gezocht SPOED: medespelers videofilm demontage 900 classic op 16/9

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
rademaker
Donateur (6x)
Donateur (6x)

gezocht SPOED: medespelers videofilm demontage 900 classic op 16/9

Bericht door rademaker » di 08 sep, 2020 13:01

Ik ben in contact gekomen met de producent van een informatieve video in verband met de nieuwe autorecyclingsbijdrage in 2021. De video wordt gepresenteerd door Rob Kamphues en Anna Gimbrère. In de hoofdrol een grijze 900 classic 3 deurs uit 1986.
De video wordt in 2021 verspreid via de Auto Recycling Nederland (ARN) en partners als Stiba, Focwa en RAI vereniging. Mogelijk ook via de ANWB.

Plaats van handeling: v.d. Ven in Roosendaal (NB).
Datum: woensdag 16 september a.s. Dus op erg korte termijn!

Verhaal van de video: 5 à 6 Saab rijders komen aanrijden en zien met groot enthousiasme de te demonteren classic staan. Vervolgens gaan zij die te lijf en vertellen iets over hun hobby en waarom zij bepaalde onderdelen voor hun auto nodig hebben. Daarna lopen zij met de onderdelen het terrein af en rijden - uiteraard zeer tevreden - met de zojuist gestripte onderdelen in hun auto het terrein af.

Hoe te handelen als je mee wilt doen? Indien je die dag vrij hebt, en in staat bent 1 of meer onderdelen netjes met je eigen gereedschap te demonteren, meld je dan vanwege de korte voorbereidingstijd direct aan bij contactpersoon Esmée Beekman, M 0610812152.

Ik doe zelf ook mee, forummer Ewout heeft zich ook al gemeld dus er zijn nog 3 of 4 personen nodig om de cast compleet te maken. We gaan er gewoon een leuke, maar zeker ook nuttige dag van maken. Zodra ik hoor dat er voldoende deelnemers voor deze korte filmcarrière zijn plaats ik dat bericht hier.

Groet,
Koos

bruises
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: gezocht SPOED: medespelers videofilm demontage 900 classic op 16/9

Bericht door bruises » di 08 sep, 2020 14:28

Helaas viert mn zoon zn verjaardagsfeestje die dag , dus ik kan er niet bij zijn. Ik weet niet of de ouders van zn vriendjes/vriendinnetjes het waarderen als ik de hele bups meeneem naar de sloop

Maar wel interresse in wat onderdelen, dus ik denk dat ik vd Ven even bel binnenkort

Veel plezier

rademaker
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door rademaker » di 08 sep, 2020 18:31

je mag er van uitgaan dat de 5 à 6 filmacteurs zelf als eersten die dag onderdelen mogen afnemen. Gewoon tegen betaling overigens. Daarbij kunnen ze door de camera gevolgd worden. Pas daarna komt de wagen op de yard.
Dus mocht je iets speciaals zoeken, dan is het handiger mij dat in een pb door te geven. Dan zet ik dat op mijn lijstje van af te plukken parts, voor zover in goede staat natuurlijk.
Om je alvast te laten dromen en gissen hierbij de enige twee foto's die ik mocht ontvangen.
Afbeelding

Afbeelding

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » wo 09 sep, 2020 8:42

auto ziet er nog aardig hard uit. Waarom wordt ie gesloopt?

Zou ook wel een leuke plotwending zijn dat er opeens een Saab limo mét autotrailer komt aanrijden waar 6 man van de Saab-anti-sloop-wacht (ook wel S.A.S.W. genoemd) uitstappen, de sloop verbieden en de auto in beslag nemen :twisted:

DV 9-3
Donateur
Donateur

Bericht door DV 9-3 » wo 09 sep, 2020 9:20

rademaker schreef:
di 08 sep, 2020 18:31
je mag er van uitgaan dat de 5 à 6 filmacteurs zelf als eersten die dag onderdelen mogen afnemen. Gewoon tegen betaling overigens. Daarbij kunnen ze door de camera gevolgd worden.

