Allerlei algemene Saab onderwerpen.
-
Harold!
- Geregistreerd lid
Bericht
door Harold! » zo 01 feb, 2026 16:39
Beste forumleden,
Dat de U1 de zenders niet onthield was niet erg, maar dat de U2 nu hetzelfde doet is irritant; telkens weer zoeken..

Andere radio plaatsen of is er toch iets aan te doen?
Groet, Harold (9-5, 1999)
-
Alex B
- Geregistreerd lid
Bericht
door Alex B » zo 01 feb, 2026 18:23
Ik zou het eerst eens zoeken in het draadje voor de constante stroomtoevoer. Als daar niks op staat ben je iedere keer alle instellingen kwijt als je het contact afzet. Reuze irritant overigens. Ik kocht ergens tweede helft jaren '80 de eerste betaalbare Philips radio met anti-diefstalcode en die onthield z'n zenders als ie van de stroom afging. Dat was makkelijk toen m'n 96 minder begon te worden en ik er een 99 bijkocht. Tot de 96 uit de vaart ging reed ik beide om de week en dan was het radio meeverhuizen en weer door. Toen ik na drie jaar niet gebruiken 'm weer nodig had en er stroom opzette zaten alle zenders er nog steeds in. Kom daar nu maar eens om.....
Alex
-
Haddock
- Donateur

Bericht
door Haddock » zo 01 feb, 2026 19:04
Anti diefstal code, yugh. Lekker simpel is mijn adagio.
-
Harold!
- Geregistreerd lid
Bericht
door Harold! » zo 01 feb, 2026 20:39
Harold! schreef: ↑zo 01 feb, 2026 16:39
Beste forumleden,
Dat de U1 de zenders niet onthield was niet erg, maar dat de U2 nu hetzelfde doet is irritant; telkens weer zoeken..

Andere radio plaatsen of is er toch iets aan te doen?
Groet, Harold (9-5, 1999)
Hoi Alex, dank voor je bericht! Waar vind ik dat draadje? En hoe kan ie ineens niet meer werken? Ik bedoel, ik heb niet aan de radio gezeten o.i.d. Wel is het zo dat ik een storing aan de electronica onder het contactslot heb gehad, een paar maanden geleden. Sindsdien blijft het grootlicht niet ‘hangen’ en moet ik de lichtschakelaar op de dash uit zetten om het licht aan te doen en omgekeerd. Apart hè? Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben? Anderzijds, de radioperikelen zijn er pas sinds een week. Raadselachtig, niet?
-
harolddevries
- Donateur (6x)

Bericht
door harolddevries » zo 01 feb, 2026 21:22
Ik heb nog een 9-3 OG radio/cd speler te koop.
Weet niet of ie hetzelfde is.
-
Orphy
- Donateur (5x)

Bericht
door Orphy » zo 01 feb, 2026 22:25
Nee, die past helaas niet.
-
Haddock
- Donateur

Bericht
door Haddock » zo 01 feb, 2026 22:36
Daar ben ik dan wel in de markt voor.
Mijn ‘99er 9.3 OG heeft ‘n Philips Radio/Cassette.
Ben al op de vliering geweest voor m’n ouwe bandjes, maar helaas.
-
harolddevries
- Donateur (6x)

Bericht
door harolddevries » zo 01 feb, 2026 23:11
Haddock schreef: ↑zo 01 feb, 2026 22:36
Daar ben ik dan wel in de markt voor.
Mijn ‘99er 9.3 OG heeft ‘n Philips Radio/Cassette.
Ben al op de vliering geweest voor m’n ouwe bandjes, maar helaas.
Ik stuur je een pb
-
Haddock
- Donateur

Bericht
door Haddock » zo 01 feb, 2026 23:50
Cheers.
debedwaarttse
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Bericht
door Steve-O » ma 02 feb, 2026 13:32
Harold! schreef: ↑zo 01 feb, 2026 20:39
Hoi Alex, dank voor je bericht! Waar vind ik dat draadje? En hoe kan ie ineens niet meer werken? Ik bedoel, ik heb niet aan de radio gezeten o.i.d. Wel is het zo dat ik een storing aan de electronica onder het contactslot heb gehad, een paar maanden geleden. Sindsdien blijft het grootlicht niet ‘hangen’ en moet ik de lichtschakelaar op de dash uit zetten om het licht aan te doen en omgekeerd. Apart hè? Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben? Anderzijds, de radioperikelen zijn er pas sinds een week. Raadselachtig, niet?
Klinkt als dat de storing in het contactslot niet of niet goed is opgelost.
-
Alex B
- Geregistreerd lid
Bericht
door Alex B » ma 02 feb, 2026 20:56
En uit ervaring heb ik recent geleerd dat je daar rare stroomonderbrekingen van kunt krijgen. In de connector(en) tussen boordnet en radio moet een contact zijn waar constant stroom op hoort te staan. Ga zoeken in de WIS, daar moet je kunnen zien hoe die stroomkring loopt.
Als
-
Harold!
- Geregistreerd lid
Bericht
door Harold! » za 07 feb, 2026 14:56
Dank voor tips! Ik ga het blokje vervangen!