Oud + Nieuw

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
taaffert
Geregistreerd lid

Oud + Nieuw

Bericht door taaffert » za 22 apr, 2006 20:20

Vandaag even de 9-3 Aero de sporen gegeven. Ik moet zeggen, zo'n V6 turbo rijdt toch verbluffend prettig.

Ook even wat foto's genomen en maar meteen een album aangemaakt met oud en nieuw, ook met de vorige 9-3.
Wie heeft er nog meer foto's van hun 'oude' Saab met de nieuwere types? Is misschien wel leuk om even een vergelijkje mee te maken.

Oud + nieuw foto-album

Afbeelding
Afbeelding

In me album staan nog wat meer foto's en dan zijn ze ook van groter formaat.

Groet,

Eelco

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » za 22 apr, 2006 20:30

Hoi Eelco,

Leuke foto's van prachtige auto's! :D
Even een vraagje, van wie waren de twee 9-3's? Vooral de Sport Estate is prachtig, trekt zeker als een beer? 8)

Sjoerd

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » za 22 apr, 2006 21:00

Die aero schijnt te trekken als een vrouw in geldnood!! :-P+

davidjoost

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » za 22 apr, 2006 22:02

sjoerdk schreef:Hoi Eelco,

Leuke foto's van prachtige auto's! :D
Even een vraagje, van wie waren de twee 9-3's? Vooral de Sport Estate is prachtig, trekt zeker als een beer? 8)

Sjoerd
je ziet dan wel heel goed het verschil in styling van pakweg een jaartje of 35-40.

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » zo 23 apr, 2006 11:03

davidjoost schreef:Die aero schijnt te trekken als een vrouw in geldnood!! :-P+

davidjoost
Nou inderdaad. Wil best vooruit.
Geluid buiten de auto is ook erg mooi, echter in de auto vind ik het wat snerpend en metaalachtig klinken. Misschien is deze ook nog niet helemaal los kan er ook mee te maken hebben.
Verder ligt ie goed op de weg, maarja, het blijft wel 250 pk op de voorwielen.

Waar ik overigens van stond te kijken is dat de 900 turbo écht sneller is dan de 9-3 1.8t. Ik reed volgas in de 9-3, iemand anders in mijn 900 en die trok `m gewoon weg, zónder volgas te rijden. Doet me toch weer deugd.

Groet,

Eelco

@SjoerdK --> Zie je trouwens dat dat kenteken van de 9-3 Aero goed overeenkomt met jouw naam :lol:

GRIFFIN
Geregistreerd lid

Bericht door GRIFFIN » ma 24 apr, 2006 18:33

taaffert schreef: Nou inderdaad. Wil best vooruit.
Geluid buiten de auto is ook erg mooi, echter in de auto vind ik het wat snerpend en metaalachtig klinken.
Het is dan ook een scheurijzer 8) :wink:

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » wo 26 apr, 2006 8:11

taaffert schreef:Waar ik overigens van stond te kijken is dat de 900 turbo écht sneller is dan de 9-3 1.8t. Ik reed volgas in de 9-3, iemand anders in mijn 900 en die trok `m gewoon weg, zónder volgas te rijden. Doet me toch weer deugd.
Dit vind ik eigenlijk niet verbazend. Elke generatie wordt ie weer een stuk zwaarder en is er dus weer meer vermogen nodig om hem van zijn plek te krijgen. ik heb laatst eens zitten vergelijken tussen de 9-3 Viggen en de nieuwe 9-3 Aero: De laatste is ruim 300 kilo zwaarder, waar al dat extra vermogen in gaat zitten. De Viggen is sneller of minstens even snel als de nieuwe Aero in de sprint. En daar staat bij de Aero een veel hoger verbruik en tot overmaat van ramp nog een kleinere benzinetank tegenover!

Tussen twee haakjes: Aero stond toch altijd voor een viercilinder HPT motor? Tis vast leuk, zo'n V6, maar ik vind eigenlijk dat hier een Saab-concept wordt verkracht... door Saab zelf. Het zal wel weer de Amerikaanse markt zijn die hier debet aan is....

