ACC

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
easy
Geregistreerd lid

ACC

Bericht door easy » vr 21 nov, 2003 15:59

Probleem met de airco!

Mijn acc begint soms spontaan te blowen (nee er komt geen rook uit :lol: , heren), en zet zichzelf in de hoogste stand.

Nu komt het , wanneer ik dan de OFF knop intoets dan blijft hij gewoon doorblazen. Twilight zone of? heeft iemand iets.

bedankt

Manic
Lid van verdienste

Re: ACC

Bericht door Manic » vr 21 nov, 2003 17:14

Automatisch airco? Lijkt me iets in de aansturing (comp) daarvan.

easy
Geregistreerd lid

Bericht door easy » vr 21 nov, 2003 17:28

Manic schreef:Automatisch airco? Lijkt me iets in de aansturing (comp) daarvan.
Zat ik zelf ook al aan te denken. Houdt dat in dat de ACC( computer) uitgelezen dient te worden, en moet dit bij de Saab gebeuren?

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » vr 21 nov, 2003 19:26

Peter blijft je ACC altijd blazen (dus je kunt hem helemaal niet meer regelen via het paneel)

Volgens mij heeft dan de regelweerstand in de kachelmotor het dan begeven.

easy
Geregistreerd lid

Bericht door easy » za 22 nov, 2003 19:34

B235R schreef:Peter blijft je ACC altijd blazen (dus je kunt hem helemaal niet meer regelen via het paneel)

Volgens mij heeft dan de regelweerstand in de kachelmotor het dan begeven.
B235R

Wanneer ik hem op AUTO of ECON heb staan heb ik geen probleem, echter wanneer ik het systeem op OFF heb gezet begint hij na ongeveer 1,5 minuten op de allerhoogste stand te blazen.
Wanneer ik dan weer naar AUTO ga begint de ACC weer naar ongeveer een 45 seconden normaal te draaien. :?

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » za 22 nov, 2003 20:50

problemen in het bedieningspaneel komen dan denk ik eerder in de buurt van het probleem, misschien kunnen ze bij je garage deze ff omwisselen om te kijken of dit het probleem is.

GRIFFIN
Geregistreerd lid

Bericht door GRIFFIN » do 27 nov, 2003 5:14

Easy Peter,

Zo'n ACC unit durft al eens kapot (het koud blazen ipv warm of andersom, is ook zoiets) gaan, en is verschrikkelijk duur als je het nieuw moet laten vervangen.
Indien het dat zou zijn laat je mij maar iets weten, ik heb er nog een stuk of 2 liggen, en ik zal je zeker niet pluimen :wink:

Mvg,

Nicolas

easy
Geregistreerd lid

Bericht door easy » wo 03 dec, 2003 10:55

op een of andere manier schijnt alles weer te werken. Ik heb het even een tijdje aangekeken zonder gelijk naar de dealer te rennen en warempel! hij doet het weer naar behoren :wink:

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » wo 03 dec, 2003 14:01

Voor zo lang als het duurt? :wink:

Ik hoop voor je dat ie het blijft doen, mijn ervaring met dingen die niet of niet goed werken, die het opeens weer naar behoren doen, is dat het probleem meestal wel weer terugkomt, soms erger dan het was.

Maar goed, als je dit wil laten nakijken door een garage oid, en het werkt, tja, dan wordt een diagnose stellen wel lastig. Heb ik ook altijd, altijd als ik naar de garage ga werkt alles naar behoren, een dag later weer niet......

easy
Geregistreerd lid

Bericht door easy » vr 05 dec, 2003 19:47

Vandaag begaf hij het dan toch :evil:

Even snel met TholenBV in bergen op zoom gebeld en had daar supersnel iemand van de werkplaats aan de telefoon die mij (na een aantal dingen te zijn nagelopen) telefonisch een diagnose stelde. TholenBV te Bergen op Zoom :wink: :wink: prima service.

Het bleek de kachelregelweerstand te zijn. Heb het gelijk bij Saab `t Gooi opgehaald en het zelf even vervangen.

Wel erg jammer want was eigenlijk onderweg naar Essen voor de motorshow, maar dat kon door het oponthoud helaas vandaag geen doorgang vinden. Het leek mij toch iets koud om een lange tijd 200+ te blazen over de autobahn bij een buitentemperatuur van 5 graden, terwijl de kachel niet werkt BBBRRRR :shock:

Plaats reactie