9000 Abott

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
wijba
Geregistreerd lid

9000 Abott

Bericht door wijba » zo 09 nov, 2003 18:53

Liep vanmiddag op de Boulevard bij ons in Nijmegen, zag ik daar ineens een hele bekende 9000 staan. Ik zag de kleur, toen de velgen, toen het kenteken, en toen de sticker van Abott Racing, en toen wist ik het zeker.

Het was de 9000 van de ouders van Jeroen en Maarten, als ik het goed heb. In ieder geval de oude Saab van MarkA.

Leuk om ze zo in het wild tegen te komen.

Wilde eerst aan jullie ouders vragen of ze ook mee naar de Nurburgring geweest waren, maar heb ze niet meer gezien... Helaas...

Later zag ik ze nog wel voorbij rijden, maar ja, voor zo'n scheurijzer
spring je ook niet zomaar....

GTZ WijB@ 8)

Maarten
Lid van verdienste

Re: 9000 Abott

Bericht door Maarten » ma 10 nov, 2003 17:20

Zeer goed gespot, Wijnand :) .

De 9000 is niet meegeweest naar de Nurburgring. De versnellingsbak is enkele weken geleden alweer gerepareerd. Het koppel dat de motor levert, is veel te hoog voor de bak, ondanks het feit dat ATS de bak versterkt heeft. Een paar rondjes op de 'Ring is genoeg om de versnellingsbak te slopen. Tussen de laatste twee revisies zaten slechts een kleine drie maanden :x .

easy
Geregistreerd lid

Bericht door easy » di 20 jan, 2004 23:16

Ik meen mij te herinneren dat de Saab waar het hierover gaat ook op marktplaats heeft gestaan, met 265PK?? volgens mij.

Je schrijft dat het koppel wat de motor levert te hoog is voor de versnellingsbak en dat er 3 maanden tussen de revisies zat. :shock:

Ik neem aan dat als ik via maptun een stage 1 bestel dat ik mijn bak ook binnen 3 maanden kan laten reviseren? 8)

En hoe verstevig je de versnellingsbak?

Gr,
easy :wink:

Jeroen
Geregistreerd lid

Bericht door Jeroen » di 20 jan, 2004 23:27

Deze 9000 Griffin Abbott is nu in mijn bezit sinds enige tijd. Het is echter geen optimale combinatie , zo'n opgefokte motor en een automatische versnellingsbak. Een automatische transmissie is kwetsbaarder, en voorzichtigheid met de rechtervoet is geboden in de lage versnellingen. Als je hier rekening mee houdt, kun je hopelijk langer doen met een vesnellingsbak... :?

Verder rijdt hij perfect :D ! Het is een echte highway-cruiser, en geen auto om bij een stoplicht je competitor achter je te laten.

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » di 20 jan, 2004 23:43

Indien je een 9000 automaat hebt, is het eigenlijk aan te raden om deze niet te upgraden, zeker niet als je de 2.3 turbo hebt. Saab bracht daarom het vermogen van de aero's terug van 225 naar 200pk.

Ik meen me echter te herinneren dat je 9000 225pk heeft en dus ook handgeschakeld is. Upgraden is dan weer wel mogelijk, al hangt veel van je rijstijl af tot welke stage je kan gaan. Boven de 300pk denk ik dat je toch wat zal mogen reviseren na een tijdje. De versnellingsbak is en blijft de zwakste schakel als je over opvoeren spreekt, helaas...

easy
Geregistreerd lid

Bericht door easy » wo 21 jan, 2004 10:42

AHA, het is een automaat :wink: duidelijk!

Plaats reactie