Saabs importeren vanuit de USA

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
jeroenkroes
Geregistreerd lid

Saabs importeren vanuit de USA

Bericht door jeroenkroes » za 26 mar, 2005 16:04

Hallo allemaal,

Ik zit regelmatig wat op Ebay.com te kijken en sta werkelijk versteld van de prijzen waarvoor de classics weggaan (kijk maar eens op http://listings.ebay.com/ebaymotors/aw/ ... l?from=R11), natuurlijk ook vanwege de lage dollarkoers.
Gisteren zat ik er met een vriend die ook saab-liefhebber is onder het genot van wat bier over te praten, en we vroegen ons af wat het zou kosten om een container vol te stoppen met mooie modellen en naar nederland te laten verschepen. De kans dat het er ooit van zal komen in minimaal, maar je kunt maar dromen he? :roll:

Heeft iemand hier ervaring mee (importeren maar ook met amerikaanse classics) en weet iemand wat het zou kosten aan transportkosten om zo'n wagen naar hier te halen?

jeroenkroes
Geregistreerd lid

Re: Saabs importeren vanuit de USA

Bericht door jeroenkroes » za 26 mar, 2005 16:11

Deze is verkocht voor $ 1200, das iets meer dan 900 euro...klein beetje werk, maar wel een mooie wagen (risico is de kapotte kilometerteller)...

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... #mainImage

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » za 26 mar, 2005 18:28

toevallig een prijsje moeten verwerken voor een container naar Curaçao (ongeveer 6,5x2,5x2,5 m.) en dan moet je gaan denken in de richting van € 3.000,- Ney York zal wel vergelijkbaar zijn maar zeker weten doe ik dat dus niet.

Als je er vanuit gaat dat er maar één Saabje (misschien twee cabrio's :mrgreen:) in een container gaat dan is dat denk ik niet echt rendabel bij die prijs. Zo'n container volgooien met onderdelen daarintegen... :idea:

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » za 26 mar, 2005 19:27

Denk naast de transportkosten dan ook aan 11% invoerrechten (ook over de transportkosten!) rest BPM, keuringskosten, kentekenkosten, verwijderingsbijdrage, ombouwkosten (koplampen) en ik vraag me af de btw.

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » zo 27 mar, 2005 0:53

btw ook

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » zo 27 mar, 2005 3:20

ik heb een jaar of 2 geleden quotes gevraagd voor auto vervoer Californie - R'dam/Vlissingen, en dat kwam op ca 1000 USD voor 1 auto in een gedeelde container. Ik zal proberen de emails terug te vissen uit de archieven. Vanaf Baltimore is het uiteraard flink minder.

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » zo 27 mar, 2005 14:15

gisteren nog ff nagevraagd bij een vriend van me die in deze materie zit (is zijn dagelijkse werk) en van Usa naar R'dam is een container slechts... 600 dollar... is 300 per auto (R'dam naar Usa is wel reteduur). Moet je alles wel zelf aangeleverd en opgehaald worden.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » zo 27 mar, 2005 22:21

californie heeft een (redelijk) groot aanbod aan saabs over het algemeen, (zie saabnet, craigslist.org, autotrader.com e.a.) - de meerprijs van transport kosten zijn het over het algemeen wel waard lijtk me, zkeer als het om een (nagenoeg) 'origineel' californisch exemplaar gaat.

in het Noordwesten waar ook aardig wat saab te krijgen is, regent en pekelt het weer meer, net als in New England - wat dus bepaalde extra issues met zich mee (kan) brengen.

Ik ben er zeker mee bezig zodra ik wat geld over heb wat over te halen, dus als iemand kosten wil delen op transport etc ...

Plaats reactie