Huis in Nootdorp te koop met een verrassing?

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
patking
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Huis in Nootdorp te koop met een verrassing?

Bericht door patking » di 29 nov, 2022 11:23

Toen ik door de foto's heenging deden de banken in de huiskamer al iets vermoeden...
https://www.funda.nl/koop/nootdorp/huis ... enbeemd-6/

Maar wat de garage nu uiteindelijk herbergt is wellicht toch een bezichtiging van het huis waard...

Arjan9-3
Donateur (10x)
Donateur (10x)

Re: Huis in Nootdorp te koop met een verrassing?

Bericht door Arjan9-3 » di 29 nov, 2022 11:28

Moet bekennen niet echt warm te lopen voor het huis, maar als ze het nu eens omdraaien en de Saab (+woning) te koop aanbieden op het forum :wow:

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » di 29 nov, 2022 14:17

Jaren '70 stijl en kleuren, net zo oud als de auto, ik denk een 99.
Ik vind het huis wel wat hebben...

Efraim
Geregistreerd lid

Bericht door Efraim » di 29 nov, 2022 15:45

De motorkap links op de foto is van een 99 turbo aan het logo te zien.

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » di 29 nov, 2022 16:06

Nou, van dat huis is heel wat te maken! Moet je even doorheen kijken. En met een groene 99 Turbo voor de deur/in de garage wordt het alleen maar beter. Grote kans dat de verkopers van de Saab af willen; zoek maar eens een stalling in het Westen!

Gokje? Je ziet een 'oprit' naar de voordeur. Iemand was slecht ter been. Ouderen of erfgenamen die het willen verkopen en nog geen bestemming/stalling voor de Saab hebben. Die auto staat niet voor niets op de foto. Wie weet kan de makelaar meer vertellen!

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » di 29 nov, 2022 16:50

Prachtige spot! Eerste bewoners van het huis zo te zien. Ben erg benieuwd hoe de 99 er onder de hoes uitziet 8) Geweldig dat ze die achterbanken van de garage naar de woonkamer verplaatst hebben :wink:

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » di 29 nov, 2022 19:46

Ik heb het idee dat de garage meer is dan 19m2. Ik heb zelf een garage van 6 bij 3, maar met een houten werkbank, Mercury Capri en een Honda GL500, heb ik net 2 m2 ruimte om mijn kont te keren (als ik de Saabspullen opruim…)

Dat het huis gedateerd is, is juist niet erg: je trekt alles (g/w/l) eruit en je legt het aan zoals je het hebben wilt. Heb ik ook gedaan met mijn huis. Kost een paar centen (€30k, inclusief keuken), maar dan heb je wel wat (en nee, ik ben 4 jaar na aanschaf nog niet klaar. Maar wie is dat wel met een eigen huis?) en wat je er in steekt, krijg je altijd wel weer terug bij verkoop (als je het goed doet). Kijkend naar mijn huis (hoek+oprit(3 auto’s)+garage, 4slk): aanschaf ‘18: €280, renovatie €30k, WOZ ‘21: €360. Als het nu aan de paal zou gaan, komt €440k eerst.

( en dan zit je “nog maar” in Soest 😁)

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » di 29 nov, 2022 19:59

Garage is 3,5 x 5 = 17,5 m2 volgens de plattegrond, zeker geen 19 m2.

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » wo 30 nov, 2022 10:00

Jungleman schreef:
di 29 nov, 2022 19:46
Kost een paar centen (€30k, inclusief keuken), maar dan heb je wel wat
€30.000? Bij dit huis ben je eerder €100.000 kwijt (zeker met de huidige prijzen...).

Heeft iemand al kontakt opgenomen? :wink:

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » wo 30 nov, 2022 10:40

Ja, als je al het jaren '70 spul wil vervangen en van energielabel F af wil, ga je wel die kant op.

patking
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door patking » wo 30 nov, 2022 11:14

gj900 schreef:
wo 30 nov, 2022 10:00
€30.000? Bij dit huis ben je eerder €100.000 kwijt (zeker met de huidige prijzen...).

Heeft iemand al kontakt opgenomen? :wink:
Eens. Als topicstarter ben ik ervaringsdeskundig (in 2019 een dergelijke jaren 70 woning in Nootdorp gekocht). Met een ton heb je net nieuwe kozijnen en een dakkapeletje vervangen (laat staan van binnen moderniseren).

Back to topic: gezien de twee (!?) achterbanken in de huiskamer verwacht ik ofwel een hele strakke auto (met een prachtige achterbank) dan wel een complete opknapper zonder motorkap onder het dekzeil.

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » wo 30 nov, 2022 11:33

72sonett3 schreef:
wo 30 nov, 2022 10:40
Ja, als je al het jaren '70 spul wil vervangen en van energielabel F af wil, ga je wel die kant op.
Mee eens! Maar dan heb je wel een vrijstaand huis in de buurt van Den Haag dat helemaal voldoet aan de nieuwste bouw-eisen. Verpats je de Saab en dan heb je dat geld achter de hand voor onvoorziene kosten. Persoonlijk heb ik niks met een jaren '30-woning; zoiets als deze is meer mijn smaak. Ik ken de omgeving niet, maar zo beroerd lijkt het me niet.

Maar even wat aannames: wrs oudere mensen, als we kijken naar de foto's. Of de beste mensen zijn ooit begonnen aan de restauratie van de auto óf ze hebben 'm nieuw gekocht. Zou me niet verbazen; het huis ademt 'well to do' jaren '70. En een Turbo was toen een duur ding!

@ topicstarter: je woont er lokaal? Ff de makelaar bellen voor een bezichtiging! Kun je de Saab ter sprake brengen. Als iemand van deze forum-parochie klakkeloos belt, krijgt de makelaar eurotekens in zijn ogen.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » wo 30 nov, 2022 11:47

gj900 schreef:
Precies, ik denk eigenlijk meer dan 100k afhankelijk van de gebruikte materialen. Heb zelf vorig jaar verbouwd en met 30k kun je net keuken en sanitair vernieuwen naar middelmatige standaarden. Dit hele huis zou op de schop moeten.

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » wo 30 nov, 2022 11:51

Mooi huis met potentie, maar wat een geld voor zo'n klein grondstuk! :shock:

vanderzanden
Geregistreerd lid

Bericht door vanderzanden » wo 30 nov, 2022 13:30

gj900 schreef:
Volgens mij bedoelde Jungleman dat hij € 30k kwijt was aan de opwaardering van zijn hoekhuis. De 30k slaat dus niet op deze Saablokatie in Nootdorp.

Plaats reactie