Lijkt een beetje alsof ze zich er makkelijk vanaf hebben gemaakt. Krukas
slijpen? Nu ben ik (nog) overtuigde leek, maar een beetje vreemd vind ik het wel. Het lijkt me wel dat dit onder de garantie valt, dit soort gebrek dat na nog geen 500 km de kop op steekt.
En, tja, dealergarages... Ik moet zeggen dat ik er ook gemengde ervaringen mee heb. De laatste jaren werd het steeds moeilijker om onze oude 90 goed onderhouden te krijgen bij de dealer (die het ding notabene zelf geleverd had, inmiddels 17 jaar geleden) en we kregen regelmatig "hints" van de heren dat ze ons soort business niet echt interessant meer vonden. (tja, als je geen oude auto's op je brug wilt hebben, is dat makkelijk te verhelpen door geen Saabs te verkopen maar een merk dat een levensduur heeft van 6 jaar en daarna uit zijn lijden moet worden verlost, toch?

)
Anyway, bijna gingen we overstag... op een dag hebben we gevraagd wat ze aan occasions hadden staan en wat ons oude beessie nog op zou leveren aan inruil. De verkoper deelde ons mede dat "we niks hoefden te verwachten voor die ouwe bak" en dat die "meteen naar Moskou" zou gaan.
Wij: "Moskou zegt u? Ach, in dat geval houden we hem nog even!"
Maargoed... er zullen ook ongetwijfeld gezelligere dealers zijn en hier ging het topic eigenlijk niet over. Excuses.
Sterkte met je 9000 easy, en ik hoop dat je er met de verkoper uit komt!