Wie is de gemiddelde Saabrijder..?

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » wo 13 sep, 2006 0:33

om goede crossings te kunnen door voor de analyse wie is een saabrijder en waar houdt ie zich in godsnaam mee bezig... hier mijn doopzeel:

geslacht: nog niet ;-) (Man)
leeftijd: 33 (sinds een dag of twee)
lengte: 1.91mtr
gewicht: 82 kg
kleur ogen: blauw
kleur haar: donkerblond
ras: europees (sec groningse bloedlijnen)
huwelijkse staat: vrijgezel(lig)
kinderen: niet bekend
toekomstige woonplaats: Usquert (zoek die maar es op)
afkomst: boerenzoon
gestudeerd: Deventer (HBO), Breukelen en Nijmegen (Uni)
huidig beroep: productmanager bij een (dé) amsterdamse beursorganisator (automotive & agrarisch)
toekomstig beroep: boer
beroep in mijn 2e leven: zanger/entertainer
beroep in mijn 3e leven: leeuwentemmer of eigenaar van een obscure nachtclub (Club * ofzo) etc etc
carpark: 98-er 9-5 2.3t, 85-er 900T16se, 87-er 900T16s en 2 slopers (injectie 16v en turbo 16v)
vreemdste auto in de historische bijt: Bmw 325 tds exe touring (2002-2004)
favoriet automerk: Saab
favoriete Saabs: 99 turbo2, 900 classic T16s 3d hb, 9-5 aero mk2 MY04-05, 9-3 aero coupe MY01-02, 9-2 aero (idd... de subaru spin off)
favoriet trekkermerk: John Deere (m.n. de 7020 serie)
favoriete hondenras: Newfoundlander (zwart)
favoriete kattenras: geen
favoriete paardenras: Begische trekpaarden (kleuren vos en zwart)
Volgende auto in de nabije toekomst: zilvergrijze 2d 81-er 99 turbo 16v lpg
Volgende auto iets verder weg: Aston Martin Vantage
Te vroeg ontnomen interessante parels aan het politieke en medialandschap: Pim Fortuyn en Theo van Gogh
Favoriete presentators van vroegah: Martin Brozius, Willem Ruis en Ted de Braak
Mooiste vrouwen: Elizabeth Hurley, Frederique vd Wal, mijn toekomstige vrouw & dochter ( :roll: )
Most played on the Ipod: Jamiroquai, HedKandi, goeie 80er hits etc etc
Droom: luierend in een hangmat bootjes verhuren ergens aan de griekse kust

Skamba
Geregistreerd lid

Bericht door Skamba » wo 13 sep, 2006 11:51

Nou, ik dan ook maar. Ben zelf 18 jaren jong, en nu al gigantisch besmet. Ongeveer 6 maanden geleden in aanraking gekomen met het SAAB-virus, toen mijn ma op zoek was naar 2e auto(de lomax niet meegerekend). Heb toen een maand na mijn 18e verjaardag mijn rijbewijs in ontvangst genomen. In het begin veel rondgereden, en was meteen verkocht. Wat een souplesse!

Verder doe ik nu een studie informatica, als opvolger voor mijn gymnasium. Is zeker een leuke studie, en zal waarschijnlijk een ergens uitkomen in de IT. Goeie kans dat de volgende ook een saab gaat worden.

PatrickR
Geregistreerd lid

Bericht door PatrickR » wo 13 sep, 2006 18:35

Nu zou je haast de indruk krijgen dat de Saab rijders tussen de 19 en de 35 jaar zijn :D

Maar dat zal toch niet waar zijn, zou het niet zo kunnen dat de forumbezoekers, dus mensen achter de computer over het algemeen jonger zijn :?:

Wat je zou kunnen stellen is dat het allemaal mannen zijn tot ongeveer 50 jaar oud, dit is op zich niet zo verwondelijk. Saab is een mooi merk, dus gewoon voor iedereen met smaak. :D

De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » wo 13 sep, 2006 19:49

PatrickR schreef:Nu zou je haast de indruk krijgen dat de Saab rijders tussen de 19 en de 35 jaar zijn :D
Nou die indruk zal ik dan nog maar even bevestigen.

