Heb je op het Nederlandse kentekenbewijs een code staan in vak K? Een Europese code begint bijvoorbeeld met e4*2001 en dan nog wat cijfers en sterren. In een dergelijk geval zou je geen gelijkvormigheidsattest (CVO/COC) nodig hebben. Staat zo'n e-code er niet, dan moet er inderdaad een validatieprocedure worden opgestart.
Lees dit anders nog eens na: https://www.vlaanderen.be/homologatie-v ... aar-belgie
gelijkvormigheidscertificaat......
- Ibanez
- Geregistreerd lid
- Berichten: 605
- Lid geworden op: vr 25 apr, 2008 21:37
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: gelijkvormigheidscertificaat......
'Saabrijder sinds 2002'
9³ Cabriolet 1.8t Prins VSI Nocturne Blue 2005
9³ 5-deurs T Cayenne-rood LPI SE 1998
900 Coupé (een i-tje) Embassy Blue 1998
Ergens tussen Breda en Hoogstraten
9³ Cabriolet 1.8t Prins VSI Nocturne Blue 2005
9³ 5-deurs T Cayenne-rood LPI SE 1998
900 Coupé (een i-tje) Embassy Blue 1998
Ergens tussen Breda en Hoogstraten
- reiernumans
- Donateur (2x)
- Berichten: 7754
- Lid geworden op: vr 09 nov, 2012 0:25
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: gelijkvormigheidscertificaat......
Dat kleine addertje is direct wat het hier moeilijk maakt, als we even teruggaan naar de eerste post van de topicstarter zien we namelijk;
Ik ben bang dat dit dus niet meer gaat lukken, aangezien Orio alleen (kopie) COC's kan uitgeven van chassisnummers vanaf 1996.
2007 Saab 9-5 Sport Estate 1.9TiD, smoke beige/obsidian black te koop
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
- verde900
- Donateur
- Berichten: 15106
- Lid geworden op: zo 04 jan, 2004 17:17
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
- Contacteer:
Re: gelijkvormigheidscertificaat......
Worden normaal door een importeur achteraf pas opgestuurd
SAAB, värd varje krona.........
Deltid Skåning..
Deltid Skåning..
- busy
- Donateur (4x)
- Berichten: 4169
- Lid geworden op: za 22 sep, 2012 21:29
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: gelijkvormigheidscertificaat......
SAAB 9-3 5-deurs 2.0. Lpt 2002, Hazelnut
SAAB 9-3 Sport Estate, TTiD Aero 2008, Dion HPT 220pk Grijs
SAAB HobbyClub Amersfoort
SAAB 9-3 Sport Estate, TTiD Aero 2008, Dion HPT 220pk Grijs
SAAB HobbyClub Amersfoort
- Oosthoek
- Geregistreerd lid
- Berichten: 5931
- Lid geworden op: di 30 mar, 2004 22:08
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: gelijkvormigheidscertificaat......
Volgens de R&D website bestaat het COC ook alleen voor voertuigen die vanaf 1996 geproduceerd zijn. Dan is het toch onmogelijk om dit te verzoeken voor een voertuig <1996reiernumans schreef: ↑ma 02 mei, 2022 14:14Ik ben bang dat dit dus niet meer gaat lukken, aangezien Orio alleen (kopie) COC's kan uitgeven van chassisnummers vanaf 1996.
Een COC of Certificate Of Conformity, is een officieel fabrieksdocument voor Europese voertuigen die zijn geproduceerd na 1996
900i 8v 3drs MY85 cochenille rood, sinds 2004
9-5 Vector estate 2.3t MY07 zwart, sinds 2019
9-5 Vector estate 2.3t MY07 zwart, sinds 2019
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 128
- Lid geworden op: vr 30 jun, 2017 23:12
- Regio: BE - Antwerpen / Anvers
Re: gelijkvormigheidscertificaat......
https://www.vlaanderen.be/duplicaat-eur ... -aanvragen
https://www.autoveiligheid.be/gelijkvor ... ormity-coc
Gelijkvormigheidsattest - Certificate of Conformity (COC)
Het Belgisch gelijkvormigheidsattest of Europees COC bekrachtigt dat het voertuig overeenstemt met de beschrijving in de homologatie (goedkeuringsdossier). Dit document wordt uitgereikt door de constructeur of de officiële mandataris.
