Vacuumslangen

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Vacuumslangen

Bericht door Gele aero » di 04 jan, 2005 14:00

Weet iemand de diameter van de vacuumslangen in een saab 90 uit zijn hoofd (ik denk zelf 3mm). Er zitten er een paar aan de carburateur en naar de vacuummeter loopt er (uiteraard :wink: ) ook een.
Ik wil ze preventief vervangen met siliconen slangen, is dit aan te raden? Volgens elkparts en andere "kenners" levert dit een beter resultaat op, en een 90 is dan wel niet snel, maar een soepeler lopende motor is natuurlijk altijd welkom. :P
Alvast dank voor de reacties

Marc
Lid van verdienste

Re: Vacuumslangen

Bericht door Marc » di 04 jan, 2005 14:04

Als met je huidige slangen niets mis is zal er geen verschil te merken zijn. Het voordeel van de silicone slangen is dat ze niet zo snel gaan uitdrogen en poreus worden.

Het preventief vervangen van die slangen is altijd een aanrader om eventuele problemen te voorkomen.

Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Gele aero » di 04 jan, 2005 14:07

And let me ques... Je weet de diameter niet... Ach ik loop ook wel naar de brezan met zo'n slangetje mogen ze hem zelf opmeten.
Het is inderdaad preventief omdat ik al een paar verhalen heb gehoord waar het kapot gaan van de slangen geen al te florissant resultaat opleverde. :roll:

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » di 04 jan, 2005 14:23

Zeg er wel duidelijk bij dat het vacuumslangetjes zijn. Klink misschien een beetje overbodig, maar op mijn auto zat een mooi nieuw slangetje dat dichtklapte zodra er vacuum op kwam te staan. :shock: ;-(+

doktorevil
Geregistreerd lid

Bericht door doktorevil » wo 05 jan, 2005 9:36

De diameter is 4mm. Ik zelf gebruik 3mm want dan blijven die slangen beter zitten. Kost iets meer moeite om ze erop te 'vrotten' .

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » za 29 jan, 2005 2:09

Gele aero schreef:And let me ques... Je weet de diameter niet... Ach ik loop ook wel naar de brezan met zo'n slangetje mogen ze hem zelf opmeten.
Het is inderdaad preventief omdat ik al een paar verhalen heb gehoord waar het kapot gaan van de slangen geen al te florissant resultaat opleverde. :roll:
Bij mijn 90 is een slang vervangen door die siliconenversie. Nu sist dat slangetje als de neten. Lastig als je met je oren anderen dingen op wil sporen. Lijkt me al helemaal geen goed idee om ze allemaal door siliconen te vervangen. Is het gesis al met de klep dicht te horen.

Nu we het er toch over hebben, ik zal het kreng eens vervangen door zo'n goeie ouwe dikwandige rubberen.

:off topic:

verf vind ik ook alleen goed in de goeie ouwe vertrouwde giftige variant; op terpentine basis dus.
Blijft veel langer mooi en daardoor duurzamer en milieuvriendelijker. En hoeveel sukkels spoelen tegenwoordig de kwasten en emmers waterbasiszooi door de gootsteen schoon? Sommige innovaties zijn helemaal geen verbeteringen.

Maar goed, dat ben ik ook weer kwijt. Wat lekker toch zo'n forum. Nu weer terug naar SAAB.

Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Gele aero » zo 30 jan, 2005 13:19

Heb de vacuumslangen ook met de gewone rubberen versies vervangen. Die siliconen-dingen zijn nergens te krijgen, maar daar hoef ik niet heel rouwig om te zijn begrijp ik. :D

Plaats reactie