Tech 2 installeren
-
Pascal1975
- Geregistreerd lid
Tech 2 installeren
Recent een Tech2 gekocht, maar krijg de verbinding met de laptop niet tot stand gebracht. Is er iemand in (Zuid-)Limburg die hier verstand van heeft en dit wil installeren? Heb een laptop met Windows 7 en één met Windows 10. Zowel TIS2000 als GlobalTis geprobeerd. Helaas zijn mijn computerskills niet zo geweldig....
-
Ruuth
- Geregistreerd lid
Re: Tech 2 installeren
Is het probleem al opgelost Pascal? Zo ja, waar zat het probleem? Ik kamp namelijk met hetzelfde probleem en wil graag leren. Gr.Ruud
-
jansen
- Donateur (7x)

Zowel Tis2000 als globalTis zijn gemaakt voor Windows XP en draaien daarop 100% , serielle poort gebruiken voor communicatie met de Tech2, usb emulatoren werken in het algemeen niet , tevens opletten dat er een oude versie van Java driver liefst niet hoger dan versie 6 draaidt. Vanaf versie 7 wilt ie alleen maar gaan updaten en werkt ie niet meer , automaatisch updaten zowiezo uitzetten , als ie goed werkt blijft ie jaren later nog steeds goed werken.
-
harolddevries
- Donateur (6x)

-
Marcscheepe
- Geregistreerd lid
Goedemiddag!
Ik heb nu ook een Tech2 kloon straight from China en ik wil ook aan de slag met TIS2000.
Dus ik ben vrolijk op zoek naar een oude laptop met Windows XP bij oma in de kast.
Begrijp ik uit de post van Jansen hierboven dat het niet zomaar een willekeurige laptop met XP kan/mag zijn?
Ik zoek op marktplaats namelijk gewoon naar een laptop met XP zonder verdere specificaties.
Dus voordat ik iets koop waar ik niets aan heb...
Bij tips of raad, gaarne lekentaal
Groeten,
Marc
Ik heb nu ook een Tech2 kloon straight from China en ik wil ook aan de slag met TIS2000.
Dus ik ben vrolijk op zoek naar een oude laptop met Windows XP bij oma in de kast.
Begrijp ik uit de post van Jansen hierboven dat het niet zomaar een willekeurige laptop met XP kan/mag zijn?
Ik zoek op marktplaats namelijk gewoon naar een laptop met XP zonder verdere specificaties.
Dus voordat ik iets koop waar ik niets aan heb...
Bij tips of raad, gaarne lekentaal
Groeten,
Marc
-
evo
- Donateur (2x)

XP in 32 bits is wel zo makkelijk.
Een seriele poort helemaal, maar daar zijn ook usb naar serieel converters voor. Overigens willen die niet allemaal even goed meespelen... kan later wel even kijken welke ik nu gebruik...
Een seriele poort helemaal, maar daar zijn ook usb naar serieel converters voor. Overigens willen die niet allemaal even goed meespelen... kan later wel even kijken welke ik nu gebruik...
-
Vyv
- Moderator + Donateur

Kan ook een nieuwe laptop/pc zijn waar je XP virtueel op draait, zo doe ik hetMarcscheepe schreef: ↑wo 12 jun, 2024 15:44...
...
-
coppe218
- Donateur (3x)

Ik heb het gewoon op een windows10 pc staan met een download vanaf saabplanet dacht ik. Daar zit een super tutorial bij om hem aan het draaien te krijgen. Let zoals Jansen zegt vooral op de Java driver. Die mag je niet updaten. Ook security accès is daarmee gewoon gelukt.
Overigens heeft de laptop wel een seriële poort wat het minder foutgevoelig maakt.
Overigens heeft de laptop wel een seriële poort wat het minder foutgevoelig maakt.
-
Marcscheepe
- Geregistreerd lid
Ok ok, dank voor de antwoorden.
Dus wij (Jip& Janneke) begrijpen hier uit:
-Beste is gewoon oude laptop met ANY xp
in 32 bit. En de juiste r323 aansluiting.
-Liever geen adapter voor usb erop.
-Het kan ook anders. Maar wij (J&J) gaan daar niet aan beginnen...
-Marktplaats is the place to be. Of oma.
Dank jullie wel!
Fijne avond,
Marc
Dus wij (Jip& Janneke) begrijpen hier uit:
-Beste is gewoon oude laptop met ANY xp
in 32 bit. En de juiste r323 aansluiting.
-Liever geen adapter voor usb erop.
-Het kan ook anders. Maar wij (J&J) gaan daar niet aan beginnen...
-Marktplaats is the place to be. Of oma.
Dank jullie wel!
Fijne avond,
Marc
-
Marcscheepe
- Geregistreerd lid
Hai,
XP laptop is binnen is binnen maar het lukt (mij) niet.
Is er iemand die me kan en wil helpen?
Hopelijk in de omgeving van Den Haag.
Prettig weekend!
Marc
XP laptop is binnen is binnen maar het lukt (mij) niet.
Is er iemand die me kan en wil helpen?
Hopelijk in de omgeving van Den Haag.
Prettig weekend!
Marc
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Dit zijn toch wel de Tech2-tips van het jaar, wat zeg ik, het decennium! Cruciale info die eigenlijk met een sticker met uitroeptekens de verpakking zou moeten staan. Dank je wel jansen.jansen schreef: ↑wo 12 jun, 2024 10:35Zowel Tis2000 als globalTis zijn gemaakt voor Windows XP en draaien daarop 100% , serielle poort gebruiken voor communicatie met de Tech2, usb emulatoren werken in het algemeen niet , tevens opletten dat er een oude versie van Java driver liefst niet hoger dan versie 6 draaidt. Vanaf versie 7 wilt ie alleen maar gaan updaten en werkt ie niet meer , automaatisch updaten zowiezo uitzetten , als ie goed werkt blijft ie jaren later nog steeds goed werken.