Beste Saabliefhebbers,
Sinds een maand heb ik een Saab 9-5 2,3T Aero Estate uit 2002 (midnight blue), heel blij mee. Er zit een aftermarketradio in die het niet zo best meer doet dus ben op zoek naar iets anders. Ik twijfel tussen 2 dingen:
- 2e hands originele radio er in aangevuld met losse aux-input (J en D vd Bosch, had ik eerder in m'n 9-3, werkt prima
- nieuwe of 2e hands radio met toeters en bellen (Dab, Android,Apple carplay, bluetooth, noem het maar op, misschien sd-kaartje
Tav keuze 1: is dat plug and play? Met stuurbediening en dat info getoond wordt opdigitale schermpje van boordcomputer?
Tav keuze 2: hebben jullie tips welke radio een goed huwelijk vormt met een 9-5? Liefst met aux en heeft JVC nog steeds oranje als huiskleur? Matcht wel met Saab-boordcomputer natuurlijk. Nb: radio zal vaakst gebruikt worden i.c.m. android-telefoon (de mijne), mijn vrouw heeft I-phone
Alvast hartelijk dank,
Vriendelijke groet,
Bob-Jan Smid, Utrecht
Autoradio Saab 9-5 2002
-
bjsmid
- Geregistreerd lid
-
RuudLang
- Geregistreerd lid
Re: Autoradio Saab 9-5 2002
Wbt optie 1, een originele Saab radio moet aan je auto gekoppeld worden dmv een tech2
-
gudmundje
- Donateur

Had in de 9-5 tid van 2004 origineel Harman Kardon systeem. Beste audio die ik ooit heb gehad. Het Bose systeem dat in de 9-3 aero ttid zat leek in vergelijking op een transistor radiootje 
-
bjsmid
- Geregistreerd lid
Ja helemaal eens, had ik in mijn 2006 Dame Edna ook, fantastisch geluid. Kon de subwoofer uit m'n 9-3 V6 Estate ook absoluut niet aan tippen
-
bjsmid
- Geregistreerd lid
Hoe zat dat eigenlijk met die Harman Kardon? Originele Saabradio met Harman Kardon-versterker er achter of zo? Of alleen Harman Kardon-boxen? Ik kan op Marktplaats geen HK-combi voor Saab 9-5 vinden namelijk
-
gudmundje
- Donateur

speakers en versterker HK
meer info: https://www.saabcentral.com/threads/saa ... em.730397/
meer info: https://www.saabcentral.com/threads/saa ... em.730397/
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Dat hangt af van hoe het ingebouwd is nu, maar in principe kan alles met verloopstekkers zonder te hakken in de originele bedrading. Kom je achter als je de boel gaat demonteren.bjsmid schreef: ↑wo 31 jan, 2024 11:17
Tav keuze 1: is dat plug and play? Met stuurbediening en dat info getoond wordt opdigitale schermpje van boordcomputer?
Ik gebruik heel vaak de Pioneer SPH-DA360DAB. Prima apparaat, erg simpel/gebruiksvriendelijk en niet extreem kostbaar. In theorie is dat allemaal vrij simpel te doen, maar je bent ook hier een beetje afhankelijk van hoe de vorige inbouwer e.e.a. aangesloten heeft.bjsmid schreef: ↑wo 31 jan, 2024 11:17Tav keuze 2: hebben jullie tips welke radio een goed huwelijk vormt met een 9-5? Liefst met aux en heeft JVC nog steeds oranje als huiskleur? Matcht wel met Saab-boordcomputer natuurlijk. Nb: radio zal vaakst gebruikt worden i.c.m. android-telefoon (de mijne), mijn vrouw heeft I-phone
Een aftermarket radio moet prima kunnen zonder verlies van geluidskwaliteit, maar ik zie regelmatig slecht ingebouwde/werkende radio’s in Saabs omdat er veel onjuiste info rondgaat en modules worden verkocht als werkend op type X waar dat helemaal niet zo is.
Alvast hartelijk dank,
Vriendelijke groet,
Bob-Jan Smid, Utrecht
[/quote]