SaabTurbo.nl

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
michiel
Donateur (2x)
Donateur (2x)

SaabTurbo.nl

Bericht door michiel » vr 07 nov, 2003 0:20

Beste Saab Turbo liefhebbers,

Zoals misschien wel bekend is, staan er op SaabTurbo.nl de Saabs van Herco en Sander. Op deze manier kunnen ze makkelijk hun Saab met gedane aanpassingen showen aan belangstellenden. Hopende hiermee in contact te komen met andere Saab Turbo rijders en zo informatie uit te wisselen. 8)

Nu is er het idee, om dit indien er voldoende belangstelling voor is, uit te gaan breiden. Dit kan echter op verschillende manieren, die nog nader uitgewerkt kunnen worden. Persoonlijk heb ik al wel wat ideeën, maar zou hierbij belangstellenden willen oproepen om mee te denken en suggesties te doen :!:

Om maar even een idee te geven;
Een aantal foto’s van je Saab Turbo met daarbij natuurlijk een overzichtje betreft veranderingen die je gedaan hebt. Verder is het een mogelijkheid om extra @SaabTurbo.nl e-mail accounts aan te maken.

Nogmaals, het zijn zo maar ideeën.. omdat de huidige server ruimte uitgebreid zou moeten worden, moet er wel genoeg belangstelling voor zijn.

Zijn er suggesties of vragen :?: , plaats dan maar even een berichtje..
(Mailen naar mij kan natuurlijk ook)

Met vriendelijke groet, Michiel

Ruud
Geregistreerd lid

Re: SaabTurbo.nl

Bericht door Ruud » za 24 jan, 2004 20:47

Je zou het op dezelfde manier kunnen doen als www.fast-autos.net doet.
Doormiddel van User Gallaries, waarbij mensen met in dit geval een Saab (getuned) een eigen naam + wachtwoord krijgen.
Dan kunnen ze zelf hun gallery van foto's en commentaar voorzien.

Het is maar een ideetje :idea:

http://www.fast-autos.net/usergalleries.html

Ruud

michiel
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door michiel » di 27 jan, 2004 2:05

Dag Ruud,

Op zich is het een goed idee. Ook erg leuk dat je meedenkt :D

Maar nadeel is dat ik zo geen controle heb over wat een ander zou plaatsen.. ik zal er niet direct van uit gaan dat er kwade dingen zullen gebeuren, maar liever alles onder - eigen - controle :wink:

Overigens zijn er niet zo veel reacties binnen gekomen..
Of het ging alleen om een @saabturbo.nl emailadres en verder niet.. of het ging niet om een Saab met Turbo en zo nog enkele reacties waar we helaas niet verder mee kwamen.. :(

Over een poosje gaat de Saab van Herco weer uit de stalling.. dan komen er natuurlijk de nodige updates van vernieuwingen!

Maar ja hoe meer Saab Turbo geweld bij elkaar hoe beter! :twisted:

Groet, Michiel

Maarten
Lid van verdienste

Bericht door Maarten » di 27 jan, 2004 2:43

De vermogensbankmeeting op 21 februari is een ideale gelegenheid om foto's te nemen van een groot aantal turbo's. Waarschijnlijk zullen de meeste eigenaren er geen bezwaar tegen hebben als je de foto's gebruikt voor je website.

doktorevil
Geregistreerd lid

Bericht door doktorevil » di 27 jan, 2004 7:54

Precies, en dan kunnen ze er ook meteen met hun giechel op, zie je metten welk gezicht er bij welke auto hoort!

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » di 27 jan, 2004 21:24

Pure discriminatie deze site. Alleen maar turbo's GGGRRR
;-(+ ;-(+

michiel
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door michiel » wo 28 jan, 2004 1:42

Bedankt voor jullie reacties!
Maarten schreef:De vermogensbankmeeting op 21 februari is een ideale gelegenheid om foto's te nemen van een groot aantal turbo's. Waarschijnlijk zullen de meeste eigenaren er geen bezwaar tegen hebben als je de foto's gebruikt voor je website.
:arrow: We zijn zeer zeker van plan om daar foto's te gaan maken! Denk inderdaad niet dat er bezwaar tegen gemaakt zal worden als ik er foto's maak en deze online zet.
Doktorevil schreef:Precies, en dan kunnen ze er ook meteen met hun giechel op, zie je metten welk gezicht er bij welke auto hoort!
:arrow: Dat zou ik dus het leukste vinden! Een aantal extra liefhebbers die bezig zijn om hun Saab Turbo meer naar eigen smaak aan te passen /tunen.. Daar zijn er hier ook wel aardig wat van, maar bij bijvoorbeeld een meeting weet je vaak niet zo goed wie je nu voor je hebt! Als je dan een eigen pagina op de site hebt, waar dan een aantal foto's staan van de Saab Turbo samen met wat opgesomde aanpassingen en daarbij weer een foto van de eigenaar met Saab.. krijgen de eigenaren eindelijk een smoel! Afbeelding
Een linkje naar je eigen pagina in je onderschrift op dit forum zegt dan bijvoorbeeld ook meer dan je profiel. 8)

Injectie schreef:Pure discriminatie deze site. Alleen maar turbo's GGGRRR
:arrow: Heeft je werkgever niet nog een leuke Turbo staan waar je je 9000 goed op in kunt ruilen? :wink:

Geweldig dat jullie meedenken!

