U houdt niet van gesjoemel. U rijdt Saab.
- DV 9-3
- Donateur
- Berichten: 1945
- Lid geworden op: za 03 dec, 2016 18:59
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
U houdt niet van gesjoemel. U rijdt Saab.
.
"Jeetje jij rijdt nog Saab! Die zijn toch failliet gegaan?"
"Klopt. Saab weigerde te sjoemelen. Dan red je 't niet als kleinere autofabrikant."
https://www.nu.nl/economie/6178634/ook- ... tware.html
De GM diesels doen niet mee met deze kwinkslag. Ok?
"Jeetje jij rijdt nog Saab! Die zijn toch failliet gegaan?"
"Klopt. Saab weigerde te sjoemelen. Dan red je 't niet als kleinere autofabrikant."
https://www.nu.nl/economie/6178634/ook- ... tware.html
De GM diesels doen niet mee met deze kwinkslag. Ok?
Some people see things as they are and say "Why".
I dream things that never were and say "Why not".
Op Instagram: https://www.instagram.com/saab_surplus/
'Het hangaartje van DV 9-3' verzameltopic: viewtopic.php?f=23&t=178434
I dream things that never were and say "Why not".
Op Instagram: https://www.instagram.com/saab_surplus/
'Het hangaartje van DV 9-3' verzameltopic: viewtopic.php?f=23&t=178434
- Henk-Jan
- Geregistreerd lid
- Berichten: 14325
- Lid geworden op: vr 01 sep, 2006 9:30
- Regio: Outside Europe
Re: U houdt niet van gesjoemel. U rijdt Saab.
Natuurlijk niet
Geld maakt niet gelukkig, daarom is Saab rijden ook zo fijn...
Nieuwe liefde: 9-3x XWD (MY11) + 9-3 Cabrio (MY01) + Saabo (MY68) 2017 - ...
Oude liefde: 9000 CS 2.3i Automaat (MY92) 2006 - 2013 & 2020 - ...
Nieuwe liefde: 9-3x XWD (MY11) + 9-3 Cabrio (MY01) + Saabo (MY68) 2017 - ...
Oude liefde: 9000 CS 2.3i Automaat (MY92) 2006 - 2013 & 2020 - ...
- evo
- Donateur (2x)
- Berichten: 5550
- Lid geworden op: zo 25 mar, 2007 23:00
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
- Contacteer:
Re: U houdt niet van gesjoemel. U rijdt Saab.
Opruimen die stink diesels. Sowieso belachelijk dat dat ooit in personenauto's terecht is gekomen.
Als je zo veel met je neus buiten zit (op oa snelwegen) als ik (caab maar vooral motor) weet je waar ik het over heb....
Als je zo veel met je neus buiten zit (op oa snelwegen) als ik (caab maar vooral motor) weet je waar ik het over heb....
- turbopilot
- Donateur (7x)
- Berichten: 16527
- Lid geworden op: za 07 aug, 2010 23:26
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: U houdt niet van gesjoemel. U rijdt Saab.
wat ik begreep is het een uitvinding van de Fransen, die moesten van diesel af
(ᴑ\\==U==//ᴑ) = --=⓪=0=⓪=-- > SFPT2F4U pppttjjjee
- K0ENIE
- Geregistreerd lid
- Berichten: 404
- Lid geworden op: di 17 nov, 2015 22:22
- Regio: NL - Provincie Drenthe
Re: U houdt niet van gesjoemel. U rijdt Saab.
Een diesel Cabrio is al helemaal erg
Saab 9000 st2 550.000 km- Daf 55 Turbo Trionic LPi - Dacia 1304 1.6i
- daniel 9-3
- Donateur
- Berichten: 996
- Lid geworden op: di 08 nov, 2011 22:00
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: U houdt niet van gesjoemel. U rijdt Saab.
Ja diesel is echt niet top als je motor rijdt.
