Saab 900 Camper
-
verde900
- Donateur

Re: Saab 900 Camper
is al eens geweest, kijk onder: viewtopic.php?t=1313&highlight=toppola
-
dpw_vd_wijk
- Geregistreerd lid
Volgens mij heb ik ooit in Noorwegen of Zweden ook zo'n soort opbouw op een Saab gezien. Komt waarschijnlijk vaker voor want volgens mij was dat toen niet deze.verde900 schreef:is al eens geweest, kijk onder: viewtopic.php?t=1313&highlight=toppola
-
verde900
- Donateur

Dat er een ander zou bestaan dat zou best kunnen, maar deze werd in serie vervaardigt, niet practisch wel geinig.
-
Manic
- Lid van verdienste
Een toppola... werden in Finland gebouwd, ik meen dat er ooit minimaal zo'n 200 van zijn gebouwd Speciaal voor Saab. Nederland is er welgeteld 1 rijk, ik meen België 2.
Is een losse opbouw die op elke willekeurige 900 coupe of 99 combi coube geplaatst kan worden. Stammen uit eind jaren '70, begin jaren '80.
Volgens mij heeft er ooit eens een artikel over in de Saabberichten gestaan.
Greetz,
Dennis
Is een losse opbouw die op elke willekeurige 900 coupe of 99 combi coube geplaatst kan worden. Stammen uit eind jaren '70, begin jaren '80.
Volgens mij heeft er ooit eens een artikel over in de Saabberichten gestaan.
Greetz,
Dennis
-
verde900
- Donateur

Met zo´n ding op je dak heb je geen snelheidsbeperking op de autobahn 
-
Manic
- Lid van verdienste
Naar het schijnt rijdt het nog helemaal niet zo slecht, aldus een trotse fin, ik kwam even belangstellend kijken en kreeg zowaar een hele maaltijd aangeboden om het tegendeel te bewijzen, omdat ik betwijfelde of je daar wel fatsoenlijk in kon koken 
-
kolst007
- Geregistreerd lid
Daar wil je toch niet mee rijden.
Zonde van die Saab.
Zonde van die Saab.
-
sb129h
- Donateur (2x)

Hallo,
Wij hebben het plezier mogen genieten in zo'n toppola rondgeleid te mogen worden enne... doe ons d'r maar eentje hoor! Wat een ruimte! Met 3 flink grote mensen kun je dus gewoon rechtop binnen staan, en 2 mensen hebben daar een riant bedje. 's Winters haal je 'm d'r desnoods af en hang je je achterklep er weer in en je hebt je standaard 900-classic.
Als iemand 'n toppola over heeft...
(We worden eerder een beetje jeukerig van de ruitbestickering op de auto van waaruit de foto genomen is...)
Groeten,
Lian & Cornell
Wij hebben het plezier mogen genieten in zo'n toppola rondgeleid te mogen worden enne... doe ons d'r maar eentje hoor! Wat een ruimte! Met 3 flink grote mensen kun je dus gewoon rechtop binnen staan, en 2 mensen hebben daar een riant bedje. 's Winters haal je 'm d'r desnoods af en hang je je achterklep er weer in en je hebt je standaard 900-classic.
Als iemand 'n toppola over heeft...
(We worden eerder een beetje jeukerig van de ruitbestickering op de auto van waaruit de foto genomen is...)
Groeten,
Lian & Cornell
-
SimonA50
Komt goed uit dan want hier word iets soortgelijks aangeboden voor z'n 900 euro, en de saab is inbegrepen. http://www.blocket.se/view/4211131.htm? ... c=1&city=0
sb129h schreef: Als iemand 'n toppola over heeft...
Groeten,
Lian & Cornell
-
marq101
- Geregistreerd lid
Ik vind 'm geweldig, ik bedoel, dat verzin je toch niet.
Zag op de saab onderdelendag een van de vlaamse exemplaren. Inderdaad ruim zat, die van de link lijkt echter ruimer. Lian en Cornell, doen 
Hoppa en nog een toppola....(kon het niet laten)

En nog 1tje, ditmaal een 99

Hoppa en nog een toppola....(kon het niet laten)

En nog 1tje, ditmaal een 99
-
Manic
- Lid van verdienste
De Toppola is te plaatsen op elke combi coupe vorm, ik meen ook op de 5-deurs. Ik vind ze wel grappig, en de ruimte zal je best meevallen zoals hierboven al vermeld.
Simon: Dit is geen Toppola, wat het wel is weet ik even niet, maar ik weet dat er nog een fabrikant is geweest die een dergelijk concept heeft gefabriceerd.
Gr,
Dennis
Simon: Dit is geen Toppola, wat het wel is weet ik even niet, maar ik weet dat er nog een fabrikant is geweest die een dergelijk concept heeft gefabriceerd.
Gr,
Dennis
-
SimonA50
Dat zei ik ook niet, ik screef ook "iets soort gelijks" want het is een Scando..
Manic schreef: Simon: Dit is geen Toppola, wat het wel is weet ik even niet, maar ik weet dat er nog een fabrikant is geweest die een dergelijk concept heeft gefabriceerd.
Gr,
Dennis