ff een technische vraag onder Saab algemeen omdat iedereen dit zou kunnen hebben, vandaar.
Bij onze zwarte Saab 900 turbo intercooler van 1986 gaan we het rechter voorscherm inclusief eerste deel wielkast vervangen.
nu heb ik inmiddels van een donorsaab (dank aan Sander) een compleet scherm inclusief eerste deel wielkast gehaald. dit heeft wel 4.5 uur geduurd voordat alle puntlassen doorboord waren maar het resultaat mag er zijn, het scherm is er zeer keurig vanaf gekomen.
maar dan nu het lastige verhaal nog om het er weer op te krijgen. mijn idee was om het oude scherm er eerst deels vanaf te slijpen (het is toch helemaal verrot) en dan vervolgens alle puntlassen met een metaalfrees uit te frezen, hierhoor blijft dat achterliggende plaats intact. vervolgens wou ik daar waar mogelijk het nieuwe scherm vast schroeven en vast zetten met de daarvoor bestemde bouten (vooraan en bij de deur (deze gaat er trouwens uit)). vervolgens wil ik bij de deurzijde beginnen met proplassen, hierdoor zou alles er volgens mij al strak op moeten zitten en daarna moet de wielkast afgelast worden en dan moet alles er ongeveer opzitten. en dan mag de spuiter zijn werk gaan doen
zijn er dingen die wij vergeten of waar saabliefhebbers van denken dat wij dat wel anders kunnen doen aangezien het nogal een klus is.
Janmar