MXL
Geregistreerd lid

Bericht door MXL » wo 26 apr, 2006 8:37

WimZ schreef:
taaffert schreef:Waar ik overigens van stond te kijken is dat de 900 turbo écht sneller is dan de 9-3 1.8t. Ik reed volgas in de 9-3, iemand anders in mijn 900 en die trok `m gewoon weg, zónder volgas te rijden. Doet me toch weer deugd.
Dit vind ik eigenlijk niet verbazend. Elke generatie wordt ie weer een stuk zwaarder en is er dus weer meer vermogen nodig om hem van zijn plek te krijgen. ik heb laatst eens zitten vergelijken tussen de 9-3 Viggen en de nieuwe 9-3 Aero: De laatste is ruim 300 kilo zwaarder, waar al dat extra vermogen in gaat zitten. De Viggen is sneller of minstens even snel als de nieuwe Aero in de sprint. En daar staat bij de Aero een veel hoger verbruik en tot overmaat van ramp nog een kleinere benzinetank tegenover!

Tussen twee haakjes: Aero stond toch altijd voor een viercilinder HPT motor? Tis vast leuk, zo'n V6, maar ik vind eigenlijk dat hier een Saab-concept wordt verkracht... door Saab zelf. Het zal wel weer de Amerikaanse markt zijn die hier debet aan is....
Ik vind dat juist niet. Saab stond ooit voor innovatie en turbo techniek. De V6 die er nu in ligt wordt algemeen door de internationale autopers geroemd door de power en soeplesse, dit is een blok wat mede door Saab tot stand is gekomen, het is het blok van Holden maar voor turbotechnologie aangepast door saab.

GRIFFIN
Geregistreerd lid

Bericht door GRIFFIN » wo 26 apr, 2006 13:33

WimZ schreef: Tussen twee haakjes: Aero stond toch altijd voor een viercilinder HPT motor? Tis vast leuk, zo'n V6, maar ik vind eigenlijk dat hier een Saab-concept wordt verkracht...
Aero heeft ook altijd gestaan voor de zwaarste uitvoering, en daar zaten ze met hun 4-cilinder wel echt op de limiet. En een constructeur mag nu ook niet blijven stilstaan; dus als ze nog een beetje de strijd willen aangaan met andere merken, is deze V6 (met uitstekende Turbo technologie!) zeker geen slecht alternatief.

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » wo 26 apr, 2006 14:20

GRIFFIN schreef:Aero heeft ook altijd gestaan voor de zwaarste uitvoering, en daar zaten ze met hun 4-cilinder wel echt op de limiet. En een constructeur mag nu ook niet blijven stilstaan; dus als ze nog een beetje de strijd willen aangaan met andere merken, is deze V6 (met uitstekende Turbo technologie!) zeker geen slecht alternatief.
idd maar de Aero X, heeft hem zelfs met 2 laders nog leuker :lol:

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » wo 26 apr, 2006 14:23

GRIFFIN schreef:
WimZ schreef: Tussen twee haakjes: Aero stond toch altijd voor een viercilinder HPT motor? Tis vast leuk, zo'n V6, maar ik vind eigenlijk dat hier een Saab-concept wordt verkracht...
Aero heeft ook altijd gestaan voor de zwaarste uitvoering, en daar zaten ze met hun 4-cilinder wel echt op de limiet. En een constructeur mag nu ook niet blijven stilstaan; dus als ze nog een beetje de strijd willen aangaan met andere merken, is deze V6 (met uitstekende Turbo technologie!) zeker geen slecht alternatief.
Aan de andere kant persen Mitsubishi en Subaru nog steeds aardig wat betrouwbare pk-tjes uit hun 4 cilinders dus stilstaan met een 4 cilinder hoeft niet. Wat niet wegneemt dat een v6 met dubbel-turbo erg leuk is hoor.

Wat me echt wild lijkt is die 6 cilinder in lijn van TVR in een Saab :twisted:

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » wo 26 apr, 2006 18:08

marq101 schreef:Wat me echt wild lijkt is die 6 cilinder in lijn van TVR in een Saab :twisted:
Dan heb je echt een magnifiek geluid in je auto. Daar kan zelfs dat turbogerochel van de oude turbootjes niet tegenop....

Maar verder iemand nog foto's van oud + nieuw?

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » wo 26 apr, 2006 18:18

GRIFFIN schreef:
Je neemt me de woorden uit de mond.

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » wo 26 apr, 2006 18:31

De Aero met het Hirsch pakket is pas stoer, 275 pk en 400 Nm, met de Sensonic zit je dan in 6.4 seconden op de 100 :shock: Kosten voor dit leuks: €1.300,- Valt me nog alleszins mee toch?

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » wo 26 apr, 2006 18:33

@ Taaffert
Je hebt hem ook flink de sporen gegeven :wink: Op die foto zit je al rond de 180 8)

Plaats reactie