Saabinflatie

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
RoelandV
Geregistreerd lid

Saabinflatie

Bericht door RoelandV » do 04 nov, 2021 22:41

Zie de laatste tijd steeds vaker Saabs met een nogal hoge vraagprijs.
Vandaar deze nieuwe rubriek: Saabinflatie.

Eerste voorbeeld: Saab 9-3 Cabrio 2.8T V6 127dkm 2007 € 24.995:

Afbeelding

Bron: https://www.autoscout24.nl/aanbod/saab- ... 9a8ee0e3a9

J.vandermeulen
Donateur
Donateur

Re: Saabinflatie

Bericht door J.vandermeulen » do 04 nov, 2021 23:57

Het begint bij iedereen zo langzamerhand door te dringen dat onze heren politici het concept geld aan het opblazen zijn. De Gemeenteambtenaren krijgen er 3,9% bij terwijl ze vorig jaar ook al 3,25% verhoging kregen. Free money for everybody! Dan weet je ook aan wie je je Saab aan moet bieden en dat een idiote prijs volstrekt normaal is.

Verder een hele mooie uitvoering met weinig km. Er zit alleen geen mitrailleur achter de koplampen maar verder helemaal af. :D

Arjan9-3
Donateur (10x)
Donateur (10x)

Bericht door Arjan9-3 » vr 05 nov, 2021 0:35

J.vandermeulen schreef:
do 04 nov, 2021 23:57
….. Er zit alleen geen mitrailleur achter de koplampen maar verder helemaal af. :D
Inderdaad, zelfs de gewilde optie ‘open dakje’ is aanwezig!

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » za 06 nov, 2021 22:54

Tweede voorbeeld: Saab 9-5 2.0T Vector Exklusiv 2011 met 374.500 km voor € 12.500:

Afbeelding

Bron: https://www.autoscout24.nl/aanbod/saab- ... a6b6a8c43e

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » zo 07 nov, 2021 0:00

Volgens mij is het vrij simpel: de vraag neemt (nog steeds) niet af terwijl er al 10 jaar geen Saab geproduceerd is (op <400 Nevs 9-3 na). Saab cabrio’s zijn onverminderd populair.
Kortom: het aanbod goede frisse auto’s slinkt en de prijzen nemen dus toe. Ik zou denken: middelbare school economie hoofdstuk 1 paragraaf 1, het begrip schaarste.

DV 9-3
Donateur
Donateur

Bericht door DV 9-3 » zo 07 nov, 2021 0:20

+1

Vandaag:
Gaspedaal 1.277 Saab's.
Autoscsout 1.873 Saab's (Zoekgebeid Europa).
Mobile.de 1.031 Saab's.
MP 748 Saab's.

Dat zìjn er niet zoveel meer....😏

Naarmate de tijd verstrijkt, krimpt 't aanbod ook sneller volgens mij. De verhouding 'opgereden'- en 'goed bewaarde'- exemplaren begint daardoor misschien wel sneller te kantelen... En de goed bewaarde exemplaren zullen dan zeker niet minder waard worden. Hoge km stand of niet.

😉

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » zo 07 nov, 2021 0:58

Het is al begonnen!

Gerade bei #eBayKleinanzeigen gefunden. Wie findest du das?
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... nt=app_ios

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » zo 07 nov, 2021 9:20

DV 9-3 schreef:
zo 07 nov, 2021 0:20
De verhouding 'opgereden'- en 'goed bewaarde'- exemplaren begint daardoor misschien wel sneller te kantelen... En de goed bewaarde exemplaren zullen dan zeker niet minder waard worden. Hoge km stand of niet.
Porsche 911's zijn al veel eerder in de lift gegaan. Daar werden er in de classic 900 jaren ongeveer 12 a 15.000 van gemaakt (coupe, cabrio en targa). Van de 911's zijn er veel minder gesloopt dan van de Saab 900. Ik denk dat Saab die productieaantallen niet haalde met alleen de 900 T16 coupe en cabrio. Wanneer dat gekoppeld wordt aan de hogere sloopratio kun je stellen dat deze twee 900 modellen schaarser zijn dan dan 911's uit dezelfde jaren. Porsche en Saab rijders zijn lastig te vergelijken maar de auto's wel; in die zin dat het snelle classics zijn voor 'erbij'

Ik hoorde recent dat een taxateur constateerde dat de classic 900 turbo sneller in waarde stijgt dan de 911 destijds

met een productie aantal van 10.600 én een hoge sloopratio zat de 99 turbo al eerder in de lift

de ng900 FPT en 9-3 aero en viggen gaan er achteraan (zeker de coupe's). Met in de slipstream de snelle 9000 turbo's... 9000 aero maar ook de eerdere versies zoals Talladega, Carlsson, Turbo S

my educated quess is dat de waardes langzaam stijgen naar de destijds in euro's omgerekende nieuwprijs waarbij staat en uitvoering belangrijker zijn dan de kmstand

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Saapie » zo 07 nov, 2021 9:26

Er is nog een factor om mee rekening te houden; door de schaarste gaan Saabbezitters vasthouden aan hun bezit, en stijgen de auto’s die wel op de markt komen qua prijs. Kortom, koopjes zijn echt verleden tijd, en itjes en non-turbo’s zullen ook in waarde toenemen.

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » zo 07 nov, 2021 9:37

Saapie schreef:
zo 07 nov, 2021 9:26
koopjes zijn echt verleden tijd, en itjes en non-turbo’s zullen ook in waarde toenemen.
mag ik daaraan toevoegen dat de prijzen van onderdelen ook stijgen en dat daarmee het opknappen/restaureren van matige Saabs ook duurder wordt? En dat werkt weer prijsopdrijvend voor de Saabs die al in goede staat zijn

martinphili
Geregistreerd lid

Bericht door martinphili » zo 07 nov, 2021 9:58

Ik ben ook heel benieuwd waar dit naar toe gaat. De waarde van mijn auto is in ieder geval al jaren stabiel. (die kan al bijna niet meer zakken 8) )

DV 9-3
Donateur
Donateur

Bericht door DV 9-3 » zo 07 nov, 2021 10:28

Style&Co schreef:
zo 07 nov, 2021 9:20
Van de 911's zijn er veel minder gesloopt dan van de Saab 900. Ik denk dat Saab die productieaantallen niet haalde met alleen de 900 T16 coupe en cabrio. Wanneer dat gekoppeld wordt aan de hogere sloopratio kun je stellen dat deze twee 900 modellen schaarser zijn dan dan 911's uit dezelfde jaren. Porsche en Saab rijders zijn lastig te vergelijken maar de auto's wel; in die zin dat het snelle classics zijn voor 'erbij'
Als de prijzen idd blijven stijgen wordt 't interessant om te zien of Saab liefhebbers ook schaarser blijven dan Porsche liefhebbers.
Dat denk ik eerlijk gezegd wel..😉
Style&Co schreef:
zo 07 nov, 2021 9:20
Ik hoorde recent dat een taxateur constateerde dat de classic 900 turbo sneller in waarde stijgt dan de 911 destijds
De taxateur die mijn Saabjes onlangs allemaal opnam ziet dat ook. Maar ook de 9-3og ziet hij snel schaarser worden. Zeker de echt extreem mooie exemplaren stijgen daardoor de laatste tijd ook relatief snel in waarde volgens hem. Waarvan akte toen ik alle rapporten ontving.
martinphili schreef:
zo 07 nov, 2021 9:58
De waarde van mijn auto is in ieder geval al jaren stabiel. (die kan al bijna niet meer zakken 8) )
Alleen al dàt maakt de Saab hobby in mijn beleving 'n heel stuk leuker!.😊

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » zo 07 nov, 2021 10:51

Schaarste door afname, een mooie saab met n unieke stand wordt echt zeldzaam, kost daardoor ook ineens iets, neem deze 9000:
Saab 9000 CSE 2.0 Turbo Nyskick 1990 mil https://www.blocket.se/vi/97590134.htm
15k is veel geld maar het is niet duur, een kleine koreaan kost ook zoiets

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » zo 07 nov, 2021 11:11

De vraagprijs van deze fraaie Saab 900 Turbo S Coupe 185PK is € 52.900:

Afbeelding

Bron: https://www.autoscout24.nl/aanbod/saab- ... 9ff6086b74

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » zo 07 nov, 2021 11:14

Die zou ik laten staan, onverprutst en origineel is echt geld waard.

Neem deze 99er Saab 9-3 3-dörrar 2.0 Turbo SE https://www.blocket.se/vi/99036378.htm, voor +/- 11k in Nederland

Plaats reactie