Saab horloges

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nacra 93
Donateur
Donateur

Re: Saab horloges

Bericht door nacra 93 » do 08 mar, 2012 21:02

http://www.ebay.com/itm/2008-SAAB-9-3-S ... e4&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

geloof er niks van

Gebruikersavatar
joep97
Donateur
Donateur

Re: Saab horloges

Bericht door joep97 » ma 09 apr, 2012 16:49

Is dit een echte???
http://www.ebay.de/itm/Saab-Sport-watch ... 2a1c110146" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
JanJunior
Geregistreerd lid

Re: Saab horloges

Bericht door JanJunior » ma 09 apr, 2012 21:39

Dat is een echte...
Net als deze trouwens...
Jan

Gebruikersavatar
gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Re: Saab horloges

Bericht door gj900 » zo 09 dec, 2012 23:50

Eindelijk eens een echt Saabhorloge uit vroege tijden:

http://www.tradera.com/saab-klocka-med- ... _170686825" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Renoveringsobjekt.
Gammal SAAB klocka med fin logga både på urtavlan och baksidan
Se bilder

Gebruikersavatar
DaVinz
Geregistreerd lid

Re: Saab horloges

Bericht door DaVinz » ma 10 dec, 2012 6:47

kijk ! dat is nou mooi 8)

Gebruikersavatar
Mr.Polaroid
Geregistreerd lid

Re: Saab horloges

Bericht door Mr.Polaroid » ma 10 dec, 2012 7:58

Dat vind ik ook mooi :!:

Gebruikersavatar
Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Saab horloges

Bericht door Thieuke » ma 10 dec, 2012 17:42

gj900 schreef:Eindelijk eens een echt Saabhorloge uit vroege tijden:

http://www.tradera.com/saab-klocka-med- ... _170686825" onclick="window.open(this.href);return false;

Renoveringsobjekt.
Gammal SAAB klocka med fin logga både på urtavlan och baksidan
Se bilder
Geweldig schitterend!

Klopt het dat hij stuk is en gereviseerd moet worden?

Gebruikersavatar
savo
Geregistreerd lid

Re: Saab horloges

Bericht door savo » ma 10 dec, 2012 17:52

Ik denk dat het renoveren meer zit in de wijzerplaat en de buitenzijde, maar er staat nergens dat ie niet meer loopt. Wel erg fraai.

Gebruikersavatar
Cornelius
Donateur (10x)
Donateur (10x)

Re: Saab horloges

Bericht door Cornelius » wo 12 dec, 2012 14:22

een tijdje geleden lag er in de jaarbeurs ook zo'n horloge, vroegen ze nog €130 voor.

uurwerk is een Peseux 320 (één van de betere werkjes)

De hele balans (het onderdeel op 9 uur) ziet er er verdacht uit:
- gezien de diameter is het er één geweest met gewichtjes (die zijn er uit)
- een balans zonder gewichtjes is groter in diameter.

Het lijkt er ook op dat bij het aangeboden horloge het kompas mist, dat is het onderdeel waarmee het uurwerk langzamer of sneller te regelen is.
Het kompas regelt de lengte van de spiraalveer.

(grote kans dat het horloge absoluut niet op tijd loopt, dat wordt dan zoeken naar een donor uurwerk)

Er zit een kras op het glas (boven de urenwijzer, is er uit te polijsten)
Wat me zorgelijker lijkt is het plek rond de secondenwijzer, dit lijkt op een beschadiging op de wijzerplaat.
Opnieuw opmaken van een wijzerplaat is een dure grap.

Even googlen op peseux 320 en zoek de verschillen...
EDIT: bij nader inzien is het een 330 ipv 320, dan mis ik nog steeds een regelaar.

