Coronavirus: wat zijn de gevolgen voor de Saabwereld?
-
J.vandermeulen
- Donateur

Re: Coronavirus: wat zijn de gevolgen voor de Saabwereld?
Vanuit een vooralsnog coronavrije gemeente uit de quarantaine schuilkelder (maar niet heus) even een geruststellende mededeling: over maximaal drie maanden is het coronavirus weg en zitten we alleen met de economische schade. Ergo, ik vind alle maatregelen erg overdreven en de paniek al helemaal.
De belangrijkste les is dat China een aantal zaken (elementaire hygiene) niet op orde heeft. Zelfs uit de Donald Duck viel al te halen dat vleermuizensoep alleen goed is voor heksen en vampiers.
De belangrijkste les is dat China een aantal zaken (elementaire hygiene) niet op orde heeft. Zelfs uit de Donald Duck viel al te halen dat vleermuizensoep alleen goed is voor heksen en vampiers.
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Dat is weer één van jouw ijzersterke argumenten.edwardk schreef: ↑za 14 mar, 2020 13:06- (Zelfs Hitler lukte het niet om EEN Europa op te bouwen.)
Hitler was ook vegetariër, zolang er nog vegetariërs in Europa zijn, zal één Europa nooit lukken.
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Dan volg je het nieuws erg slecht denk ik. Veel bedrijven komen in de problemen en in de supermarten zie je een hamsterwoede.J.vandermeulen schreef: ↑za 14 mar, 2020 15:02......Ergo, ik vind alle maatregelen erg overdreven en de paniek al helemaal......
Ook in de Achterhoekse ziekenhuizen worden operaties uitgesteld om ruimte vrij te houden voor coronapatiënten uit Brabant.
De eerste is al opgenomen. Jeetje wat overdreven allemaal....
-
jelger
- Geregistreerd lid
Ja, dat komt door Brussel! Ze hebben er voor gezorgd dat we niet genoeg ziekenhuisbedden en apparatuur hebben! Dat is allemaal de NWO (nieuwe wereld orde) die gewone burgers klein wil houden!
/sarcasme

/sarcasme
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Ja, in China vinden ze andere dingen lekker.J.vandermeulen schreef: ↑za 14 mar, 2020 15:02...
Het lijkt wel een massahysterie.
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Bron: https://www.ad.nl/zwolle/snel-pakket-st ... ~a4e16eac/Nederland moet nu met een pakket steunmaatregelen voor ondernemers komen, anders vallen er bedrijven om. Ondernemers kunnen niet in hun eentje de economische gevolgen van het coronavirus op zich nemen, zegt voorzitter Jacco Vonhof van ondernemersorganisatie MKB Nederland.
Jeetje wat overdreven allemaal.....
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Nou, overdreven... Het gaat erg hard, in mijn branche in elk geval wel. Er wordt bij veel bedrijven al met de botte bijl gehakt.J.vandermeulen schreef: ↑za 14 mar, 2020 15:02over maximaal drie maanden is het coronavirus weg en zitten we alleen met de economische schade. Ergo, ik vind alle maatregelen erg overdreven en de paniek al helemaal
https://www.rtlnieuws.nl/economie/bedri ... luchtvaart
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... 47-bij-klm
En zo zijn er nog talloze voorbeelden te vinden bij andere bedrijven. Deze crisis gaan we nog jaren voelen.
-
J.vandermeulen
- Donateur

Ik zie eerlijk gezegd in de reacties meer een bevestiging van mijn mening dan een ontkrachting. Als niemand meer naar de horeca gaat of zelfs uit zijn huis durft te komen en iedereen roept dat de wereld vergaat, is een economische crisis een feit.
Als iedereen even goed nadenkt wat er nu in de kern aan de hand is, weliswaar een pandemie maar medisch beslist geen aids of e.d., dan zullen de gevolgen niet zo groot zijn.
Wat je nu wel ziet is dat bedrijven waar toch al wat mee aan de hand was versneld om duvelen.
De toekomst zal het leren.
Als iedereen even goed nadenkt wat er nu in de kern aan de hand is, weliswaar een pandemie maar medisch beslist geen aids of e.d., dan zullen de gevolgen niet zo groot zijn.
Wat je nu wel ziet is dat bedrijven waar toch al wat mee aan de hand was versneld om duvelen.
De toekomst zal het leren.
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Je lijkt Gers Pardoel wel. Die had ook zo'n lekker kortzichtig maar intussen ook levensgevaarlijk verhaal.J.vandermeulen schreef: ↑za 14 mar, 2020 16:08Ik zie eerlijk gezegd in de reacties meer een bevestiging van mijn mening dan een ontkrachting.
Als niemand meer naar de horeca gaat of zelfs uit zijn huis durft te komen en iedereen roept dat de wereld vergaat, is een economische crisis een feit.
Als iedereen even goed nadenkt wat er nu in de kern aan de hand is, weliswaar een pandemie maar medisch beslist geen aids of e.d., dan zullen de gevolgen niet zo groot zijn......
Als we met zijn allen gewoon naar de horeca blijven gaan dan verspreidt het virus zich razendsnel en is de schade niet meer te overzien.
Dus stop a,u,b. met die kortzichtige flauwekulverhalen alsof er eigenlijk niks aan de hand is.
Dit virus kan voor veel mensen DODELIJK zijn. Er zijn intussen in ons land al 12 doden te betreuren,
Maar volgens J.vanderMeulen is er eigenlijk helemaal niets aan de hand......
-
blue city
- Donateur (3x)

