Barry Hay over Saab

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
RoelandV
Geregistreerd lid

Barry Hay over Saab

Bericht door RoelandV » zo 19 apr, 2020 11:25

Nog een auto waar Barry zeer goede herinneringen aan heeft, was de Saab 900 coupé. “Mijn grote vriend Alfred Lagarde (Veronica diskjockey die op nieuwjaarsdag van 1998 overleed, red.) was Saab-fan en hij reed een 900 coupé,”vertelt Barry. “Ik vond het na zes jaar Audi Quattro ook welletjes en Alfred zei: ‘We gaan naar de AutoRAI.’ Deze coupé was een gelimiteerde uitgave, de afscheidseditie van het model, en er stond een zwarte te draaien op zo’n podium. Die auto had een krankzinnige X-Factor. Alfred en ik bestelden er allebei een. We woonden ook bij elkaar in de straat en op een gegeven moment stonden er dus twee splinternieuwe, zwarte Saabs voor de deur. Helemaal te gek, het waren echt onze ‘meisjes’, onze black beauty’s. We noemden ze ook poepie en liefje enzo. (lacht).
Lees meer op: https://www.carwoman.nl/2017/04/19/interview-barry-hay/

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Re: Barry Hay over Saab

Bericht door Style&Co » zo 19 apr, 2020 11:39

zouden daar nog fotos van zijn?

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » zo 19 apr, 2020 11:48

De enige foto's die ik gevonden heb staan in dit artikel, maar dat betreft geen zwarte Saab 900:
http://www.golden-earring-museum.nl/art ... rt0009.htm

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » zo 19 apr, 2020 22:47

De interviews spreken elkaar tegen waar het over het lot van de SAAB 900 van Alfred Lagarde gaat. In het ene interview ging die na het overlijden naar de sloop omdat 'ie opgereden zou zijn, in het andere rijdt de vrouw/vriendin van wijlen Lagarde er bij wijze van spreken "tot háár dood" in verder ...

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » ma 20 apr, 2020 8:06

Lagarde kocht de GT in 1993 en overleed in 1998. Toen had hij er nog geen 5 jaar in gereden/was de auto nog geen 5 jaar oud. Het lijkt me sterk dat de auto toen al rijp voor de sloop was

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » ma 20 apr, 2020 9:25

Ben nog niet veel Saabs tegen gekomen die niet de 15 jaar gered hebben.

Ronnes
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Ronnes » ma 20 apr, 2020 20:13

Even op ons eigen forum gezocht op "Barry Hay":
Krizzie schreef:Alfred Lagarde had een 900GT, Barry Hay ook. (Interieur zit in de GT hier nu. :P )
viewtopic.php?f=16&t=2098&p=1115880&hil ... y#p1115880

Wellicht weet Krizzie meer over de GT van Alfred Lagarde.

Krizzie
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Krizzie » ma 20 apr, 2020 22:12

Een van die 2 GT's is in een sloot beland met weinig kms en total loss verklaard. Dat interieur was smetteloos en zit in mijn vaders GT (alweer 200.000km inmiddels..Nog steeds in goede staat ;) )

Ik meen dat dat die van Alfred was, maar kan ook die van Barry geweest zijn..

Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Ewout » ma 20 apr, 2020 22:37

Krizzie schreef:
ma 20 apr, 2020 22:12
Een van die 2 GT's is in een sloot beland met weinig kms en total loss verklaard.
Dat was die van Hay (na diefstal).

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » ma 20 apr, 2020 22:53

Dat staat ook in het artikel dat ik al vermeld heb:
“Alfred Lagarde, mijn helaas veel te jong gestorven vriend en buurman, wees me er zo’n zes jaar geleden op dat het klassieke model 900 Turbo zou verdwijnen. Er zou een laatste gelimiteerde serie verschijnen, met speciale velgen en wat andere toestanden en bellen, en dan was het voorbij. Dus Alfred en ik naar de AutoRai, linea recta naar de Saab-stand. Stonden we zo’n beetje te kijken hoe mooi die wagen was, kwam er een verkoper naar ons toe: willen de heren er misschien even in zitten? Nou, dat hoeft niet, meneer, doet u ons er maar twee! Had je dat smoelwerk moeten zien! Toch twee keer zestigduizend gulden handel. Later hoorde ik dat Henk Spaan er toen ook één gekocht heeft. Was wel gaaf geweest als we daar met z’n drieën naar toe waren gegaan! Sindsdien ben ik Saab-gek. Helaas is die wagen vorig jaar gestolen en vervolgens door die klootzaak total-loss gereden. Toen heb ik deze cabriolet gekocht. De wagen van Alfred is er trouwens nog steeds, want daar is zijn vriendin Carla in blijven rijden. En Carla woont sinds het overlijden van Alfred bij ons in huis. Ik denk niet dat ze die auto ooit wegdoet. Trouwens, dat mag ze niet eens van mij!
Bron: http://www.golden-earring-museum.nl/art ... rt0009.htm

Krizzie
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Krizzie » di 21 apr, 2020 16:49

Dan is het Hay's interieur wat erin zit. :lol:

Het is alweer even geleden dat dat gewisseld is.

1001760
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 1001760 » di 21 apr, 2020 17:04

Maar die Carla is ook al jaren geleden overleden.
Wat is er toen dan met haar GT gebeurd?

Plaats reactie