Gebruikersavatar
El René
Geregistreerd lid

Re: Saab horloges

Bericht door El René » di 25 dec, 2012 19:37

Gammal Saab klocka zegt t natuurlijk ook al: gammel Saab klokje... :lol:

Gebruikersavatar
gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Re: Saab horloges

Bericht door gj900 » di 25 dec, 2012 21:10

Cornelius schreef:uurwerk is een Peseux 320 (één van de betere werkjes)
EDIT: bij nader inzien is het een 330 ipv 320, dan mis ik nog steeds een regelaar.
Klopt en op het uurwerk staat Ardath Watch Co. en die maakte hetzelfde klokje ook voor andere automobielfabrikanten:

Afbeelding

"Neuwertige Herren Chrysler von der Firma Ardath Watch Co. in Genf hergestellt vermutlich 50iger Jahre mit Handaufzugswerk Caliber Peseux 330 das einwandfrei funktioniert, kleine Sekunde bei 6h, Plaque Gehäuse mit einem Ø 34 mm. Sehr seltene Uhr die vermutlich für die Chrysler Automarke hergestellt wurde."

Gebruikersavatar
verde900
Donateur
Donateur

Re: Saab horloges

Bericht door verde900 » zo 10 feb, 2013 18:57

Even over horloges in zijn algemeenheid, ik heb door de jaren een kastvol met horlogetijdschriften en horlogebrochures verzameld vanaf medio 1992 van alles dat leuk was om te verzamelen, meest topmerkenspul.
Is er iemand die belangstellend is om een en ander voor een faire prijs geheel of gedeeltelijk over te nemen?

Gebruikersavatar
gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Re: Saab horloges

Bericht door gj900 » zo 03 mar, 2013 14:08

Er is weer eens een IWC te koop. Met 7 dagen te gaan staat ie al op €1175 :shock: :shock: Als het nou een mooi uurwerkje was dan begreep ik het.

http://www.ebay.de/itm/Armbanduhr-IWC-M ... 526wt_1398" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Afbeelding

Absolute Rarität!

Zur Versteigerung kommt eine IWC Mark XII (Ref.3242), davon gibt es weltweit nur 210 Exemplare (Sammlermodell); original Box und alle Papiere werden komplett mitgeliefert (siehe Bilder)

Zustand:
getragen; ohne Tragespuren, die Kronenverschraubung rastet nicht sauber ein.

Uhrwerk u. Funktionen:
Automatik IWC Kaliber 37552 , 42h Gangreserve, 21 Rubine

Gehäuse:
Titan satiniert - Durchmesser 36 mm - Höhe 10,5 mm entspiegeltes Saphirglas (Härtegrad 9) geschützt gegen Glasverlust bei Druckabfall

Zifferblatt:
dunkelgraues Zifferblatt mit weißen Ziffern (arabisch) Stundenzeichen und Zeiger mit Leuchtmasse

Band:
gelbes Nappalederarmband - Edelstahl IWC-Dornschließe Es gibt ein weiteres schwarzes Armband, mit dem die Uhr selten getragen wurde (nicht Original IWC, aber hochwertiges Leder von Hirsch Armbänder GmbH/Österreich)

Die Uhr wurde exklusiv für Saab im November 1997 mit dem Saab 900 Cabrio Mellow Yellow verkauft und war auch nur zusammen mit dem Fahrzeug erhältlich.

Gebruikersavatar
Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Saab horloges

Bericht door Thieuke » zo 03 mar, 2013 14:23

gj900 schreef:Er is weer eens een IWC te koop. Met 7 dagen te gaan staat ie al op €1175 :shock: :shock: Als het nou een mooi uurwerkje was dan begreep ik het.
Het gaat ook om wat er in het horloge zit. IWC is ook niet zo maar een merk.

Oja, en ik vind hem wel erg mooi

Gebruikersavatar
gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Re: Saab horloges

Bericht door gj900 » zo 03 mar, 2013 14:33

Dat weet ik, maar het gaat mij meer om wat het oog waarneemt.

Plaats reactie