15 inch 6 spaaks Saab-lichtmetaal
-
ecke
- Geregistreerd lid
15 inch 6 spaaks Saab-lichtmetaal
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... cts_id=282
Gister deze wielen besteld als winterwielen voor onder de 9-5. Leken op het plaatje heel erg mooi en het is weer eens wat anders, ik heb ze namelijk nog nooit in het echt gezien. Het jammere is dat ik op internet nergens een goede foto kan vinden van deze wielen, heeft iemand wellicht een idee waar ik betere afbeeldingen van dit wiel kan vinden?
Bij voorbaat dank,
Willem
Gister deze wielen besteld als winterwielen voor onder de 9-5. Leken op het plaatje heel erg mooi en het is weer eens wat anders, ik heb ze namelijk nog nooit in het echt gezien. Het jammere is dat ik op internet nergens een goede foto kan vinden van deze wielen, heeft iemand wellicht een idee waar ik betere afbeeldingen van dit wiel kan vinden?
Bij voorbaat dank,
Willem
-
Erik
- Lid van verdienste
Re: 15 inch 6 spaaks Saab-lichtmetaal
Waarom koop je niet een paar gebruikte 16inch wielen via internet.
Staat beter, rijdt beter en is veel goedkoper.
erik
Staat beter, rijdt beter en is veel goedkoper.
erik
-
Marc
- Lid van verdienste
inderdaad.
Zo heeft een vriend van me deze wielen te koop voor 300Euro.
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... cts_id=283
Scheelt toch aardig in het budget niet?
Marc
Zo heeft een vriend van me deze wielen te koop voor 300Euro.
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... cts_id=283
Scheelt toch aardig in het budget niet?
Marc
-
easy
- Geregistreerd lid
Deze heb je besteld voor onder je 9-5??
Er staat toch duidelijk dat ze voor de NG900 en de 9-3 zijn
gr,easy
Er staat toch duidelijk dat ze voor de NG900 en de 9-3 zijn
gr,easy
-
ecke
- Geregistreerd lid
Omdat we nog 15inch winterbanden over hadden, en omdat het nut van 16 inch met bijbehorende brede banden me in de winter volledig ontgaat! Winterbanden kun je 't best niet te breed hebben.
En waarom een tweedehands setje via internet als een nieuw setje via de dealer tot de mogelijkheden behoort? Bij de dealer heb je geen gedoe mocht er onverhoopt iets niet in orde blijken te zijn, bij een particulier via internet kun je het dan wel vergeten.
Maar mijn originele vraag blijft staan, heeft iemand een plaatje van die 15 inch velgen?
Willem
En waarom een tweedehands setje via internet als een nieuw setje via de dealer tot de mogelijkheden behoort? Bij de dealer heb je geen gedoe mocht er onverhoopt iets niet in orde blijken te zijn, bij een particulier via internet kun je het dan wel vergeten.
Maar mijn originele vraag blijft staan, heeft iemand een plaatje van die 15 inch velgen?
Willem
-
ecke
- Geregistreerd lid
Klopt, maar de maten zijn hetzelfde als bij 9-5 15inch wielen en ze zijn ook goedgekeurd voor de 9-5 zei de dealer.easy schreef:Deze heb je besteld voor onder je 9-5??
Er staat toch duidelijk dat ze voor de NG900 en de 9-3 zijn![]()
gr,easy
Willem
-
Peegee
- Geregistreerd lid
Zal best goed staan Willem 
groet
Error.
groet
Error.
-
B235R
- Lid van verdienste
het weggedrag van een 9-5 icm 16 inch wielen en winterbanden banden tov 15 inch staat mij stukken beter aan 
-
ecke
- Geregistreerd lid
Haha, jij ook hier?Peegee schreef:Zal best goed staan Willem
groet
Error.
Weggedrag op 16 inch zal idd beter zijn dan op 15 inch, en op 17 inch is het weggedrag nog beter wellicht, alleen voor winterbanden gaat het meer om veiligheid dan om pure sportiviteit.
