Saabpas i.p.v. anwb
-
van oosten
- Geregistreerd lid
Saabpas i.p.v. anwb
Goedemorgen,
Allereerst een bijzonder goed 2006!
In november heb ik bij aanschaf van mijn saab een saabpas gekregen. Ik kon, volgens de verkoper de anwb opzeggen. Dekking is hetzelfde.
Heeft iemand hier ervaring mee en is het dus echt zo dat de anwb opgezegd kan worden?
Bedankt voor het meedenken.
In november heb ik bij aanschaf van mijn saab een saabpas gekregen. Ik kon, volgens de verkoper de anwb opzeggen. Dekking is hetzelfde.
Heeft iemand hier ervaring mee en is het dus echt zo dat de anwb opgezegd kan worden?
-
DDJ
- Geregistreerd lid
Re: Saabpas i.p.v. anwb
Daar was toch een tijd geleden een rel over? Ik denk dat je hem wel op kan zeggen ja...van oosten schreef:Goedemorgen,
ANWB flest de boel
-
Wouter
- Donateur (2x)

-
9000 freak
- Geregistreerd lid
-
verde900
- Donateur

Je ziet de zaken iets te zonnig...9000 freak schreef:hebben we ook, als je met pech komt te staan komt gewoon een of andere flap van de dichtsbijzijnde saabdealer aanzetten, en krijg je gewoon een saab om verder mee naar huis te rijden. De rest word voor gezorgt.
Als je pech hebt tussen 8.00 en 17.00 en je hebt een jonge SAAB heb je gelijk... maar als je een ouwetje hebt komen ze toch echt niet.
Los daarvan is het ANWB lidmaatschap niet kenteken gebonden en de SAAB kaart wel, geef mij de ANWB dan ook maar.
-
Dirkson
- Geregistreerd lid
-
Erik
- Lid van verdienste
-
marq101
- Geregistreerd lid
Ja en het feit dat ze je niet voorlichten dat je met een volledigcasco verzekerde auto en een reisverzekering echt geeeeen reis en kredietbrief nodig hebt. En dat ze geweldig profiteren van het feit dat mensen met een leaseauto nog steeds een anwb lidmaatschap hebben terwijl dit in 9 van de 10 keer niet nodig is. En dat ze dubbel vangen als een klant zowel een reis en kredietbrief als een reisverzekering bij uni-garant afsluit en dat ze tripple vangen als degene met een reis en krediet brief en een reisverzekering bij uni-garant ook nog een lease-auto heeft waarvan de hulpverlening bij de anwb ligt en dat ze een rekening sturen naar de autoverzekering voor de door hun geboden hulp. nul risico voor hun dus...............zo, dat was het wel zo'n beetjeerik schreef:Wat te denken van alle diensten die ze aanbieden op de diverse anwb kantoren? Gratis wegenkaarten, kortingen voor leden op heel veel dingen (zelfs brandstof) enzenz..
-
verde900
- Donateur

Een cascoverzekerde auto kent alleen een dekking tegen onheilen van buitenaf... (schades zeg maar).. alleen geen dekking bij technisch falen, je reisverzekering dekt dat ook niet.marq101 schreef:Ja en het feit dat ze je niet voorlichten dat je met een volledigcasco verzekerde auto en een reisverzekering echt geeeeen reis en kredietbrief nodig hebt. En dat ze geweldig profiteren van het feit dat mensen met een leaseauto nog steeds een anwb lidmaatschap hebben terwijl dit in 9 van de 10 keer niet nodig is. En dat ze dubbel vangen als een klant zowel een reis en kredietbrief als een reisverzekering bij uni-garant afsluit en dat ze tripple vangen als degene met een reis en krediet brief en een reisverzekering bij uni-garant ook nog een lease-auto heeft waarvan de hulpverlening bij de anwb ligt en dat ze een rekening sturen naar de autoverzekering voor de door hun geboden hulp. nul risico voor hun dus...............zo, dat was het wel zo'n beetjeerik schreef:Wat te denken van alle diensten die ze aanbieden op de diverse anwb kantoren? Gratis wegenkaarten, kortingen voor leden op heel veel dingen (zelfs brandstof) enzenz..
Mocht je een hobbyauto naast je leaseauto hebben valt die niet onder de merkgerelateerde hulpverlening.. Ik hou de ANWB dus gewoon.
Wist je dat je autoradio onder je inboedelverzekering te claimen is?
Dus zijn we vaker dubbel gedekt als je op het eerste gezicht zou denken....
-
jelger
- Geregistreerd lid
Marc, dat is allemaal de verantwoordelijkheid van de klant om dat soort zaken bij te houden.
als jij een winkel hebt vertel je de klant ook niet dat in zijn/haar wasmachine geen calgon hoeft, of dat de namaak calgon van de aldi beter is.
er moet ook verdiend worden, en als de klant verwacht dat de ANWB een soort van filantrope verzorgingsstaat is... dan is de klant degene die wereldvreemd is.
je gaat toch geen IT kosten maken om inkomsten uit te sluiten???
als jij een winkel hebt vertel je de klant ook niet dat in zijn/haar wasmachine geen calgon hoeft, of dat de namaak calgon van de aldi beter is.
er moet ook verdiend worden, en als de klant verwacht dat de ANWB een soort van filantrope verzorgingsstaat is... dan is de klant degene die wereldvreemd is.
je gaat toch geen IT kosten maken om inkomsten uit te sluiten???
-
trollspeed
- Geregistreerd lid
Volgens mij jeukt er nog wat, of niet?T-Terminator schreef:Als je - zoals ik - de afgelopen jaren met je 9-5 4x tot stilstand komt op de vluchtstrook (3x kapotte turbo, 1x ander defect) dan weet je wel waar je afscheid van moet nemen. En dat is niet de ANWB Wegenwacht.
Je bent geen Saab-rijder meer, maar nog steeds te vinden op het Forum...................(als het maar negatief is
EJ
-
marq101
- Geregistreerd lid
Nope. De meeste cascoverzekeringen hebben pechdekking in het buitenland en sommige onder voorwaarden ook in het binnenland. Je reisverzekering dekt bijvoorbeeld de huur van een auto als de jouwe niet binnen 2 dagen is te repareren. Als je een zogenaamde Automobilistenhulp Verzekering afsluit dan heb je pechdekking ongeacht hoe je auto is verzekerd. De enige voorwaarden zijn meestal apk en een nederlands kenteken.verde900 schreef:
Een cascoverzekerde auto kent alleen een dekking tegen onheilen van buitenaf... (schades zeg maar).. alleen geen dekking bij technisch falen, je reisverzekering dekt dat ook niet.
Mocht je een hobbyauto naast je leaseauto hebben valt die niet onder de merkgerelateerde hulpverlening.. Ik hou de ANWB dus gewoon.
Wist je dat je autoradio onder je inboedelverzekering te claimen is?
Dus zijn we vaker dubbel gedekt als je op het eerste gezicht zou denken....
Dat we vaker dubbel verzekerd zijn dat klopt maar het klopt ook dat in een groot aantal gevallen de ANWB daar dubbel voor wordt betaald.
Ik probeer je niet van je ANWB lidmaatschap af te praten hoor maar een kritische noot bij de praktijken van de ANWB is niet verkeerd.