Ik houd het dan voorlopig ook maar bij euro 98 voor de Saab en voor mijn Buell
Ik houd het dan voorlopig ook maar bij euro 98 voor de Saab en voor mijn Buell
saab 9-3 se fsp - sold
Saab 9-5 aero stage 1-Total los
Saab 9-5 Aero Estate Stage 3- driver
buell xb 12 ss -Total los
Buell 1125cr stage 2- driver
//Saab 9-5 Aero Estate — onderdelen te koop\\
Saab 9-5 aero stage 1-Total los
Saab 9-5 Aero Estate Stage 3- driver
buell xb 12 ss -Total los
Buell 1125cr stage 2- driver
//Saab 9-5 Aero Estate — onderdelen te koop\\
- werli
- Donateur (2x)
- Berichten: 6664
- Lid geworden op: zo 02 mei, 2004 22:22
- Regio: BE - Antwerpen / Anvers
Re: U houdt niet van gesjoemel. U rijdt Saab.
heey
iets met" de pot verwijt de ketel dat die zwart ziet "
ik heb zelf ook motor gereden (4takt) wat stonk men kledij nadien, of er komt zulk groepje voorbij gevlogen dan best je interieur even afsluiten
dus moto stinkt ook (dus ook opruimen )
een benzine auto , een bmw een alfa citoen c3 saab classic saab 9-6 V6 en nog andere sta er maar eens achter in de file ,je komt thuis als gerookte worst (ook die allemaal opruimen )
dus wie is hier heiliger dan paus (die mag vooraan in de kerk )
denken jullie echt dat de overbuurman van 80 met zen auto van 35 jaar er om geeft wat er uit de uitlaat komt echt ni ,die is blij dat die start
en jullie die zeggen dat het stinkt : nemen jullie het vliegtuig op reis of ga je met de fiets om geen stank te veroorzaken ? oja die fiets is gemaakt van ijzer of aluminum dit heet gestookt is met steenkool
en of saab weigerde te sjoemelen is niet bewezen, GM heeft de metro van LA opgekocht om te kunnen afsluiten > concurrentie ! (documentaire juist gezien )
hoeveel saab rijders gaan nu niet naar opel voor stukken,over heel de wereld ? taktiek
besluit: Zelfkennis is het begin van alle wijsheid en het einde van de meeste illusies
mvg werner
iets met" de pot verwijt de ketel dat die zwart ziet "
ik heb zelf ook motor gereden (4takt) wat stonk men kledij nadien, of er komt zulk groepje voorbij gevlogen dan best je interieur even afsluiten
dus moto stinkt ook (dus ook opruimen )
een benzine auto , een bmw een alfa citoen c3 saab classic saab 9-6 V6 en nog andere sta er maar eens achter in de file ,je komt thuis als gerookte worst (ook die allemaal opruimen )
dus wie is hier heiliger dan paus (die mag vooraan in de kerk )
denken jullie echt dat de overbuurman van 80 met zen auto van 35 jaar er om geeft wat er uit de uitlaat komt echt ni ,die is blij dat die start
en jullie die zeggen dat het stinkt : nemen jullie het vliegtuig op reis of ga je met de fiets om geen stank te veroorzaken ? oja die fiets is gemaakt van ijzer of aluminum dit heet gestookt is met steenkool
en of saab weigerde te sjoemelen is niet bewezen, GM heeft de metro van LA opgekocht om te kunnen afsluiten > concurrentie ! (documentaire juist gezien )
hoeveel saab rijders gaan nu niet naar opel voor stukken,over heel de wereld ? taktiek
besluit: Zelfkennis is het begin van alle wijsheid en het einde van de meeste illusies
mvg werner
- evo
- Donateur (2x)
- Berichten: 5550
- Lid geworden op: zo 25 mar, 2007 23:00
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
- Contacteer:
Re: U houdt niet van gesjoemel. U rijdt Saab.
Zit een prima werkende cat onder mijn BMW fiets. Die stinkt bij lange na niet zo als de gemiddelde diesel.
En mijn SAABs ruiken zelfs lekker... naar alcohol
Maar serieus. Laat een benzine saab met geregelde cat een poosje binnen draaien. Niks aan het handje. Doe dat met een diesel en dan piep je wel anders. Nog niet te spreken over die brak getunede, te rijk lopende diesels. Snel van de weg af met dat spul! Alleen maar slecht voor de naam van ons merk.
Oh, en die reclame blijft een van de beste... jammer dat SAAB zich er niet aan heeft gehouden (onder het GM juk...)
En mijn SAABs ruiken zelfs lekker... naar alcohol
Maar serieus. Laat een benzine saab met geregelde cat een poosje binnen draaien. Niks aan het handje. Doe dat met een diesel en dan piep je wel anders. Nog niet te spreken over die brak getunede, te rijk lopende diesels. Snel van de weg af met dat spul! Alleen maar slecht voor de naam van ons merk.
Oh, en die reclame blijft een van de beste... jammer dat SAAB zich er niet aan heeft gehouden (onder het GM juk...)