Willem
-
GRIFFIN
- Geregistreerd lid
Ik zou meteen voor 18 inch gaanecke schreef: Weggedrag op 16 inch zal idd beter zijn dan op 15 inch, en op 17 inch is het weggedrag nog beter wellicht, alleen voor winterbanden gaat het meer om veiligheid dan om pure sportiviteit.
Willem
Gisteren ochtend heb ik nog een boom omver gemaaid, kon de auto niet meer op de baan houden
Morgen komen de originele 15" wielen er terug op.
-
Wouter
- Donateur (2x)

Heejj.. GRIFFIN, volgens mij heb jij dan wederom een mooi verhaal om in deze topic te plaatsen!GRIFFIN schreef:Gisteren ochtend heb ik nog een boom omver gemaaid, kon de auto niet meer op de baan houden
Ridicuul topic...
-
GRIFFIN
- Geregistreerd lid
Ik hoopte dat niemand het zou opmerken, maar ja ik heb het weer al zitten... ik word hier nog bestempeld als Mr. Brokkenmaker

-
B235R
- Lid van verdienste
ecke schreef:Weggedrag op 16 inch zal idd beter zijn dan op 15 inch, en op 17 inch is het weggedrag nog beter wellicht, alleen voor winterbanden gaat het meer om veiligheid dan om pure sportiviteit.
Willem
mijn posting was puur bedoelt op veilig weggedrag van een combinatie velg+winterbaden en totaal niet op sportief rijden.
17 inch vind ik niet echt lekker met sneeuw vooral omdat de veel te breed is, en je zult maar met 17 inch te de stoep schuiven
(op de snelweg is hij natuurlijk weer in zijn voordeel)
maar 16 inch is de beste keus (naar mijn bescheiden mening
-
GRIFFIN
- Geregistreerd lid
Er zitten Pirelli P 700Z banden op, en Marky vond het volgende voor mij: http://www.reifentest.com/pkw_sommerrei ... index.htmlGRIFFIN schreef: Gisteren ochtend heb ik nog een boom omver gemaaid, kon de auto niet meer op de baan houden![]()
Morgen komen de originele 15" wielen er terug op.
Zie bij 'Griffigkeit bei Schnee': kan niet slechter zijn
Een tip trouwens die link voor wie wil weten wat goede banden zijn
-
Marc
- Lid van verdienste
Tja, ben zo zelf aan het zoeken geweest naar commentaar over de winterbanden die ik nu heb steken. Deze krijgen blijkbaar overal redelijk goede kritiek, alleen.... Ik heb nog nooit met zo'n slechte band gereden
Het gaat over de pirelli snowsport 210 in maatje 215/45/17. Probleem is dat de grip verre van middelmatig is. Zo heb ik wielspin tot derde versnelling (Tid), glijd ik lekker weg over de voorwielen en daarstraks brak de achterkant nog even uit
Dit terwijl het hier vandaag nog 4 graden was. ik vraag me af wat dat gaat geven eens het eenmaal vriest
Iemand tips voor me? Zoals bijvoorbeeld de ideale bandendruk? Ik had ze op 2.5 bar staan en heb ze net verlaagd tot 2.3 voor en 2.2 achter. Hopelijk betert het zo wat.
Zo niet, dan monteer ik meteen mijn zomerbanden weer (michelin pilot sport), deze doen het zelfs met dit weer nog pakken beter
Wel de laatste keer dat ik nog Pirelli aanschaf, al een geluk slijten deze snel!
Het gaat over de pirelli snowsport 210 in maatje 215/45/17. Probleem is dat de grip verre van middelmatig is. Zo heb ik wielspin tot derde versnelling (Tid), glijd ik lekker weg over de voorwielen en daarstraks brak de achterkant nog even uit
Iemand tips voor me? Zoals bijvoorbeeld de ideale bandendruk? Ik had ze op 2.5 bar staan en heb ze net verlaagd tot 2.3 voor en 2.2 achter. Hopelijk betert het zo wat.
Zo niet, dan monteer ik meteen mijn zomerbanden weer (michelin pilot sport), deze doen het zelfs met dit weer nog pakken beter
Wel de laatste keer dat ik nog Pirelli aanschaf, al een geluk slijten deze snel!