Leeftijd: 21
Studie: Nederlands recht(2e jaars)
Werk: Heb baantje bij de appie happie als verkoopmedewerker
Huwelijkse staat: Vrijgezel
Sport: Ik hockey, af en toe zeilen(ow je bent toch niet zo'n Gaastra-typje he....uhh jawel :P ) en in de winter graag 2 weekjes skiën

Verder collect ik de wat specialere modelauto's, vind kleding wel belangrijk(nee ik ben geen rugtoerist) en de installatie van m'n 9-3 speelt voornamelijk hits uit de eigthies 8)

Groet
Thomas

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » wo 13 sep, 2006 20:04

Okee, mag dan zelf nog geen Saabrijder zijn :( , probeer hier een beeld van m'n vader te geven! (Het is tenslotte zijn auto :wink: )

Man 53 jaar
ICT-er, is bezig met rechten studeren, Gymnasium gevolgd, wilde eerst architect worden (hij heeft Bouwkunde nooit helemaal afgerond), maar is dus niet doorgegaan vanwege de kids.
Werkt hedendaags in het Reinier de Graaf Gasthuis te Delft.

maartenair
Geregistreerd lid

Bericht door maartenair » wo 13 sep, 2006 20:42

ok,

Ben 25 jr. Hebben thuis een '05 9-5 aero estate en een '05 9-3 Hirsch Cabrio, heb zelf een 900i.
HTS werktuigbouwkunde gestudeerd, en nu student (bijna klaar) bij een nederlandse luchtvaartschool.
Hobby's: vliegen, hockey, golf, zeilen en windsurfen

PatrickR
Geregistreerd lid

Bericht door PatrickR » wo 13 sep, 2006 21:06

Mag ik dan wel stellen, dat het over het algemeen hoger opgeleiden zijn, of jongeren van rijke komaf. Gezien de sporten en hobby's die zij uitoefenen :? :oops:

Ik heb vroeger trouwens ook gehockeyed :oops: Maar ben gewoon met voetbal begonnen, kwam door de wijk waar ik woonde en allemaal kakkertjes woonden. Dat hockey was aangenaam door de bijbehorende hockeyfeesten. :D Voor de rest is het 1 grote poppenkast met blaaskaakjes.

Ben toen ik het huis uit ging geheel omgedraaid en ben het leger ingegaan om me af te zetten. Vond het een waar circus met die rotary boys, als je geen hoge opleiding of ouders met heel veel geld had, viel je er buiten. Arrogante bedoeling, dacht altijd dat iedereen gelijk was. Ik spreek uit ervaring.

dunnerudy
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door dunnerudy » wo 13 sep, 2006 21:23

PatrickR schreef:Mag ik dan wel stellen, dat het over het algemeen hoger opgeleiden zijn.
Even deze stelling ontkrachten: ik ben vrachtwagenchauffeur met technische opleiding electriciteit ...

PatrickR
Geregistreerd lid

Bericht door PatrickR » wo 13 sep, 2006 21:25

Ben jij daardoor minder, nee toch.

Ik heb zelf ook alleen maar mavo, heb daarna gewoon wat geluk gehad, maar het gaat om je denkniveau en omgang.

Liet me even gaan, alles kwam weer boven :wink:

Het gaat er mij om dat iemand niet arrogant is, dus dat ze niet neerkijken op gewone mensen. Kijk dat je dure hobby's hebt oke, maar als je dan verder ruimdenkend bent, ben je een topper.

Maar ik ken van die mensen die hun eigen wereldje hebben en niets te maken willen hebben met het pulp (de gewone man). Dat vind ik erg.

De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » wo 13 sep, 2006 21:41

Volgens mij ben ik een van de weinige Saab-jongeren, die de door jou "dure hobby's/sporten" beoefend, die ook nog voetbalfan is en uit een normaal gezin kom. Ben geen rijkeluisjochie om het zo maar te omschrijven.

Heb m'n brains mee, dus kon zodoende gymnasium doen en studeer nu rechten. Heb m'n Saabje zelf helemaal bij mekaar verdiend bij de appie. Veel mensen(op uni bijv) denken dat ik het Saabje van papa heb, aangezien ze denken dat ik ruikeluisjochie ben vanwege m'n hobby's en kledingstijl. Laat ze maar lekker denken, ik weet wel beter. Weet ook wat werken is, daar ontbreekt het de jeugd nog wel eens aan.

Wat voor werk je doet, maakt mij niets uit. Zolang als dat het eerlijk werk is, heb ik er alle respect voor.

Benaero
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Benaero » wo 13 sep, 2006 21:49

Dunnerudy schreef
ik ben vrachtwagenchauffeur met technische opleiding electriciteit ...
Als je in het bezit ben van een rijbewijs en een diploma van de technische opleiding, ben je waarschijnlijk al hoger opgeleid dan de meeste studenten op dit forum :lol: :lol: :lol:

Barrrt
Geregistreerd lid

Bericht door Barrrt » wo 13 sep, 2006 22:35

OK, na een aantal van deze pagina's durf ik de eerste (weinig verrassende) conclusies wel te trekken:
1. Denk inderdaad dat dit forum relatief veel jonge SAAB-rijders trekt (verbaasde mij ook een beetje), heel cool om te zien dat iedereen van jong tot oud deze prachtbakken weet te waarderen... 8)
2. Zeker deze jongeren zijn vaker hoog opgeleid of bezig dat te worden... :besserwisser:
3. Ook lijkt het erop dat SAAB sowieso gemiddeld vaker door hoger opgeleiden wordt gereden, dat past ook wel in het merkprofiel. :wink: Dat geldt voor de classics dus nog bijna net zo hard als voor de Leasebakken met de Griffioen erop waarvoor je toch ook een behoorlijk salaris moet hebben...
4. Relatief veel van de SAAB-liefhebbers hebben een relatie en kinderen (of hun kinderen zitten op dit forum :headbang2: )
5. Er zitten vooral twintigers, dertigers, veertigers op dit forum...

