saab vakantietips zweden

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
1600GT
Donateur
Donateur

saab vakantietips zweden

Bericht door 1600GT » ma 09 jan, 2017 12:36

Goede morgen allemaal,

Naar jaarlijkse gewoonte willen we deze zomer weer richting Zweden of Denemarken trekken.
We gaan met zijn vieren, 2 kindjes van 6 en 8 jaar en natuurlijk met de 9-5. :O:
Dus we zijn zeker op zoek naar activiteiten of plaatsen waar de kids ook iets aan hebben.

Hebben jullie misschien enkele goede tips?
Vakantieparken, hotels etc.

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Re: saab vakantietips zweden

Bericht door Orphy » di 10 jan, 2017 3:54

Ben een keer met m'n zoontje naar Johannesholm geweest paar jaar terug.
Leuke camping bij een mooi meer waar je een "stuga" of een tipi tent kan huren maar ook een camper kan plaatsen als ik me goed herinner.
Heeft een Nederlandse eigenaar en die waren erg vriendelijk. Lekkere verse broodjes iedere morgen uit eigen traditionele bakkerij.

Ze organiseren ook van alles, we gebben ons er prima vermaakt.

Gr

Ronald

Edit: ik lees net op internet dat de camping is overgenomen door een Zweedse eigenaar, niet per definitie beter.

1600GT
Donateur
Donateur

Bericht door 1600GT » di 10 jan, 2017 12:36

ok, bedankt voor de info. ik kijk eens op hun website. :D

Japanese Power
Geregistreerd lid

Bericht door Japanese Power » di 10 jan, 2017 12:54

Wij zijn afgelopen 12 jaar na een aantal keren DK aansluitend een aantal keren naar Zweden geweest. Echter nog nooit op een camping of vakantiepark. Altijd in een afgelegen huis aan de rand van een meer, midden in een bos op een groot natuurgrondstuk van meer dan 10 hectare. Altijd een bootje in de buurt en de MTB’s mee. Geen Wifi, geen andere toeristen, alleen rust. Daarom ga je tenslotte naar Zweden ;-) Het is een manier van leven (lees: vakantie vieren).

Heerlijk down-to-earth komen na alle hectiek van het hele jaar. Kinderen hebben geen pretpark, andere vriendjes of vriendinnetjes nodig, gewoon met broer of zus, papa en mama. Waardevoller kun je het niet maken. Leven zonder klok en leven met de natuur. Doet de gemiddelde Zweed het ook niet zo?

Het is niet helemaal het antwoord op je vraag maar wel het overwegen waard ;-).

Johan

O ja, onze kids zijn 22-20-12-10-4, de oudste 2 gaan niet meer mee maar hebben het altijd zo ervaren.

N207
Donateur
Donateur

Bericht door N207 » di 10 jan, 2017 15:02

Ook hier al jarenlang Zweden-ervaring met (vroeger) kleine kinderen.
Onze kinderen zijn (net als wij) niet van die pretpark-liefhebbers. Zoals Japanese Power ook al schrijft ga je ook naar Zweden voor de rust. Gewoon zwemmen in een meertje of spelen langs een riviertje vinden kinderen vaak net zo leuk. Sinds de kinderen 2 en 4 waren gaan we regelmatig naar Zweden op vakantie. Inmiddels zijn ze 19 en 21 en willen ze nog steeds mee (zal ook wel een financiële reden hebben) :wink:

Wat tips:
- Astrid Lindgren's Värld in Vimmerby.
- Koppargruva in Falun.
- Stockholm, diverse musea op Djurgården (Vasamuseet is een aanrader).
- Pretpark Liseberg in Göteborg (zijn we zelf nooit geweest, maar van anderen gehoord dat het leuk is).
- Jämtli in Östersund (is een openluchtmuseum).
- Mora/Rättvik in Dalarna; de streek waar de beschilderde paardjes vandaan komen.
- Njupeskär, de hoogste waterval van Zweden, in de buurt van Särna. Kan in de zomer wat tegenvallen als het vrij droog is. Is dan niet erg spectaculair. Maar het is een mooi stukje wandelen.
- Flygvapenmuseet in Linköping. Het nationale militair luchtvaartmuseum van Zweden. Veel vliegende Saabs!

En vergeet niet jezelf te verwennen met een bezoek aan het Saabmuseum in Trollhättan.

Japanese Power
Geregistreerd lid

Bericht door Japanese Power » di 10 jan, 2017 20:17

Wat ook leuk is als je erin de buurt bent is autokerkhof Kyrkö Mosse, Värendsgatan, 360 10 Ryd.
Google er maar eens op. Er is ook nog een groter autokerkhof een stuk noordelijker, maar dan moet je een aardig eind tuffen.
Onze jongens vonden het reuze interessant zo in het bos.