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » wo 28 jan, 2004 23:44

En als je nu een turbo hebt, maar niet 'aan tunen doet', maar wel 'trots' op je auto? :roll:

Greetz,

Dennis

P.S: wellicht zullen sommigen het wenselijk vinden dat kentekens onleesbaar zijn als je de foto's op internet plaatst.... gezien de geblindeerde kentekens hier en daar :wink:

michiel
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door michiel » do 29 jan, 2004 2:08

Manic schreef:En als je nu een turbo hebt, maar niet 'aan tunen doet', maar wel 'trots' op je auto? :roll:
Tsja dat is iets waar we nog niet helemaal over uitgedacht zijn. Aan de ene kant valt er natuurlijk wat voor te zeggen om deze eventueel er ook gewoon bij te zetten.. het is een Saab Turbo en er zijn zat mensen die de auto liever origineel zien dan met allerlei aanpassingen. In die zin zullen er ongetwijfeld veel mensen je auto willen bekijken! Aan de andere kant, als er niet wat aan veranderd is de kans groter dat bezoekers niet nog eens op de site gaan rondneuzen. Een midden weg zou kunnen zijn dat er een meerderheid wel bezig is met tunen.. dan zie ik er verder niet zo'n probleem in.. een originele 900 Aero zoals jij hebt, is altijd mooi! :D
Manic schreef: P.S: wellicht zullen sommigen het wenselijk vinden dat kentekens onleesbaar zijn als je de foto's op internet plaatst.... gezien de geblindeerde kentekens hier en daar :wink:
Klopt, kan me voorstellen dat mensen dat zouden willen. Persoonlijk vind ik het juist leuk om kentekens wel te kunnen zien. Is toch ook betere herkenbaarheid, zo zag ik een aantal maanden geleden een groene GM900 door het centrum van Eindhoven cruisen.. ik had het ook aan de uitrusting kunnen zien, maar aan de hand van het kenteken wist ik 100% zeker dat dit de auto van Maarten was! 8)

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » do 29 jan, 2004 20:33

Ach, ondanks dat ik mijn auto niet tune, veranderd er wel degelijk regelmatig eea aan, onderhoud e.d., kleine aanpassingen e.d., maar ik denk dat het vooral ook leuk is om er ook dergelijke auto's op te zetten voor de diversieteit van de site, wat je zelf ongeveer ook beschrijft.
Kijk een aftandse 900 sedan (niet persoonlijk bedoelt Dr., maar deze zie je nu eenmaal wat vaker in dergelijke staat dan een coupe ;) ) waar kwa onderhoud al niet eens naar wordt omgekeken, laat staan dat ie ooit nog gewassen wordt etc, zou er dan niet echt thuis horen natuurlijk, dat snap ik ook wel.
Ik vind het in iedergeval een erg leuk initiatief, vooral als je ziet wie er nu eigenlijk bij de auto hoort.

Wat betreft kentekens... ik denk vooral bij de auto's met dure installaties dat het in het kader van diefstalpreventie wellicht prettig is als je die niet kan zien, trouwens, een kenner zal een auto aan diverse uiterlijke kenmerken ook wel herkennen denk ik, maar goed, ik denk dat men dat zelf moet weten, maar als een ander foto's plaatst op een dergelijke site, lijkt het me wenselijk dat hij/zij de kentekens onleesbaar maakt, het dievengilde heeft tenslotte ook toegang tot internet.....

Greetz,

Dennis

doktorevil
Geregistreerd lid

Bericht door doktorevil » do 29 jan, 2004 21:08

"aftandse 900 sedan"
Ja ja, alsof er geen aftandse hump(=lees 'hatch)backs rondrijden. Hmpf.. :evil: .
Boeoeoeoeh!

Is net zoiets als dat ik nu zeg dat mensen met een hatchback niet kunnen spellen.....

[Running for cover... :wow: ]

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » do 29 jan, 2004 21:10

Hey Tijn zegt de term "Edit: my terrible spelling" je niets? :wink: :wink:
Kijk een aftandse 900 sedan (niet persoonlijk bedoelt Dr., maar deze zie je nu eenmaal wat vaker in dergelijke staat dan een coupe ) waar kwa onderhoud al niet eens naar wordt omgekeken, laat staan dat ie ooit nog gewassen wordt etc, zou er dan niet echt thuis horen natuurlijk, dat snap ik ook wel.
Er zou trouwens nog iemand ooit foto's laten zien van zijn nieuwe velgen als de auto gewassen was. :offtopic: :offtopic:

Als jullie me zoeken ik ben ondergedoken en kom er voorlopig niet meer tevoorschijn. :wow: :wow:

doktorevil
Geregistreerd lid

Bericht door doktorevil » do 29 jan, 2004 21:12

Nee, zegt me niets.. :roll:

Weet jij dan niet meer hoe die velgen eruit zien :-P+ ?

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » do 29 jan, 2004 21:34

Ik zei toch al dat het niet persoonlijk was bedoeld..... maar hier in Deventer heb ik er al minstens 2 van dergelijke exemplaren zien staan..... En ik zei ook dat er ook wel hatchbacks in deze staat rondrijden, maar meestal is het een ... ach laat ook maar, bedoelde er iig niets mee.... :P

doktorevil
Geregistreerd lid

Bericht door doktorevil » di 03 feb, 2004 15:27

Injectie schreef:Er zou trouwens nog iemand ooit foto's laten zien van zijn nieuwe velgen als de auto gewassen was. :offtopic: :offtopic:
:roll:
Hier dan:

Ervoor:

Afbeelding

Afbeelding

En.....zo is ie nu!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie