15 inch 6 spaaks Saab-lichtmetaal

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
ecke
Geregistreerd lid

15 inch 6 spaaks Saab-lichtmetaal

Bericht door ecke » zo 21 dec, 2003 14:51

http://www.partsforsaabs.com/product_in ... cts_id=282

Gister deze wielen besteld als winterwielen voor onder de 9-5. Leken op het plaatje heel erg mooi en het is weer eens wat anders, ik heb ze namelijk nog nooit in het echt gezien. Het jammere is dat ik op internet nergens een goede foto kan vinden van deze wielen, heeft iemand wellicht een idee waar ik betere afbeeldingen van dit wiel kan vinden?

Bij voorbaat dank,

Willem

Erik
Lid van verdienste

Re: 15 inch 6 spaaks Saab-lichtmetaal

Bericht door Erik » zo 21 dec, 2003 16:11

Waarom koop je niet een paar gebruikte 16inch wielen via internet.
Staat beter, rijdt beter en is veel goedkoper.

erik

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » zo 21 dec, 2003 17:09

inderdaad.

Zo heeft een vriend van me deze wielen te koop voor 300Euro.

http://www.partsforsaabs.com/product_in ... cts_id=283

Scheelt toch aardig in het budget niet?

Marc

easy
Geregistreerd lid

Bericht door easy » zo 21 dec, 2003 17:49

Deze heb je besteld voor onder je 9-5??

Er staat toch duidelijk dat ze voor de NG900 en de 9-3 zijn :?

gr,easy :wink:

ecke
Geregistreerd lid

Bericht door ecke » zo 21 dec, 2003 17:53

Omdat we nog 15inch winterbanden over hadden, en omdat het nut van 16 inch met bijbehorende brede banden me in de winter volledig ontgaat! Winterbanden kun je 't best niet te breed hebben.

En waarom een tweedehands setje via internet als een nieuw setje via de dealer tot de mogelijkheden behoort? Bij de dealer heb je geen gedoe mocht er onverhoopt iets niet in orde blijken te zijn, bij een particulier via internet kun je het dan wel vergeten.

Maar mijn originele vraag blijft staan, heeft iemand een plaatje van die 15 inch velgen?

Willem

ecke
Geregistreerd lid

Bericht door ecke » zo 21 dec, 2003 17:54

easy schreef:Deze heb je besteld voor onder je 9-5??

Er staat toch duidelijk dat ze voor de NG900 en de 9-3 zijn :?

gr,easy :wink:
Klopt, maar de maten zijn hetzelfde als bij 9-5 15inch wielen en ze zijn ook goedgekeurd voor de 9-5 zei de dealer.

Willem

Peegee
Geregistreerd lid

Bericht door Peegee » ma 22 dec, 2003 22:41

Zal best goed staan Willem ;-)

groet

Error.

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » di 23 dec, 2003 0:49

het weggedrag van een 9-5 icm 16 inch wielen en winterbanden banden tov 15 inch staat mij stukken beter aan :wink:

ecke
Geregistreerd lid

Bericht door ecke » di 23 dec, 2003 15:06

Peegee schreef:Zal best goed staan Willem ;-)

groet

Error.
Haha, jij ook hier?

Weggedrag op 16 inch zal idd beter zijn dan op 15 inch, en op 17 inch is het weggedrag nog beter wellicht, alleen voor winterbanden gaat het meer om veiligheid dan om pure sportiviteit.

Willem

GRIFFIN
Geregistreerd lid

Bericht door GRIFFIN » di 23 dec, 2003 22:55

ecke schreef: Weggedrag op 16 inch zal idd beter zijn dan op 15 inch, en op 17 inch is het weggedrag nog beter wellicht, alleen voor winterbanden gaat het meer om veiligheid dan om pure sportiviteit.

Willem
Ik zou meteen voor 18 inch gaan :twisted: ... maar je hebt wel gelijk hoor Willem om niet te breed te nemen voor in de winter. Met brede sloffen hou je de auto niet meer onder controle wanneer de banen glad liggen.
Gisteren ochtend heb ik nog een boom omver gemaaid, kon de auto niet meer op de baan houden :cry:
Morgen komen de originele 15" wielen er terug op.

Wouter
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Wouter » wo 24 dec, 2003 0:21

GRIFFIN schreef:Gisteren ochtend heb ik nog een boom omver gemaaid, kon de auto niet meer op de baan houden
Heejj.. GRIFFIN, volgens mij heb jij dan wederom een mooi verhaal om in deze topic te plaatsen!
Ridicuul topic...

GRIFFIN
Geregistreerd lid

Bericht door GRIFFIN » wo 24 dec, 2003 0:42

Ik hoopte dat niemand het zou opmerken, maar ja ik heb het weer al zitten... ik word hier nog bestempeld als Mr. Brokkenmaker :roll: :oops:

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » wo 24 dec, 2003 1:41

ecke schreef:Weggedrag op 16 inch zal idd beter zijn dan op 15 inch, en op 17 inch is het weggedrag nog beter wellicht, alleen voor winterbanden gaat het meer om veiligheid dan om pure sportiviteit.

Willem

mijn posting was puur bedoelt op veilig weggedrag van een combinatie velg+winterbaden en totaal niet op sportief rijden.

17 inch vind ik niet echt lekker met sneeuw vooral omdat de veel te breed is, en je zult maar met 17 inch te de stoep schuiven :oops:

(op de snelweg is hij natuurlijk weer in zijn voordeel)

maar 16 inch is de beste keus (naar mijn bescheiden mening :P )

GRIFFIN
Geregistreerd lid

Bericht door GRIFFIN » wo 24 dec, 2003 4:12

GRIFFIN schreef: Gisteren ochtend heb ik nog een boom omver gemaaid, kon de auto niet meer op de baan houden :cry:
Morgen komen de originele 15" wielen er terug op.
Er zitten Pirelli P 700Z banden op, en Marky vond het volgende voor mij: http://www.reifentest.com/pkw_sommerrei ... index.html
Zie bij 'Griffigkeit bei Schnee': kan niet slechter zijn ;-(+
Een tip trouwens die link voor wie wil weten wat goede banden zijn :idea:

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » wo 24 dec, 2003 6:20

Tja, ben zo zelf aan het zoeken geweest naar commentaar over de winterbanden die ik nu heb steken. Deze krijgen blijkbaar overal redelijk goede kritiek, alleen.... Ik heb nog nooit met zo'n slechte band gereden ;-|+

Het gaat over de pirelli snowsport 210 in maatje 215/45/17. Probleem is dat de grip verre van middelmatig is. Zo heb ik wielspin tot derde versnelling (Tid), glijd ik lekker weg over de voorwielen en daarstraks brak de achterkant nog even uit :? Dit terwijl het hier vandaag nog 4 graden was. ik vraag me af wat dat gaat geven eens het eenmaal vriest :cry:

Iemand tips voor me? Zoals bijvoorbeeld de ideale bandendruk? Ik had ze op 2.5 bar staan en heb ze net verlaagd tot 2.3 voor en 2.2 achter. Hopelijk betert het zo wat.

Zo niet, dan monteer ik meteen mijn zomerbanden weer (michelin pilot sport), deze doen het zelfs met dit weer nog pakken beter :roll:

Wel de laatste keer dat ik nog Pirelli aanschaf, al een geluk slijten deze snel!

Plaats reactie