurde."
-
verde900
- Donateur

Re: Saab horloges
Even over horloges in zijn algemeenheid, ik heb door de jaren een kastvol met horlogetijdschriften en horlogebrochures verzameld vanaf medio 1992 van alles dat leuk was om te verzamelen, meest topmerkenspul.
Is er iemand die belangstellend is om een en ander voor een faire prijs geheel of gedeeltelijk over te nemen?
Is er iemand die belangstellend is om een en ander voor een faire prijs geheel of gedeeltelijk over te nemen?
-
gj900
- Donateur (9x)

Re: Saab horloges
Er is weer eens een IWC te koop. Met 7 dagen te gaan staat ie al op €1175
Als het nou een mooi uurwerkje was dan begreep ik het.
http://www.ebay.de/itm/Armbanduhr-IWC-M ... 526wt_1398" onclick="window.open(this.href);return false;


Absolute Rarität!
Zur Versteigerung kommt eine IWC Mark XII (Ref.3242), davon gibt es weltweit nur 210 Exemplare (Sammlermodell); original Box und alle Papiere werden komplett mitgeliefert (siehe Bilder)
Zustand:
getragen; ohne Tragespuren, die Kronenverschraubung rastet nicht sauber ein.
Uhrwerk u. Funktionen:
Automatik IWC Kaliber 37552 , 42h Gangreserve, 21 Rubine
Gehäuse:
Titan satiniert - Durchmesser 36 mm - Höhe 10,5 mm entspiegeltes Saphirglas (Härtegrad 9) geschützt gegen Glasverlust bei Druckabfall
Zifferblatt:
dunkelgraues Zifferblatt mit weißen Ziffern (arabisch) Stundenzeichen und Zeiger mit Leuchtmasse
Band:
gelbes Nappalederarmband - Edelstahl IWC-Dornschließe Es gibt ein weiteres schwarzes Armband, mit dem die Uhr selten getragen wurde (nicht Original IWC, aber hochwertiges Leder von Hirsch Armbänder GmbH/Österreich)
Die Uhr wurde exklusiv für Saab im November 1997 mit dem Saab 900 Cabrio Mellow Yellow verkauft und war auch nur zusammen mit dem Fahrzeug erhältlich.
http://www.ebay.de/itm/Armbanduhr-IWC-M ... 526wt_1398" onclick="window.open(this.href);return false;
Absolute Rarität!
Zur Versteigerung kommt eine IWC Mark XII (Ref.3242), davon gibt es weltweit nur 210 Exemplare (Sammlermodell); original Box und alle Papiere werden komplett mitgeliefert (siehe Bilder)
Zustand:
getragen; ohne Tragespuren, die Kronenverschraubung rastet nicht sauber ein.
Uhrwerk u. Funktionen:
Automatik IWC Kaliber 37552 , 42h Gangreserve, 21 Rubine
Gehäuse:
Titan satiniert - Durchmesser 36 mm - Höhe 10,5 mm entspiegeltes Saphirglas (Härtegrad 9) geschützt gegen Glasverlust bei Druckabfall
Zifferblatt:
dunkelgraues Zifferblatt mit weißen Ziffern (arabisch) Stundenzeichen und Zeiger mit Leuchtmasse
Band:
gelbes Nappalederarmband - Edelstahl IWC-Dornschließe Es gibt ein weiteres schwarzes Armband, mit dem die Uhr selten getragen wurde (nicht Original IWC, aber hochwertiges Leder von Hirsch Armbänder GmbH/Österreich)
Die Uhr wurde exklusiv für Saab im November 1997 mit dem Saab 900 Cabrio Mellow Yellow verkauft und war auch nur zusammen mit dem Fahrzeug erhältlich.
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Re: Saab horloges
Het gaat ook om wat er in het horloge zit. IWC is ook niet zo maar een merk.gj900 schreef:Er is weer eens een IWC te koop. Met 7 dagen te gaan staat ie al op €1175![]()
Als het nou een mooi uurwerkje was dan begreep ik het.
Oja, en ik vind hem wel erg mooi
-
gj900
- Donateur (9x)

Re: Saab horloges
Dat weet ik, maar het gaat mij meer om wat het oog waarneemt.