Pagina 1 van 1

Welke 9-3 ???

Geplaatst: za 12 nov, 2016 13:15
door Hanz99
Ik ga komende week een 9-3 sport sedan handgeschakeld, benzine kopen maar ik twijfel erg tussen 18i en 18t. Ik ga de auto gebruiken voor woon-werk verkeer ca 140 km per dag. Ik ij er alleen in en ik heb een rustige rijstijl; veelop de cc op de snelweg. Ik zal dus ook zelden harder ls 140 rijden. Ik heb nog nooit in een 93 gereden maar ga dat komende week doen. Hebben jullie bij voorbaat een voorkeur. :?

Re: Welke 9-3 ???

Geplaatst: za 12 nov, 2016 14:07
door busy
Koop in ieder geval de 1.8t een betrouwbare motor. De 1.8i kent bij hogere km-standen meer problemen, oa olie. Kijk ook even op sub gedeelte van ons forum 9-3ss se sc daar staan alle top of flops en aankoop adviezen

Re: Welke 9-3 ???

Geplaatst: za 12 nov, 2016 14:08
door Descendent
zonder enige twijfel de 1.8t
heb je al in beide gereden?
bij veel snelwekm s is een aero 2.0T 205pk met 6 versnellingen ook aan te raden.

Re: Welke 9-3 ???

Geplaatst: za 12 nov, 2016 14:16
door ReinO
ga voor de T, zoveel leukerder.
En je kan gaan tunen mocht je willen. en je hoeft toch niet te hard te rijden meteen?
Vlot optrekken of snel inhalen is ook leuk hoor, nog afgezien van de vakantieroutes door dld..... . :O:

Re: Welke 9-3 ???

Geplaatst: za 12 nov, 2016 14:25
door 92B
Wij rijden alweer jaren met een 1.8t met automaat. Een hele fijne en probleemloze combinatie ook na meer dan 200.000 km. Vooral heerlijk met filerijden en in de stad. Het scheelt het een hoop :O:

Voor het verbruik hoef je het ook niet te laten, want met 8,9l/100km is ie best zuinig. Zou als je gaat proefrijden daarom ook de 1.8t met automaat eens proberen.

Re: Welke 9-3 ???

Geplaatst: za 12 nov, 2016 15:47
door Descendent
ik denk zelfs dat de 1.8t zeker bij 130 140 zuiniger rijdt dan de ongwblazen. laatste moet er veel meer moeite voor doen immers.

Re: Welke 9-3 ???

Geplaatst: ma 14 nov, 2016 11:35
door Roz
Waaom geen 1.9 Tid met 140 km/dag(>33.000km/jaar)? Heerlijk hoge koppel en zuinig.

Re: Welke 9-3 ???

Geplaatst: ma 14 nov, 2016 21:18
door rutgerreinier
Descendent schreef:zonder enige twijfel de 1.8t
heb je al in beide gereden?
bij veel snelwekm s is een aero 2.0T 205pk met 6 versnellingen ook aan te raden.

2.0T in 205pk en 6 versnellingen?
Zeldzaam exemplaar :-P+

Ik heb een 2.0T aut met 210 (209)pk. Hiervoor handgeschakelde 1.8t 150pk. Beiden heerlijke motoren.
Ondanks hetzelfde blok als basis, totaal verschillende belevingen.....

Re: Welke 9-3 ???

Geplaatst: di 15 nov, 2016 23:48
door Hanz99
Bedankt. Ik ga voor de 18t

Re: Welke 9-3 ???

Geplaatst: ma 05 dec, 2016 23:54
door Hanz99
En heb er inmiddels eentje gekocht dus dit topic mag op slot.

Re: Welke 9-3 ???

Geplaatst: di 06 dec, 2016 23:41
door AirFlowFun
Mogelijk! niet eens een 1.9 tid versie checken! Aangezien je veel kilometers maakt is diesel goedkoper in combi met 6 bak echt zeeer rustig en ontspannen. Plus als je zakelijk rijd kun je mogelijk ook de km opgeven bij de belasting of baas. Hangt af van je werk e.d natuurlijk!

Anyhow allemaal mooi en cool!

Re: Welke 9-3 ???

Geplaatst: zo 11 dec, 2016 14:43
door Hanz99
Heb ik overwogen maar ik wilde graag een benzine turbo motor en geen diesel meer. Net een jaar VW diesel gereden. De benzine is mij rustig genoeg en ik tank elk tweede keer toch in Duitsland.