Gele aero schreef:And let me ques... Je weet de diameter niet... Ach ik loop ook wel naar de brezan met zo'n slangetje mogen ze hem zelf opmeten.
Het is inderdaad preventief omdat ik al een paar verhalen heb gehoord waar het kapot gaan van de slangen geen al te florissant resultaat opleverde.

Bij mijn 90 is een slang vervangen door die siliconenversie. Nu sist dat slangetje als de neten. Lastig als je met je oren anderen dingen op wil sporen. Lijkt me al helemaal geen goed idee om ze allemaal door siliconen te vervangen. Is het gesis al met de klep dicht te horen.
Nu we het er toch over hebben, ik zal het kreng eens vervangen door zo'n goeie ouwe dikwandige rubberen.
:off topic:
verf vind ik ook alleen goed in de goeie ouwe vertrouwde giftige variant; op terpentine basis dus.
Blijft veel langer mooi en daardoor duurzamer en milieuvriendelijker. En hoeveel sukkels spoelen tegenwoordig de kwasten en emmers waterbasiszooi door de gootsteen schoon? Sommige innovaties zijn helemaal geen verbeteringen.
Maar goed, dat ben ik ook weer kwijt. Wat lekker toch zo'n forum. Nu weer terug naar SAAB.