Wat heb jij vandaag *met* je SAAB gedaan?

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Gebruikersavatar
el-barro
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 657
Lid geworden op: zo 31 aug, 2008 13:33
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Re: Wat heb jij vandaag *met* je SAAB gedaan?

Bericht door el-barro » zo 17 mei, 2026 20:59

Het dorp Zoeterwoude bestaat 750 jaar, vandaag was het tijd voor een dorpspicknick. Ik had me aangemeld als vrijwilliger om spullen te rijden, om het leuk te houden maar Halvar aan het werk gezet. Beetje tafels, stoelen, partytenten en aankleding rondgereden met een tandemasser, samen met mn vaste bijrijder.
Ook moest Halvar een aggregaatje ophalen en neerzetten. Blijkt dat hij 1300kg weegt, geen wonder dat Halvar wat moeite had om hem door het gras te trekken.
Wel leuke complimenten gehad!

Afbeelding
If it ain't broken, fix it 'till it is
96 V4 '66 beige
99 GL '82 Terracotta genaamd "Halvar"
9-5 sport estate BioPowerrr '07 2.3t
BMWR50/2 '61
BMW R1150GS Adv. '03
BMW R1150R Rockster '05
Yamaha Diversion 900 met EML CT2000 zijspan
Zündapp Bella R154 '58

MvR
Geregistreerd lid
Berichten: 3427
Lid geworden op: zo 18 nov, 2007 13:00
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: Wat heb jij vandaag *met* je SAAB gedaan?

Bericht door MvR » zo 17 mei, 2026 22:02

Moet kunnen.

Ooit met mijn 99EMS puin vervoerd dat echt, echt te zwaar was... Maar daar kwam ik later achter. Eerst reed ik naar de Rova in Zwolle en (voor de locals...) aan het einde vd IJssel Allee, waar de rotonde onder de A28 doorloopt, moest ik remmen voor het verkeerslicht. De auto werd gewoon vooruit geduwd door de aanhanger... Bleek op de weegbrug van de ROVA dat de aanhanger met puin bijna 2100 kg woog!
Saab 96-rijder sinds 1980 - met onderbrekingen. Momenteel in het bezit van 3x een V4:
* 1973 Saab 95; gerestaureerd
* 1976 Saab 96: work in progress; dient nu als voorbeeld
* 1980 Saab 96: barn-find; langzaam mee aan het werk.

Gebruikersavatar
Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)
Berichten: 8837
Lid geworden op: za 23 okt, 2004 21:24
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: Wat heb jij vandaag *met* je SAAB gedaan?

Bericht door Steve-O » zo 17 mei, 2026 23:50

Mooiste werkpaardje van Zoeterwoude, denk ik ...
East of the Sun, West of the Moon

Gebruikersavatar
richardh
Geregistreerd lid
Berichten: 415
Lid geworden op: ma 21 dec, 2009 21:08
Regio: NL - Provincie Groningen

Re: Wat heb jij vandaag *met* je SAAB gedaan?

Bericht door richardh » di 19 mei, 2026 22:58

Vandaag met de Saab na lange tijd (stilstand) een finke rit gemaakt van ca 420km. Halverwege deze rit de eigenaar geworden van een klepstelset voor de 8 kleppertjes. Ik vind het altijd een hele eer om gereedschap te mogen overnemen van iemand die daar tientallen jaren mee geweerkt heeft.
Anyway, mocht je in de regio 050 nog eens je klepspeling eens goed willen meten, dan ben je welkom. Krijg je ook een kop koffie:-)
900T8 '84

Gebruikersavatar
Ronnes
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 3848
Lid geworden op: ma 01 okt, 2007 21:15
Regio: BE - Antwerpen / Anvers

Re: Wat heb jij vandaag *met* je SAAB gedaan?

Bericht door Ronnes » vr 22 mei, 2026 22:18

Niet vandaag, maar de afgelopen twee weken genoten van de cabrio tijdens een rondreis door Ierland. We hebben een groot deel van de Wild Atlantic Way gereden, grotendeels met de kap open. :)

Op de parking van onze B&B in Cahirkeem (Beara), met uitzicht op Ballycrovane Harbour:

Afbeelding
Saab 96 '61 ('86-98 ~ '11- )
Saab 9-3 Cabrio LPG '05 ('11-)
Saab 93B '58 ('12-)

Gebruikersavatar
willemwerkt
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 13 jul, 2022 13:47
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Re: Wat heb jij vandaag *met* je SAAB gedaan?

Bericht door willemwerkt » vr 22 mei, 2026 22:37

Iets dichterbij maar ook leuk.
Even de laatste zonnestralen meepakken in de duinen.
Afbeelding
Groet, Willem

bastiaanberends
Geregistreerd lid
Berichten: 15
Lid geworden op: za 09 mei, 2026 22:46
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: Wat heb jij vandaag *met* je SAAB gedaan?

Bericht door bastiaanberends » vr 22 mei, 2026 22:41

Afbeelding

Gisteren een vrachtje zeilen en kussens naar de boot gebracht.
Historie:
Saab 99 GL 1984
Saab 99 GLE 1978
Saab 900 EP 1992
Saab 900 SE 1999

Nu:
Saab 900 S 1992

Gebruikersavatar
95twinturbo
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 793
Lid geworden op: di 09 mei, 2023 15:12
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: Wat heb jij vandaag *met* je SAAB gedaan?