In 2018 waren er 1200+ doden door de griep. Waarschijnlijk 2000+, maar bij die laatste 800 kon geen direct verband aangetoond worden. Ook ik heb in 2018 afscheid moeten nemen van een familielid met "griep" Griep die helaas gevolgd werd door een zware longontsteking. En dat was geen CoronaRoelandV schreef: ↑za 14 mar, 2020 16:49Je lijkt Gers Pardoel wel. Die had ook zo'n lekker kortzichtig maar intussen ook levensgevaarlijk verhaal.J.vandermeulen schreef: ↑za 14 mar, 2020 16:08Ik zie eerlijk gezegd in de reacties meer een bevestiging van mijn mening dan een ontkrachting.
Als niemand meer naar de horeca gaat of zelfs uit zijn huis durft te komen en iedereen roept dat de wereld vergaat, is een economische crisis een feit.
Als iedereen even goed nadenkt wat er nu in de kern aan de hand is, weliswaar een pandemie maar medisch beslist geen aids of e.d., dan zullen de gevolgen niet zo groot zijn......
Als we met zijn allen gewoon naar de horeca blijven gaan dan verspreidt het virus zich razendsnel en is de schade niet meer te overzien.
Dus stop a,u,b. met die kortzichtige flauwekulverhalen alsof er eigenlijk niks aan de hand is.
Dit virus kan voor veel mensen DODELIJK zijn. Er zijn intussen in ons land al 12 doden te betreuren,
Maar volgens J.vanderMeulen is er eigenlijk helemaal niets aan de hand......![]()
![]()
Zullen we gewoon rustig blijven met elkaar. Als het je tijd is, is het je tijd. Dit is een mediahype. ik had de Nederlander toch hoger ingeschat.
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
@blue city: laat ik jou dan ook maar even uit de droom helpen.
Het coronavirus is veel dodelijker dan een "gewoon" griepvirus.
Bron: https://www.scientias.nl/coronavirus-li ... odelijker/
-
J.vandermeulen
- Donateur

Ik weet niet wie Gerd Pardoel is (heeft die een Saab?) maar ken wel een belangrijk motto: https://images.app.goo.gl/dRqkmSqbGqBFzRBw6
-
blue city
- Donateur (3x)

Het dodelijkste virus is de mens zelf. Het zal mijn tijd wel duren. Krijg ik dan ook een In memoriam hier op het forum?? Ik heb niks met die alles beter wetende sites. Ik kijk naar resultaten. Afwachten dus.RoelandV schreef: ↑za 14 mar, 2020 17:51@blue city: laat ik jou dan ook maar even uit de droom helpen.
De grootste hypocrisie is toch wel het open laten van scholen en kinderopvang. Dat zijn dus allemaal kleine Coronabommetjes. Ze krijgen het niet, maar ik ga dood. Waanzin ten top.
-
ReinO
- Donateur (2x)

Het normale griepvirus zorgt voor minimaal 295.000 doden op jaarbasis.
Daar gaat dit covid19 rap naar toe. Grootste probleem is echter de piek die zorgt
voor overvolle ic s waardoor er daar een wachtlijst ontstaat.
De oplossing is dat ze 80+ als 1e gaan weigeren, daarna 75+ enz. Ongeacht de nood van de patiënt.
Dan is er natuurlijk wel een probleem meer dan de normale griep.
Gelukkig heeft het Erasmus het medicijn al: voor de herftst moet dan op de markt zijn.
Daar gaat dit covid19 rap naar toe. Grootste probleem is echter de piek die zorgt
voor overvolle ic s waardoor er daar een wachtlijst ontstaat.
De oplossing is dat ze 80+ als 1e gaan weigeren, daarna 75+ enz. Ongeacht de nood van de patiënt.
Dan is er natuurlijk wel een probleem meer dan de normale griep.
Gelukkig heeft het Erasmus het medicijn al: voor de herftst moet dan op de markt zijn.
-
jelger
- Geregistreerd lid
Precies dat is het verschil met die "gewone griep". En daarom gaat de vergelijking ook mank.
Om even aan te geven:
Van de actieve gevallen in Italië (17.750) liggen er 8.372 in het ziekenhuis (dat is 47%). Van die dikke 8.000 liggen er 1.518 in de IC (9% van het totaal). En die nemen nog steeds toe.
Dit zijn aantallen waar wij in Nederland niets mee kunnen. We hebben ca 1200 IC bedden, waarvan een groot deel in gebruik is.
We gaan morgen door de 1000 grens van gedetecteerde actieve besmettingen heen (en het aantal genezingen kan het aantal nieuwe gevallen nog niet bijbenen). Een getal ondenkbaar twee weken geleden. Met ca 600 IC bedden zouden we naar Italiaanse verhoudingen ongeveer 6000 actieve besmettingen in totaal kunnen behapstukken. Ik weet niet wat op dit moment de Nederlandse verhoudingen zijn. Alleen mensen met ernstige klachten worden nog getest. De rest blijft uit de statistiek.
Om even aan te geven:
Van de actieve gevallen in Italië (17.750) liggen er 8.372 in het ziekenhuis (dat is 47%). Van die dikke 8.000 liggen er 1.518 in de IC (9% van het totaal). En die nemen nog steeds toe.
Dit zijn aantallen waar wij in Nederland niets mee kunnen. We hebben ca 1200 IC bedden, waarvan een groot deel in gebruik is.
We gaan morgen door de 1000 grens van gedetecteerde actieve besmettingen heen (en het aantal genezingen kan het aantal nieuwe gevallen nog niet bijbenen). Een getal ondenkbaar twee weken geleden. Met ca 600 IC bedden zouden we naar Italiaanse verhoudingen ongeveer 6000 actieve besmettingen in totaal kunnen behapstukken. Ik weet niet wat op dit moment de Nederlandse verhoudingen zijn. Alleen mensen met ernstige klachten worden nog getest. De rest blijft uit de statistiek.