Indien u niet beschikt over een gelijkvormigheidsattest of COC contacteert u de invoerder of de officiële mandataris van uw voertuig om een duplicaat te bekomen. Indien de constructeur niet meer bestaat, kan u contact opnemen met de Vlaamse overheid (www.vlaanderen.be).
Opmerking:
Ingevoerde voertuigen eerder ingeschreven in een andere lidstaat van de Europese Unie dienen niet in het bezit te zijn van een gelijkvormigheidsattest of COC, tenzij deze voertuigen na deze inschrijving werden verbouwd.
https://www.autoveiligheid.be/gelijkvor ... ormity-coc
Gelijkvormigheidsattest - Certificate of Conformity (COC)
Het Belgisch gelijkvormigheidsattest of Europees COC bekrachtigt dat het voertuig overeenstemt met de beschrijving in de homologatie (goedkeuringsdossier). Dit document wordt uitgereikt door de constructeur of de officiële mandataris.
Indien u niet beschikt over een gelijkvormigheidsattest of COC contacteert u de invoerder of de officiële mandataris van uw voertuig om een duplicaat te bekomen. Indien de constructeur niet meer bestaat, kan u contact opnemen met de Vlaamse overheid (www.vlaanderen.be).
Opmerking:
Ingevoerde voertuigen eerder ingeschreven in een andere lidstaat van de Europese Unie dienen niet in het bezit te zijn van een gelijkvormigheidsattest of COC, tenzij deze voertuigen na deze inschrijving werden verbouwd.
Saab 9-5 2.0 SE estate bj 2000 403500km
Porsche 944 type 1 te restaureren
Renault Avantime 2.2 Dci privilege te restau.....
Honda Jazz 1.4 DSI 2004
Honda Transalp Xl600V 1987
Porsche 944 type 1 te restaureren
Renault Avantime 2.2 Dci privilege te restau.....
Honda Jazz 1.4 DSI 2004
Honda Transalp Xl600V 1987
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 49
- Lid geworden op: ma 18 apr, 2022 21:33
- Regio: BE - Limburg / Limbourg
Re: gelijkvormigheidscertificaat......
Dank voor alle reacties. In ieder geval is een COC voor de Saab 900nG van 1995 niet meer te krijgen. Misschien vindt iemand er nog een in een sloopSaab van 1995. Dan wil ik die wel graag overnemen.
Hij staat nu op Nederlands kenteken en de procedure was een fluitje van een cent. Dat is nog eens wat anders dan de bureaucratische stroperigheid en de geldverslindende ambtelijke draaimolen die België ervan maakt. Eigenlijk gewoon schandalig dat het EU landen is toegestaan om hun eigen pestregels toe te voegen aan Europese regelgeving. Men wil dus in België geen mooie, bijna oldtimer, in prima staat, op de wegen zien. Nou ja.... wegen? Zelfs het grootste deel van de Belgische snelwegen is in verregaande staat van 'ontbinding', om maar te zwijgen over de secundaire wegen. Levensgevaarlijk soms.
Hartelijk dank in ieder geval voor meedenken en tips.
Jovamu48
Hij staat nu op Nederlands kenteken en de procedure was een fluitje van een cent. Dat is nog eens wat anders dan de bureaucratische stroperigheid en de geldverslindende ambtelijke draaimolen die België ervan maakt. Eigenlijk gewoon schandalig dat het EU landen is toegestaan om hun eigen pestregels toe te voegen aan Europese regelgeving. Men wil dus in België geen mooie, bijna oldtimer, in prima staat, op de wegen zien. Nou ja.... wegen? Zelfs het grootste deel van de Belgische snelwegen is in verregaande staat van 'ontbinding', om maar te zwijgen over de secundaire wegen. Levensgevaarlijk soms.
Hartelijk dank in ieder geval voor meedenken en tips.
Jovamu48