Bericht door 95twinturbo » za 23 mei, 2026 5:32

Gisteren de Turbo helemaal startklaar gemaakt voor ons weekendje weg, de tweeling vol enthousiasme op de achterbank geïnstalleerd, en toen……. Na uitvoerig bestuderen van de verkeersinfo (meer dan 1,5 uur file en oplopend) toch maar besloten om de moderne Kuga te pakken. Da’s toch iets relaxter.
Volgende trip mag de Turbo mee.

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Francel
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 120
Lid geworden op: wo 11 jan, 2012 20:06
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: Wat heb jij vandaag *met* je SAAB gedaan?

Bericht door Francel » di 26 mei, 2026 16:59

Zondag heerlijk een dagje het water op geweest, veel bekijks onderweg, was het de Saab, de kano’s of de combinatie?
Deze 900 is overigens nog steeds te koop

Afbeelding
Saab 96V4 ‘79
Saab 900T16 SE(verkocht)
Saab 9-3 2.2 TiD(verkocht)
Saab 9-3 SE cabrio ‘99, gesneuveld
Saab 9-3 cabrio vector 2007
Saab 900 TSR U9 ‘93

Gebruikersavatar
Francel
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 120
Lid geworden op: wo 11 jan, 2012 20:06
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: Wat heb jij vandaag *met* je SAAB gedaan?

Bericht door Francel » ma 01 jun, 2026 15:49

1 week later nogmaals de kano’s meegenomen om wederom een dagje het water op te gaan.
Afbeelding
Saab 96V4 ‘79
Saab 900T16 SE(verkocht)
Saab 9-3 2.2 TiD(verkocht)
Saab 9-3 SE cabrio ‘99, gesneuveld
Saab 9-3 cabrio vector 2007
Saab 900 TSR U9 ‘93

Gebruikersavatar
95twinturbo
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 793
Lid geworden op: di 09 mei, 2023 15:12
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: Wat heb jij vandaag *met* je SAAB gedaan?

Bericht door 95twinturbo » ma 01 jun, 2026 22:50

Met de Turbo bijna… een weekendje naar de Eifel geweest. Bijna, want we zijn uiteindelijk met de Kadett gegaan. (“Want de Saab kunnen we altijd al wel pakken, daar zitten gordels achterin”).

Daarna een heerlijk weekend door de Eifel gestuurd, en nog een paar Nederlandse Saabs gezien. Volgende weekend weg mag de Turbo mee :)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Roel95
Geregistreerd lid
Berichten: 2241
Lid geworden op: za 30 jan, 2010 12:08
Regio: NL - Provincie Overijssel

Re: Wat heb jij vandaag *met* je SAAB gedaan?

Bericht door Roel95 » di 02 jun, 2026 5:50

Grappig dat de cabrio Kadett ook mee mag! :)
2000: Saab 9-5 Griffin, 3.0t V6
1993: Saab 900S Lpt 3 drs. Ruby Red
1980: Saab 99 Turbo 2
1992: Honda GoldWing GL 1500 SE
2011: Renault Twingo 1.2
1997: Honda CBR 1000 F

Gebruikersavatar
Tissa
Geregistreerd lid
Berichten: 626
Lid geworden op: wo 22 nov, 2023 23:02
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: Wat heb jij vandaag *met* je SAAB gedaan?

Bericht door Tissa » di 02 jun, 2026 10:50

Toch weer niet de turbo :-P+
Saab 9-3 2.0t SE 2002 (Magnus)
Ford Fiesta 1300 Ghia '82 (Harry)
Verkocht:
9-3 SportCombi 1.8t Hirsch 2006 (Björn)
90 '85 Platinablå (Berserker)
99L CC '74 Karolinablå (Beauregarde)
900GLE '80 Midnattsblå (Blåhaj)

Gebruikersavatar
coppe218
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 1076
Lid geworden op: ma 21 dec, 2009 15:22
Regio: NL - Provincie Limburg

Re: Wat heb jij vandaag *met* je SAAB gedaan?

Bericht door coppe218 » vr 05 jun, 2026 12:29

Vandaag na een dag bij Alpe d'huzes gekeken te hebben mijn terugreis aangevangen in heerlijk binnendoor terug te rijden . Wat is dat toch heerlijk om in een cabrio door de bergen te rijden.AfbeeldingAfbeelding
Saab 9-3 2.0t Cabrio Vector Aut. Hirsch Stage 1 (195 PK) Espresso Black
Saab 9-3 2.0T SE Cabrio 1998 Hirsch Stage 1 (222 PK) (9 jaar gehad, nu van mijn zoon)
Saab 9-3 2.0t Auto S 1999
Saab 9000 CS 2.0t 1997 (verkocht)

Gebruikersavatar
coppe218
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 1076
Lid geworden op: ma 21 dec, 2009 15:22
Regio: NL - Provincie Limburg

Re: Wat heb jij vandaag *met* je SAAB gedaan?

Bericht door coppe218 » vr 05 jun, 2026 12:30

Ik ga er drie dagen over doen om terug te komen.
Saab 9-3 2.0t Cabrio Vector Aut. Hirsch Stage 1 (195 PK) Espresso Black
Saab 9-3 2.0T SE Cabrio 1998 Hirsch Stage 1 (222 PK) (9 jaar gehad, nu van mijn zoon)
Saab 9-3 2.0t Auto S 1999
Saab 9000 CS 2.0t 1997 (verkocht)