Nog meer suggesties?

Waar zijn toch die SAABmensen als de pijprokende zakenrelatie van mijn vader gebleven die ik als archetypische 900i-rijder leerde kennen?... :roll:

bergra
Geregistreerd lid

Bericht door bergra » wo 13 sep, 2006 23:37

Ik ben Rudolf,33 jaar.
16 jaar loodgieter/verwarmings monteur.
Hobby's: 20 jaar lid van een kanovereniging en net een acht maanden een classic S@@b 900 T8 voor de fun .
Ik ken mijn meissie nu anderhalf jaar,zei heeft twee kid's van een andere lelijke vent,
Rick en Marinda zijn inmiddels 5 en 9 jaar jong.
We zijn pas verhuist naar een eengezins woning,en er verhuisde gelijk een derde kind mee in de buik,wat mij hopelijk half januari vader mag maken,wat ik nu speel voor Rick en Marinda :wink:
Mijn meissie werkt bij een kraamcenterum waar zei de planning van doet,
das makkelijk met een mobiel opzak, de kid's ff naar school brengen.
We wonen en eten er goed goed van :bluethumb:
Maar een nieuwe saab kopen of lease zit er echt niet in, t.z.t wel zelf ff een mooie badkamer maken .

Het gaat ons goed :cooldude2:

Afz Rudolf

Thijs O.
Geregistreerd lid

Bericht door Thijs O. » wo 13 sep, 2006 23:58

PatrickR schreef: Ik heb vroeger trouwens ook gehockeyed :oops: Maar ben gewoon met voetbal begonnen, kwam door de wijk waar ik woonde en allemaal kakkertjes woonden. Dat hockey was aangenaam door de bijbehorende hockeyfeesten. :D Voor de rest is het 1 grote poppenkast met blaaskaakjes.

Ben toen ik het huis uit ging geheel omgedraaid en ben het leger ingegaan om me af te zetten. Vond het een waar circus met die rotary boys, als je geen hoge opleiding of ouders met heel veel geld had, viel je er buiten. Arrogante bedoeling, dacht altijd dat iedereen gelijk was. Ik spreek uit ervaring.
PatrickR schreef:Inderdaad ja, van die Gaastra typetjes, dat zijn huisvaders die door hun kakwijf worden aangekleed. Ik ken dat soort lui persoonlijk.

Maar goed, een Volvo is voor bepaalde lui. De Saab rijder is ook een bepaald slag. Dit noem ik echter stijl, die blijven hun merk trouw en staan open voor een hoop dingen. Zie vaak mensen rijden (goed vermogend) in een wat oudere Saab, dat zijn de echte Saab rijders. Want wij Saab rijders hebben ook geld net zoals sommige volvo rijders, echter wij staan open voor andere mensen en voelen ons niet meer als een ander. Laten dat dus niet zo merken met kleding en statussymbolen.
PatrickR schreef:Ben jij daardoor minder, nee toch.

Ik heb zelf ook alleen maar mavo, heb daarna gewoon wat geluk gehad, maar het gaat om je denkniveau en omgang.

Liet me even gaan, alles kwam weer boven :wink:

Het gaat er mij om dat iemand niet arrogant is, dus dat ze niet neerkijken op gewone mensen. Kijk dat je dure hobby's hebt oke, maar als je dan verder ruimdenkend bent, ben je een topper.

Maar ik ken van die mensen die hun eigen wereldje hebben en niets te maken willen hebben met het pulp (de gewone man). Dat vind ik erg

oei oei oei Patrick... gaat het nog een beetje met je?, ondanks je zware jeugd? (minderwaardigheidscomplex?)

Ik denk dat dergelijke ongenuanceerde uitlatingen misplaatst zijn op dit Saabforum...

Rutger
Geregistreerd lid

Bericht door Rutger » do 14 sep, 2006 8:34

Ik hockey en zeil zelf ook, draag ook (onder andere) Gaastra maar kan me er niet zo druk om maken. Laat 'm lekker, Thijs ;)

Verder voor de volledigheid: 19 jaar, HBO International Business and Management, hockey+zeilen dus, 900 classic T16S en ik webdesign/-develop voor de nodige euro's.

Plaats reactie