Saab groet

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
doktorevil
Geregistreerd lid

Saab groet

Bericht door doktorevil » di 02 sep, 2003 10:10

Het is al meerdere malen besproken maar ik wil het toch weer even oprakelen, groet jij andere saab chauffeurs?

Ik blijf volhouden maar de respons is minimaal :?

Of ben ik te enthousiast?

Tijn

Sander
Forum Admin

Re: Saab groet

Bericht door Sander » di 02 sep, 2003 10:58

Ik zwaai ook zo veel mogelijk.

Ik heb wel gemerkt dat Saabrijders met de nieuwere modellen (9000, 900NG, 9-3 en 95) eigenlijk nooit zwaaien :(

Ook veel cabrio rijders lijken niet geinteresseerd te zijn in de "gewone" Saab... jammer.

Toch als ik een oudere Saab zie dan zwaai ik steevast wel. Vaak krijg ik dan een verbaasde blik uit de tegemoet komende Saab... Soms is er wel succes! :)

Is er trouwens een echte Saab-zwaai?
bijv: Linkerhand op 5 voor 12 op het stuur en dan even alle vinger opsteken?

Sander

--- Zwaai!! ---

turboflix
Donateur
Donateur

Bericht door turboflix » ma 08 sep, 2003 14:49

ik probeer weleens mijn hand uit mijn dakkie te steken als groet maar ja, alstie dan iedere keer omknakt door de luchtweerstand...
:wink: :wink:

volgens mij zie je t een beetje aan de bestuurder of t een puur ' zakelijke' (lease)rijder is of iemand met t zelfde gevoel zeg maar.
Dat duimpie omhoog of klein gebaar gaat dan vanzelf..

gr,
flix

Hannes
Forum Admin

Bericht door Hannes » ma 08 sep, 2003 16:33

Vandaag ging het goed met het Saab gevoel rond Wageningen. Kwam net een 90, een 900c en een 900T16 tegen en ze zwaaiden allemaal terug. Alleen inderdaad de 9-5 die ik later tegen kwam niet.

groeten
Hannes

Bas
Geregistreerd lid

Bericht door Bas » ma 08 sep, 2003 20:02

Voor mijn gevoel zwaait iedereen naar me :P ! Ik zwaai ook altijd vrolijk terug. Zijn overigens niet alleen de Saabrijders, maar ook veel golfjes type 3.

Groeten Bas

Ewout900
Geregistreerd lid

Bericht door Ewout900 » ma 08 sep, 2003 20:38

Ik zwaai vaak alleen - en dat is niet om te discrimineren - naar oudere (<1993) of bijzondere Saabs, en dan met name de exemplaren die in opvallend goede staat verkeren. Dat geeft een hoog responspercentage, maar de zwaaifrequentie is natuurlijk veel lager. Maar eigenlijk is er geen peil op te trekken...

Ewout.

Jeroen
Geregistreerd lid

Bericht door Jeroen » di 09 sep, 2003 22:43

Mijn enige "zwaai-ervaring" is die met berijders van bijna identieke auto's. Ben eigenaar geweest van een 1985 900 8v turbo. Chaufffeurs van vergelijkbare modellen groetten destijds regelmatig. (nee niet met die vinger... :lol: ). Leuke berijdsters kregen als bonusitem tevens een knipoog :wink: !

Jeroen

ClassicCabrio
Geregistreerd lid

Bericht door ClassicCabrio » wo 10 sep, 2003 22:53

Toch even op Sander reageren.

Ik ben een cabrio-rijder (900 Classic) en ben wel degelijk geïnteresseerd in de "gewone" Saab. Zeker wanneer het een mooi onderhouden exemplaar is. En af en toe wordt er uitbundig gezwaaid.

Mijn ervaring is juist dat zeker de classic cabriorijders elkaar groeten, zwaaiend of knipperend met de lampen (in een enkel geval zelfs met claxon).

