Ik ben het met de constatering dat cabrio-rijders vaak niet groeten wel eens. Ik heb zelf ook zo'n ding (blaat) en groet wel (maar ja, ik heb dan ook nog een andere (nog meer blaat)). Laatst reed ik met de kap open en zwaaide vrolijk naar een tegemoetkomende Saab-cabrio. De bestuurster verloor zowat de macht over het stuur van schrik, ze begreep er niets van.

Ik heb sterk de indruk dat veel classic cabrio rijders het primair van belang vinden dat het een cabrio is en secundair dat het een Saab is; het Saab-logo wekt dan eerder een gevoel van verhoogde status op dan dat het liefde voor het merk oplevert. Maar goed, dat is zoals gezegd mijn indruk.
Min of meer terzijde: Als ik de discussies op het Saabcabrio.nl forum af en toe bekijk dan valt me op dat de discussies meer gaan over "het belabberde audio systeem" en het feit dat "een twee liter turbo toch echt achterhaald is en dat Saab blij mag zijn dat ze nu eindelijk een moderne V6 van GM hebben" dan dat er discussies zijn over het onderhoud en zaken voortkomend uit het feit dat de classic een echte klassieker is (met alle (eigen)aardigheden en charmes van dien).
Tegen bovenstaande generalisaties staat geen bezwaar en beroep open.