De onderdelen die je "met je eigen gereedschap" demonteert tbv deze opnames mag je meenemen. "Gewoon tegen betaling overigens"....
Worden de 5 á 6 filmacteurs wel ook gewoon betaald voor hun acteerwerk? En reiskosten?
Of wordt deze informatieve video geproduceerd door "Sigaar uit eigen doos" Producties BV ?
:wink:

rademaker
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Re: gezocht SPOED: medespelers videofilm demontage 900 classic op 16/9 UPDATE

Bericht door rademaker » za 12 sep, 2020 10:34

update: er worden nog twee acteurs/demonteurs gezocht. Dus meld je aan bij Esmée en je mag als eerste van deze klassieke vrucht plukken!

Voor de goede orde:
- aanvankelijk was niets bekend over een vergoeding oid. Maar ik ging er van uit dat het op zich al heel aanlokkelijk is interessante onderdelen van de toch langzamerhand zeldzaam wordende 900 classic te mogen halen, zeker omdat de auto nog compleet is. En de vaste prijzen op die sloperij zijn altijd bijzonder vriendelijk.
- gelukkig kreeg ik nu door van de productiemaatschappij dat zij de rekening van de afgenomen onderdelen van de acteurs geheel vergoeden (tot een totaalbedrag van 1.000 euro), dus zo wordt het helemaal leuk om een dagje met je toolbox naar Roosendaal af te reizen.
- het beste is als de deelnemers een lijstje maken met de onderdelen die zij bij voorkeur willen demonteren, zodat er enige afstemming tevoren kan plaatsvinden, en niet allen zich op hetzelfde gaan storten. Dat zou filmtechnisch waarschijnlijk ook vrij chaotische beelden opleveren.
- ja waarom besluit iemand zijn auto te verkopen aan een sloperijbedrijf, al dan niet via een handelaar? Dat is altijd gissen, want er hangt doorgaans geen briefje op in de trant van "de apk kosten werden me te hoog en ik kon de auto bij de garage gunstig inruilen bij aanschaf van een andere auto". En zo kan ik nog wel tientallen andere theoretische briefjes bedenken.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » za 12 sep, 2020 11:16

Style&Co schreef:
wo 09 sep, 2020 8:42
auto ziet er nog aardig hard uit. Waarom wordt ie gesloopt?

Zou ook wel een leuke plotwending zijn dat er opeens een Saab limo mét autotrailer komt aanrijden waar 6 man van de Saab-anti-sloop-wacht (ook wel S.A.S.W. genoemd) uitstappen, de sloop verbieden en de auto in beslag nemen :twisted:
Ziet eruit alsof er een saab gesloopt gaat worden met een liefhebberswaarde van om en de nabij de €3000
86; En ook nog eens belasting arm :fight_headbang: :fight_headbang: :fight_headbang:

Ik was net aan de koffie met een chocolaatje, maar als ik dit zie en lees wordt ik ziek zwak en misselijk. ;-(+
En ook van al die collega’s die er over beginnen te zei.....n

Ik had ivm de schuur renovatie de nodige Saabjes buiten staan, zit vlak bij een camping en ik heb nog nooit zoveel mensen kwijlend aan het hek zien staan.
Gisteren nog iemand, al jaren saabloos, maar wilde toch weer graag een 900 classic ( nu voor erbij)

Ach ja we nemen een saab, geen importeur die kan lopen stuiteren
Geen idee vanaf welk bouwjaar de regeling ingaat, maar als dat in de buurt ligt van 86 dan snap ik wel dat je bij saab uitkomt, dat nieuwere spul is al gesloopt.

rademaker
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door rademaker » ma 14 sep, 2020 19:05

omdat er iemand heeft afgezegd is er nog steeds plaats voor een liefhebber die het de moeite waard vindt de bruikbare onderdelen van deze classic te demonteren en nu of in de toekomst te benutten in een andere classic. OK, het kost je een dag. Maar met het aangekondigde mooie weer toch een alleraardigste bezigheid, ook al kun je soms door een cameraman op de vingers worden gekeken. Dus meldt je aan bij de eerder genoemde dame. Deze vorm van gratis winkelen doet zich immers niet elke dag voor!