- evo
- Donateur (2x)
- Berichten: 5550
- Lid geworden op: zo 25 mar, 2007 23:00
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
- Contacteer:
Re: U houdt niet van gesjoemel. U rijdt Saab.
Och, had tijdens de koffie wat tijd... en dacht wat zegt wikipedia er eigenlijk over:
Onder het kopje Health concerns:
https://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_exhaust
Denk toch dat mijn neus het bij het rechte einde heeft....
Onder het kopje Health concerns:
bron:Emissions from diesel vehicles have been reported to be significantly more harmful than those from petrol vehicles.
Diesel combustion exhaust is a source of atmospheric soot and fine particles, which is a component of the air pollution implicated in human cancer...
https://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_exhaust
Denk toch dat mijn neus het bij het rechte einde heeft....
- Steve-O
- Donateur (7x)
- Berichten: 8299
- Lid geworden op: za 23 okt, 2004 21:24
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: U houdt niet van gesjoemel. U rijdt Saab.
Als je motorkleding stinkt dankomt dat in eerste instantie door de uitlaatgassen van anderen. Wat een kromme redenering dat je eigen uitlaatgas op je eigen motorkleding blijft zitten. Je rijdt voor je uitlaatgas uit.
De paus is niet heilig, dus niemand is onheiliger dan de paus. Ben het eens met EVO dat dieselmotoren nooit in personenauto's hadden hoeven zitten. En als het niet om de uitstoot was, dan al wel om die opschepverhalen over de Nm's op feestjes en partijen. Zo rete-irritant.
Motorfietsen vaak zuiniger in verbruik. In ieder geval in vroeger tijden waar het ging om 4-pitters. Die hadden doorgaans een carburateur per cilinder die over het algemeen goed werd afgesteld voor een zo goed mogelijke verbranding. Auto's hadden in die tijd nagenoeg zonder uitzondering een enkele carburateur.
Het verbruik van mijn GPZ destijds was tussen 1 op 18 en 1 op 21. Er werd minder verbrand dus minder uitstoot. Dit rekenprincipe wordt m.i. nog steeds onterecht niet in milieuaspecten meegenomen.
Als ik op de motor zit heb ik het meest last van diesels waarvan de eigenaar vanalles uit heeft laten slopen, brommers, klassiekers op benzine (vooral V8's) en the occasional tweetakt, of een enkele of een vloot oude Harleys. Van die laaste voelt het soms alsof je met je neus boven de tankopening hangt. Dan gas ik er voorbij, sla af of neem een pauze. DIeselauto's spannnen de kroon omdat daar de meesten van zijn. Dieselvrachtwagens heb ik doorgaans geen tot weinig last van, tenzij ze een klim moeten maken als ze optrekken.
De paus is niet heilig, dus niemand is onheiliger dan de paus. Ben het eens met EVO dat dieselmotoren nooit in personenauto's hadden hoeven zitten. En als het niet om de uitstoot was, dan al wel om die opschepverhalen over de Nm's op feestjes en partijen. Zo rete-irritant.
Motorfietsen vaak zuiniger in verbruik. In ieder geval in vroeger tijden waar het ging om 4-pitters. Die hadden doorgaans een carburateur per cilinder die over het algemeen goed werd afgesteld voor een zo goed mogelijke verbranding. Auto's hadden in die tijd nagenoeg zonder uitzondering een enkele carburateur.
Het verbruik van mijn GPZ destijds was tussen 1 op 18 en 1 op 21. Er werd minder verbrand dus minder uitstoot. Dit rekenprincipe wordt m.i. nog steeds onterecht niet in milieuaspecten meegenomen.
Als ik op de motor zit heb ik het meest last van diesels waarvan de eigenaar vanalles uit heeft laten slopen, brommers, klassiekers op benzine (vooral V8's) en the occasional tweetakt, of een enkele of een vloot oude Harleys. Van die laaste voelt het soms alsof je met je neus boven de tankopening hangt. Dan gas ik er voorbij, sla af of neem een pauze. DIeselauto's spannnen de kroon omdat daar de meesten van zijn. Dieselvrachtwagens heb ik doorgaans geen tot weinig last van, tenzij ze een klim moeten maken als ze optrekken.
East of the Sun, West of the Moon
Enquete moderne autoverlichting:
https://www.anwb.nl/belangenbehartiging ... erlichting
Enquete moderne autoverlichting:
https://www.anwb.nl/belangenbehartiging ... erlichting