Jovamu48
radio unit saab 9-3
-
jovamu48
- Geregistreerd lid
radio unit saab 9-3
Vraagje aan Saab techneuten: past een Radio-cassette unit uit een Saab 9-3 ook in het dashboard van een Saab 900NG?
Jovamu48
Jovamu48
-
klaasj
- Donateur (8x)

Re: radio unit saab 9-3
Hij past wel maar heeft een andere aanmeldingsprocedure. Ben bang dat dat niet gaat matchen
-
Rik H.
- Donateur (4x)

Een radio van een 900 ng heeft een 4-cijferige code nodig.
Volgens mij wordt een radio in een 9-3 og met een tech2 ding aangemeld.
Volgens mij wordt een radio in een 9-3 og met een tech2 ding aangemeld.
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Klopt, volgens mij is de fysieke pasvorm ook net anders ivm andere SID.
-
Rik H.
- Donateur (4x)

En is de 9-3 nog geleverd met een cassettespeler? Of zat daar vanaf het begin alleen de cd-speler in?
In de 9-5 zaten za dan weer allebei gecombineerd in één radio, maar die past ook alleen maar in de 9-5.
In de 9-5 zaten za dan weer allebei gecombineerd in één radio, maar die past ook alleen maar in de 9-5.
-
reiernumans
- Donateur (2x)

De 9-3 is geleverd met drie audio installaties (vier als je 'geen radio' meerekent, dan zat er een grijze afdekplaat in het dash);
AS1; radio-/cassettespeler met speakers in het dashboard en naast de hoedenplank/achterbank
AS2; radio-/cd-speler met speakers in het dashboard en naast de hoedenplank/achterbank
AS3; radio-cd-speler met speakers in het dashboard en naast de hoedenplank/achterbank + een extra versterker in de middenconsole die subwoofer(tje)s in de voorportieren aanstuurt
Ik heb die AS1 radio, met cassettespeler, eigenlijk alleen nog maar in vrij vroege 9-3's gezien. 98 en 99. Ik weet niet zeker of het daarna nog leverbaar was, rond 2000/2001 zijn er een boel detailwijzigingen geweest aan de 9-3 en misschien was het droppen van de cassetteradio er een van.
Bij de 9-5 zaten beide alleen gecombineerd in auto's met AS2 of AS3 (zonder navigatie), de AS1 radio is 'gewoon' een 9-3OG head-unit met een hogere facia en twee ribben op de radiobehuizing bevestigd zodat 'ie past in een 2DIN formaat kooi. Ik heb ook weleens 9-5 radio's getrouwd aan 9-3OG's om ze te testen, dat kan stom genoeg gewoon. Past alleen fysiek niet in het dash.
AS1; radio-/cassettespeler met speakers in het dashboard en naast de hoedenplank/achterbank
AS2; radio-/cd-speler met speakers in het dashboard en naast de hoedenplank/achterbank
AS3; radio-cd-speler met speakers in het dashboard en naast de hoedenplank/achterbank + een extra versterker in de middenconsole die subwoofer(tje)s in de voorportieren aanstuurt
Ik heb die AS1 radio, met cassettespeler, eigenlijk alleen nog maar in vrij vroege 9-3's gezien. 98 en 99. Ik weet niet zeker of het daarna nog leverbaar was, rond 2000/2001 zijn er een boel detailwijzigingen geweest aan de 9-3 en misschien was het droppen van de cassetteradio er een van.
Bij de 9-5 zaten beide alleen gecombineerd in auto's met AS2 of AS3 (zonder navigatie), de AS1 radio is 'gewoon' een 9-3OG head-unit met een hogere facia en twee ribben op de radiobehuizing bevestigd zodat 'ie past in een 2DIN formaat kooi. Ik heb ook weleens 9-5 radio's getrouwd aan 9-3OG's om ze te testen, dat kan stom genoeg gewoon. Past alleen fysiek niet in het dash.
-
jovamu48
- Geregistreerd lid
Hartelijk dank voor de info. Eens vragen aan die verkoper wat voor type het is.....
gr.
Jovamu48
gr.
Jovamu48
-
jovamu48
- Geregistreerd lid
Volgens de aanbieder komt hij uit een 9-3 OG, met CD-speler, Din1,5????????

-
reiernumans
- Donateur (2x)

1 3/4 DIN is het, net iets hoger dan 1.5 DIN. Dat maakt het ook wat gepriegel om er een 2DIN radio in te knutselen, al kan het wel.
Zoals eerder al genoemd; deze radio past wellicht fysiek net wel/net niet in je 900NG, hij zal het niet doen ivm andere manier van koppelen aan de auto.
Zoals eerder al genoemd; deze radio past wellicht fysiek net wel/net niet in je 900NG, hij zal het niet doen ivm andere manier van koppelen aan de auto.
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Ja en dat lukt alleen als de radio is afgemeld van de 9-3 waar hij uitgekomen is (gekoppeld aan het chassisnummer). De radio moet dus al afgekoppeld zijn, of je moet het cassisnummer weten van de donor, voordat je de radio kan koppelen aan de ontvangende 9-3.Rik H. schreef: ↑za 23 apr, 2022 12:59Volgens mij wordt een radio in een 9-3 og met een tech2 ding aangemeld.
In een NG900 krijg je een 9-3 radio niet aan de praat.
-
jovamu48
- Geregistreerd lid
Dank voor jullie informatie en meedenken. Lijkt me het beste er van af te zien. Er zit momenteel een Pioneer radio in met Bluetooth, waardoor ik zelfs handsfree kan bellen. Niet echt conform de uitvoering in 1995, maar okay. Goed geluid en e tra snufje kan geen kwaad. Dank allemaal,
Jovamu48
Jovamu48
-
Bungy123
- Geregistreerd lid
Heel kort en bondig gezegd: 9-3 radio gaat niet werken in een 900.
-
Hans de looze
- Geregistreerd lid
Ik heb sinds kort saab 93 2001 eneversry type ,ik had geen geluid uit de deur speakers ha ha er zit niks in dus ben 2 originaliteit speakers gehaald uit een saab en er in gezet voor bevrijdingsdag draden ( stekers ) zitten in de deuren ,dus aan sluiten maar geen geluid ,ja ja hoe kan dat , radio er uit gehaalt maar zag niets bijzonders
Vraag wie weet wat het is .??.?..
Vraag wie weet wat het is .??.?..
-
reiernumans
- Donateur (2x)

De deurspeakers worden aangestuurd door een aparte versterker. Zijn ook woofers, dus niet elke 'gewone' 6.5" speaker doet het goed in die positie (qua klank).
-
klaasj
- Donateur (8x)

aan de passagierszijde aan de linker kant. dus tunnel. Daar hoort een extra versterker de zogenaamde as3 te worden gemonteerd. Is allemaal voorbedraad. Denk er aan als je zo'n versterker kunt kopen dat de kabel naar de radio er bij zit. Dan krijg je extra bas uit de deuren. Daar voor is de as3 bedoeld. Zoek maar op het forum as3.