Een universele "Saab-groet" ben ik nog niet tegengekomen. Misschien er toch maar mee beginnen?

Groeten, Emile

Ewout900
Geregistreerd lid

Bericht door Ewout900 » do 11 sep, 2003 20:51

Iets in de trant van 1 x "alarmlichten" laten knipperen en vervolgens de genoemde knipoog!?

Mennot
Geregistreerd lid

Re: Saab groet en cabrio rijders

Bericht door Mennot » vr 12 sep, 2003 10:59

Ik ben het met de constatering dat cabrio-rijders vaak niet groeten wel eens. Ik heb zelf ook zo'n ding (blaat) en groet wel (maar ja, ik heb dan ook nog een andere (nog meer blaat)). Laatst reed ik met de kap open en zwaaide vrolijk naar een tegemoetkomende Saab-cabrio. De bestuurster verloor zowat de macht over het stuur van schrik, ze begreep er niets van. :shock: Ik heb sterk de indruk dat veel classic cabrio rijders het primair van belang vinden dat het een cabrio is en secundair dat het een Saab is; het Saab-logo wekt dan eerder een gevoel van verhoogde status op dan dat het liefde voor het merk oplevert. Maar goed, dat is zoals gezegd mijn indruk.
Min of meer terzijde: Als ik de discussies op het Saabcabrio.nl forum af en toe bekijk dan valt me op dat de discussies meer gaan over "het belabberde audio systeem" en het feit dat "een twee liter turbo toch echt achterhaald is en dat Saab blij mag zijn dat ze nu eindelijk een moderne V6 van GM hebben" dan dat er discussies zijn over het onderhoud en zaken voortkomend uit het feit dat de classic een echte klassieker is (met alle (eigen)aardigheden en charmes van dien).

Tegen bovenstaande generalisaties staat geen bezwaar en beroep open.

Diederik
Geregistreerd lid

Bericht door Diederik » vr 12 sep, 2003 12:20

Zwaaiers!!

Vanaf mijn geboorte rij ik ( mee ) in Saabs.
Vooral tijdens vakantieritten was het echt bijzonder om in Frankrijk of Spanje een Saab tegen te komen ( nog steeds een beetje trouwens ) en gegroet werdt er vrijwel altijd. Van ver af werd er geknipperd en op parkeerplaatsen werden we vaak aangesproken door andere Saab eigenaars.

Ik kan jullie verzekeren dat de dagelijkse berijdster van onze Saab, mijn vriendin, een stuk vaker gegroet wordt dan ik.
Iemand een idee hoe dat kan komen....!?!? :?: :shock: :shock:

turboflix
Donateur
Donateur

Bericht door turboflix » vr 12 sep, 2003 13:57

Diederik schreef:Zwaaiers!!

.....
Ik kan jullie verzekeren dat de dagelijkse berijdster van onze Saab, mijn vriendin, een stuk vaker gegroet wordt dan ik.
Iemand een idee hoe dat kan komen....!?!? :?: :shock: :shock:

ja..ik heb wel een vermoeden..
:wink:

900T-R
Geregistreerd lid

Bericht door 900T-R » vr 12 sep, 2003 20:30

Je bedoelt - dat is zeker omdat ZIJ de dagelijkse berijder is van de Saab en jij hem aleen af en toe mag lenen... geen wonder dat ze dan niet zo vaak naar jou zwaaien als naar haar! ;) :D

turboflix
Donateur
Donateur

Bericht door turboflix » vr 12 sep, 2003 21:39

precies...gewoon statistics...

:D

72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » do 25 dec, 2003 17:43

Ik groet en wordt alleen gegroet door SAAB rijders in hetzelfde model als waar ik in rij. Eigenaren van nieuwe Saabs schijnen zich niet eens te realiseren dat ik ook in een SAAB rij... "goh, is dat óók een SAAB" hoor ik regelmatig.

Plaats reactie