Zag op internet foto's van de Saab assemblage bij ISIS Motor A/S in Denemarken.
Daar werden van 1957-1963 Saabs geassembleerd:
PS: Misschien is dit hier al eens aan de orde geweest, maar ik ga niet eerst het hele Saabforum doorzoeken.
Bron: http://saabworld.net/wp/saab-assembly-a ... 1957-1963/
Saab assemblage in Denemarken 1957-1963
- RoelandV
- Geregistreerd lid
- Berichten: 12719
- Lid geworden op: wo 13 jan, 2010 20:15
- Regio: - kies een regio
Saab assemblage in Denemarken 1957-1963
Keep on smiling!
- Steve-O
- Donateur (7x)
- Berichten: 8299
- Lid geworden op: za 23 okt, 2004 21:24
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: Saab assemblage in Denemarken 1957-1963
Voor mij is het nieuw. Dus blij met je post.
East of the Sun, West of the Moon
Enquete moderne autoverlichting:
https://www.anwb.nl/belangenbehartiging ... erlichting
Enquete moderne autoverlichting:
https://www.anwb.nl/belangenbehartiging ... erlichting
- Henk-Jan
- Geregistreerd lid
- Berichten: 14325
- Lid geworden op: vr 01 sep, 2006 9:30
- Regio: Outside Europe
Re: Saab assemblage in Denemarken 1957-1963
Op de voorvleugels van elk exemplaar is zowel links als rechts iets bijzonders te zien. Zijn dit de extra lichten aan weerszijden die voor de Deense markt verplicht waren? Betekent dit dat er bij ISIS Motor A/S enkel voor de Deense markt geassembleerd werd of ook voor andere markten?
Geld maakt niet gelukkig, daarom is Saab rijden ook zo fijn...
Nieuwe liefde: 9-3x XWD (MY11) + 9-3 Cabrio (MY01) + Saabo (MY68) 2017 - ...
Oude liefde: 9000 CS 2.3i Automaat (MY92) 2006 - 2013 & 2020 - ...
Nieuwe liefde: 9-3x XWD (MY11) + 9-3 Cabrio (MY01) + Saabo (MY68) 2017 - ...
Oude liefde: 9000 CS 2.3i Automaat (MY92) 2006 - 2013 & 2020 - ...
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 2688
- Lid geworden op: zo 18 nov, 2007 13:00
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Saab assemblage in Denemarken 1957-1963
Nooit geweten dat ze in Denemarken geassembleerd werden. De knipperlichten lijken op de knipperlichten die je vroeger ook op ponton-Mercedessen zag! Wel interessant om te weten of de Denen nog meer aparte regeltjes hadden.
Saab 96-rijder sinds 1980 - met onderbrekingen. Momenteel in het bezit van 3x een V4:
* 1973 Saab 95; gerestaureerd
* 1976 Saab 96: work in progress; dient nu als voorbeeld
* 1980 Saab 96: barn-find; langzaam mee aan het werk.
* 1973 Saab 95; gerestaureerd
* 1976 Saab 96: work in progress; dient nu als voorbeeld
* 1980 Saab 96: barn-find; langzaam mee aan het werk.
- RoelandV
- Geregistreerd lid
- Berichten: 12719
- Lid geworden op: wo 13 jan, 2010 20:15
- Regio: - kies een regio
Re: Saab assemblage in Denemarken 1957-1963
Keep on smiling!
- RoelandV
- Geregistreerd lid
- Berichten: 12719
- Lid geworden op: wo 13 jan, 2010 20:15
- Regio: - kies een regio
Re: Saab assemblage in Denemarken 1957-1963
De montage van Saab-auto's bij ISIS Motor A/S in Denemarken was de op twee na grootste assemblage in de geschiedenis van SAAB.
Het grootste aantal auto's dat buiten Zweden werd geproduceerd, was in Finland. De op een na grootste assemblageoperatie vond
plaats bij IMA in Mechelen, België van 1973-1978 met 24.821 eenheden. Het aantal Deense assemblages bedroeg 9630.
Het aantal assemblages van de twee activiteiten in verhouding tot de totale productie van Saab in elke periode,
blijkt dat het Belgische bedrijfsvolume 4,8% van de totale Saab-productie vertegenwoordigde, terwijl het overeenkomstige
cijfer voor het Deense bedrijf 5,8% was.
Bij het in aanmerking nemen van deze cijfers was de Deense productie relatief belangrijker dan die in België.
In deze redenering kan natuurlijk worden gesteld dat de Belgische fabriek van een geheel andere omvang
was omdat het CKD-assemblage was met een groter aandeel van arbeid en apparatuur.
De Deense fabriek was SKD-assemblage in zijn eenvoudigste vorm.
Bron: http://saabworld.net/wp/saab-assembly-a ... 1957-1963/
Het grootste aantal auto's dat buiten Zweden werd geproduceerd, was in Finland. De op een na grootste assemblageoperatie vond
plaats bij IMA in Mechelen, België van 1973-1978 met 24.821 eenheden. Het aantal Deense assemblages bedroeg 9630.
Het aantal assemblages van de twee activiteiten in verhouding tot de totale productie van Saab in elke periode,
blijkt dat het Belgische bedrijfsvolume 4,8% van de totale Saab-productie vertegenwoordigde, terwijl het overeenkomstige
cijfer voor het Deense bedrijf 5,8% was.
Bij het in aanmerking nemen van deze cijfers was de Deense productie relatief belangrijker dan die in België.
In deze redenering kan natuurlijk worden gesteld dat de Belgische fabriek van een geheel andere omvang
was omdat het CKD-assemblage was met een groter aandeel van arbeid en apparatuur.
De Deense fabriek was SKD-assemblage in zijn eenvoudigste vorm.
Bron: http://saabworld.net/wp/saab-assembly-a ... 1957-1963/
Keep on smiling!
- Ronnes
- Geregistreerd lid
- Berichten: 3224
- Lid geworden op: ma 01 okt, 2007 21:15
- Regio: BE - Antwerpen / Anvers
Re: Saab assemblage in Denemarken 1957-1963
Ik kwam vorige week deze Deense 93 tegen, mij vielen de knipperlichten ook direct op:
In 2016 kwam ik op de Antwerpse oldtimerbeurs een 96 tegen met ook zo'n knipperlichten. Ik heb toen een detailfoto gemaakt (foto van de gehele auto vind ik niet meer terug):
Saab 96 '61 ('86-98 ~ '11- )
Saab 9-3 Cabrio LPG '05 ('11-)
Saab 93B '58 ('12-)
Saab 9-3 Cabrio LPG '05 ('11-)
Saab 93B '58 ('12-)