Christiaan94
Donateur
Donateur

Bericht door Christiaan94 » ma 14 sep, 2020 20:15

Mochten de wielen nog te 'vergeven' zijn durf ik de lange rit wel aan. Enig idee?

rademaker
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door rademaker » di 15 sep, 2020 9:28

HELAAS, de filmopname is uitgesteld, mede omdat aanvankelijke deelnemers zich op het laatst toch moeilijk een hele dag vrij konden maken. Degenen die zich bij Esmée of mij hadden opgegeven krijgen automatisch bericht over een nieuwe datum.

Als nieuwe datum bekend is neem ik me voor tevoren al onderling schriftelijk af te stemmen hoe de verlanglijstjes van de deelnemers er uit zien, zodat een keuze gemaakt kan worden wie waaraan als eerste keuze kan demonteren. Als je met twee man bent zal dat soepel lopen, maar met 5 of 6 man wordt dat aanzienlijk lastiger. Tenzij de regisseur het boeiend vindt een schreeuwende, vechtende, slaande groep saabliefhebbers te filmen :)

Met andere woorden: heb je in beginsel interesse op de nog onbekende nieuwe datum mee te doen, geef je dan op bij Esmée als acteur in de dop. Wie het eerst kwam of komt, het eerst maalt.

bruises
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door bruises » di 15 sep, 2020 11:10

Heb Esmee een berichtje gestuurd...keep me posted svp :)

DV 9-3
Donateur
Donateur

Bericht door DV 9-3 » di 15 sep, 2020 11:31

Ik heb je een PB gestuurd.

rademaker
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door rademaker » di 22 sep, 2020 11:08

Inmiddels is een nieuwe datum gevonden (7 oktober) en is er wat meer tijd verkregen voor een betere voorbereiding.
De acteurs zijn bekend. En er is zelfs een reservelijst met twee namen. Late roepingen mogen zich nog melden bij Esmée, maar of je mag mee demonteren is natuurlijk enigszins twijfelachtig.

Ik heb diverse berichten/vragen/opdrachten gekregen van forummers die die dag niet kunnen vrijmaken maar graag mee hadden gewild. En hun wensen ventileerden. Aldus heb ik een lijstje met onderdelen die anderen dolgraag zouden willen verkrijgen. Ik doe mijn best voor jullie, maar kan niets beloven: er is maar 1 steilneus en zes liefhebbers met lijstjes....

rademaker
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door rademaker » do 08 okt, 2020 22:01

Leuke dag gehad in Roosendaal met vier andere acteurs, allen oprechte Saab liefhebbers. Onze stoet auto's werd eerst dubbel gefilmd (vanuit de lucht door een drome en vanaf de weg door een camerateam). Daarna ontvangst met vragen door Rob Kamphues. Vervolgens een enthousiaste ontvangst door een van de vele lieftallige venyard dames, die ons - met onze boodschappenkarretjes - begeleidde naar het object dat we mochten slachten. We waren het spoedig eens wie wat mocht demonteren. Natuurlijk was niet alles bruikbaar. De portiertjes en motorkap heb ik bijvoorbeeld laten zitten vanwege beginnende c.q. oprukkende roest.

Een redacteur van het bekende blad SaabBerichten was aanwezig, dus zijn reportage met foto's zullen we vast wel in een komende editie tegenkomen.
De voorlichtingsfilm waar dit allemaal om ging zal in 2021 uitkomen.
Afbeelding

TurboTed
Geregistreerd lid

Bericht door TurboTed » vr 09 okt, 2020 21:26

Hoi Koos, wat een leuke opname dag afgelopen woensdag! Leuk om elkaar daar te leren kennen. Kers op de taart, saab lampen en spoiler. Topdag!

Plaats reactie