Als je het aankunt tenminste, zoals deze 93 :wink: .

Afbeelding

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » di 10 jan, 2017 20:27

Er is zoveel (semi)cultureels, veel dorpen kennen een "krankzinnig" museum over iets, radio's, stenen, scooters, telefoons...
Mooie (zeer tot de verbeelding sprekende) kastelen, vikinggraven... dierentuinen (Kolmarden, of Höör)
In Zuid Zweden zijn echt schitterende kastelen (Krapperup, Trolleholm, Trolle Ljungby, Trollenäs, Vrams Gunnarstorp... )
Doe musea (zoiets als Nemo in Amsterdam) kinderen hebben echt een plek in de Zweedse vermaakmogelijkheden
Zou met kindjes een stugaatje huren (al dan niet op een camping) ipv een hotel, andere kindjes maken jou vakantie rustiger.
Alleen de Öresundsbrug is al een avontuur.

Pisang
Donateur
Donateur

Bericht door Pisang » di 10 jan, 2017 22:12

zelf vlot bouwen

Er zijn meer aanbieders van een dergelijke activiteit.

N207
Donateur
Donateur

Bericht door N207 » di 10 jan, 2017 23:45

Japanese Power schreef:Er is ook nog een groter autokerkhof een stuk noordelijker, maar dan moet je een aardig eind tuffen.
Wij gaan komende zomer een stuk noordelijker. Waar is dat andere autokerkhof?

Japanese Power
Geregistreerd lid

Bericht door Japanese Power » di 10 jan, 2017 23:56

Bij het plaatsje Båstnäs (59.361075, 11.838628).
Google er maar eens op, hier staan naar schatting een kleine 1000 auto's. Staat nog op mijn bucketlist.
Zomaar een willekeurig linkje: https://deboeroptoer.blogspot.nl/2015/0 ... weden.html

1600GT
Donateur
Donateur

Bericht door 1600GT » wo 11 jan, 2017 11:11

Bedankt allemaal voor de tips, ik ga ze allemaal eens rustig bekijken.
2 jaar geleden hebben we al een reisje door zuid zweden gedaan. Oa Pippi Langkousland, Vaxjo en enkele rendierparken.
Het huren van een stuga op een camping spreekt ons wel aan, maar we hebben schrik dat dit een beetje te rustig wordt. Ook kan mijn zoontje nog niet goed zwemmen, wat natuurlijk voor de nodige stress kan zorgen in de buurt van een groot meer :cry:

De laatste jaren zijn we vooral in Denemarken geweest, daar heb je een groter aanbod van 'resorts' alla Kempervennen. Misschien ook niet ideaal, maar je kan al eens rustig aanschuiven op restaurant.
Je kan bunkers uit de oorlog bezoeken en kerken onder het zand.
Maar dat old timer kerkhof zou ik dolgraag bezoeken. Heb hier al prachtige foto's van gezien.
Staat zeker bovenaan mijn lijstje. :idea:

dunnerudy
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door dunnerudy » wo 11 jan, 2017 11:19

http://www.ekehagensforntidsby.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Prehistorisch dorp tussen Ulricehamn en Falköping.

Japanese Power
Geregistreerd lid

Bericht door Japanese Power » wo 11 jan, 2017 23:10

1600GT schreef:Vaxjo
Uitgeroepen tot Europa's groenste stad.

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » do 12 jan, 2017 14:15

Saabtips? https://www.facebook.com/events/878433995594311/" onclick="window.open(this.href);return false;

collega
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door collega » zo 15 jan, 2017 15:58

Misschien een beetje off topic, maar ik vrees dat we dit jaar voor het eerst naar Zweden gaan (vrees, want voor mij begint het leven pas bij 25 graden :D )
Wel een mooie gelegenheid om de violette Saab te showen.

Mijn vrouw en dochter willen waarschijnlijk deze reishttps://www.dejongintra.nl/vakantie/ron ... eden/?auto.

Ik had me nooit gerealiseerd dat je nog steeds een ferry nodig had om er te komen. Wat is het handigste? de reisorganisatie wil me Kiel Göteborg aansmeren met een overnachting op de boot, maar dat lijkt een stinkend dure hobby (€ 1.200 retour)
Ik zou liever naar Kopenhagen rijden, maar ik zag dat er ook dan een ferry in zit (vanaf Puttgarden), al is dat maar drie kwartier.

Of kan je tegenwoordig het hele stuk over vast land en bruggen nemen

Plaats reactie