Saab stuur?
-
Paul99
- Geregistreerd lid
Saab stuur?
Ik heb een partij onderdelen gekocht waar onderstaande leren sportstuurtje ook tussen zat. Is dit een origineel Saab stuur? In de onderste spaak staat silver gegraveerd. Heeft iemand nog een claxon-dop liggen? Of waar kan ik die misschien nog krijgen? Of wil iemand dit stuur heeeeel graag van mij overkopen?

-
Style&Co
- Moderator + Donateur

Re: Saab stuur?
dat lijkt een 'personal' stuurtje die met bijbehorende naaf (orig. saab) gewoon op een saab past. De claxon dop die erop hoort is/werd gemakkelijk 'gesaabiriseerd'... dwz een saablogo erin plakken.
Meen dat Momo de originele saableverancier was, maar van Personal zijn ook saabnaven (niet hetzelfde). Ik weet dit omdat ik een identieke in mijn classic heb.
wat wil je er voor hebben eigenlijk?
Meen dat Momo de originele saableverancier was, maar van Personal zijn ook saabnaven (niet hetzelfde). Ik weet dit omdat ik een identieke in mijn classic heb.
wat wil je er voor hebben eigenlijk?
-
dpw_vd_wijk
- Geregistreerd lid
Ik heb ook een stuur wat in ieder geval heel veel hierop lijkt. Volgens mij hetzelfde. Hangt normaal gesproken in mijn kamer aan de muur (nu even niet wegens verbouwing). Bij mij zit er een claxondop in van Saab met groot in hoofdletters "SAAB" en onderin zo'n vliegtuig wat op je af komt vliegen. Dit stuur heeft tot 1993 altijd in onze Saabs gezeten. Toen kochten we een 900i16 waar een stuur met airbag in zat.
Edit: Bij mijn stuur zit er nog een derde gaatje in de drie stukken die naar het midden gaan en het middenstuk ziet er ook een klein beetje anders uit.
Edit: Bij mijn stuur zit er nog een derde gaatje in de drie stukken die naar het midden gaan en het middenstuk ziet er ook een klein beetje anders uit.
-
Paul99
- Geregistreerd lid
Weet je toevallig of zo'n naaf nog ergens te koop is?Style&Co schreef:dat lijkt een 'personal' stuurtje die met bijbehorende naaf (orig. saab) gewoon op een saab past. De claxon dop die erop hoort is/werd gemakkelijk 'gesaabiriseerd'... dwz een saablogo erin plakken.
.Style&Co schreef:Meen dat Momo de originele saableverancier was, maar van Personal zijn ook saabnaven (niet hetzelfde). Ik weet dit omdat ik een identieke in mijn classic heb.
Ik heb ergens gelezen dat Momo 6 boutjes voor de bestiging van de naaf gebruikt. Dit stuur heeft 5, dus geen momo? Op de achterkant staat wel "Made in Italy".
Tsja... De verleiding is erg groot om hem in mijn eigen auto te zetten. Ik vrees alleen met grote verzen voor het inparkeren. Want ik heb geen stuurbekrachtiging en wel 195 banden. Het moet zeg maar een "offer I can't refuse" zijn. Minimaal 50 euro ofzo.Style&Co schreef:wat wil je er voor hebben eigenlijk?
-
Alexander
- Geregistreerd lid
Paul,
Ik heb een vergelijkbaar stuur met een naaf voor een 96, ik ben al tijden op zoek naar een naaf. Probleem bij mij is dat er 7 gaatjes in zitten im plaats van de gebruikelijke 6 gaatjes van bijvoorbeeld Momo. Ik heb er wel een dop met saablogo in zitten.
Op:
http://www.geocities.com/saab99gl1984/saabstuur.html
staat een foto van het stuur
Heb veel gezocht naar een andere naaf maar er is blijkbaar niet aan te komen. Loop er nu over te denken om extra gaten te boren om een ander naaf passend te maken.
Groeten,
Alexander
Ik heb een vergelijkbaar stuur met een naaf voor een 96, ik ben al tijden op zoek naar een naaf. Probleem bij mij is dat er 7 gaatjes in zitten im plaats van de gebruikelijke 6 gaatjes van bijvoorbeeld Momo. Ik heb er wel een dop met saablogo in zitten.
Op:
Heb veel gezocht naar een andere naaf maar er is blijkbaar niet aan te komen. Loop er nu over te denken om extra gaten te boren om een ander naaf passend te maken.
Groeten,
Alexander
-
dpw_vd_wijk
- Geregistreerd lid
Mijn stuur die ik heb hangen hier heeft dezelfde claxondop!Alexander schreef:Paul,
Op:
Groeten,
Alexander
Enig verschil is dat die van mij steeds 1 extra gat heeft dus ipv 2 steeds 3.