tech2

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
coolyo0o
Geregistreerd lid

tech2

Bericht door coolyo0o » di 03 mei, 2005 21:01

heeft er iemand in de buurt van zoetermeer een tech2 computer in het bezit dan kan ik even checken of alles klopt er schijnt een storing in het systeem te zitten die de saab ook niet kan vinden en anders dus duur wordt en het lijkt mij wel eens leuk om ermee te spelen

robertw

Re: tech2

Bericht door robertw » di 03 mei, 2005 21:36

hoi,

Een Tech2 computer is niet echt een "home made" device. Het is een speciaal automotive device, zie ook http://www.advanced-diagnostics.co.uk/index.php

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, mijn advies is terug naar de dealer te gaan en hen na te laten gaan waarom de Tech2 geen contact kan krijgen.

MXL? Jij nog ideeën?

/rw

Eindelijk
Geregistreerd lid

Bericht door Eindelijk » di 03 mei, 2005 22:18

Ha nou diegene, dat kan jij worden! Enige tijd geleden werd er een tech 2 aangeboden op het duitse saabforum. En ik denk dat de aanschaf je tevens een hoop vrienden op dit forum zal bezorgen 8) . Aanschaf prijs was voor mij de enige rem op dit frivole verhaal ik dacht iets van €2500. :cry:

Eindelijk
Geregistreerd lid

Bericht door Eindelijk » di 03 mei, 2005 22:36

Tech-2 Tester
Tech-2 Tester, Kabel mit DIN-Anschluß, Saab-Daten-Karte + erf. Software, für folgende Modelle: 900/II (94-98), 9-3/Vers. I (98-02), 9-5 (98-02), (mit anderem Stecker auch für 900/I und 9000 verwendbar) vollfunktionstüchtig in sehr gutem Zustand, 2900,-€ email oder unter: 0178/6011948
Axel B.
- am Mittwoch, 13 April, 2005 um 23:00:38

Sorry het was zelfs €2900 kom die advertentie net weer tegen.

MXL
Geregistreerd lid

Bericht door MXL » di 03 mei, 2005 22:46

robertw schreef:hoi,

Een Tech2 computer is niet echt een "home made" device. Het is een speciaal automotive device, zie ook http://www.advanced-diagnostics.co.uk/index.php

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, mijn advies is terug naar de dealer te gaan en hen na te laten gaan waarom de Tech2 geen contact kan krijgen.

MXL? Jij nog ideeën?

/rw
Ervanuit gaande dat de tech2 bij de dealer goed functioneert, zou ik de volgende twee stappen ondernemen voor ik de auto bij de dealer neer zou zetten.

Ik zou eerst even alle zekeringen goed controleren, het zou best kunnen zijn een kapotte zekering voor deze storing zorgt.
Daarnaast zou ik de kap onder het dashbord verwijderen om te controleren of er niet ergens een kabelbreuk zit. Ik kan mij voorstellen dat als er ergens een breuk zit, dat dit dan hier te vinden is.

Als dit het niet is, dan wordt het wat ingewikkelder.

coolyo0o
Geregistreerd lid

Bericht door coolyo0o » wo 04 mei, 2005 17:44

welke kap bedoel je dan links of rechts onder?

MXL
Geregistreerd lid

Bericht door MXL » wo 04 mei, 2005 18:52

coolyo0o schreef:welke kap bedoel je dan links of rechts onder?
Links onder bij de tech2 stekker.

Het zou natuurlijk ook aan de stekker kunnen liggen, zoals marky eerder al zei.

coolyo0o
Geregistreerd lid

Bericht door coolyo0o » wo 04 mei, 2005 19:35

ik breg hem eerst maar even terug voor de garantie die er nog opzit daarna ga ik zelf pas prutsen als ik zo lang kan wachten dan.

coolyo0o
Geregistreerd lid

Bericht door coolyo0o » wo 04 mei, 2005 19:42

de stekker onder het dashbord heb ik gevonden zit de computer daar ook of zit die in de motor ruimte?

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » wo 04 mei, 2005 19:51

Er zijn 7 computers...

coolyo0o
Geregistreerd lid

Bericht door coolyo0o » wo 04 mei, 2005 20:02

doe maar gek is 1 niet genoeg?
dan ga ik maar niet zelf proberen het te vinden gebed zonder einde denk ik

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » wo 04 mei, 2005 22:09

Elke comp heeft zijn eigen functie, onderling zijn ze met elkaar verbonden dmv buscommunicatie.

op 3 comp zit je in ieder geval met je neus op: SID, AS2 en het hoodinstrument MIU (tellers etc)

Of het een gebed zonder einde is weet ik niet, hier begint het gebed niet eens :P

coolyo0o
Geregistreerd lid

Bericht door coolyo0o » wo 04 mei, 2005 23:35

het zal wel iets met de sid zijn dan want toen ik een CE melding had deed mijn alarmlicht ook vreemd op het dashbord bleven de 2 groene pijltjes branden constand en buiten knipperde alles vrolijk ook was het knipper geluidje even weg

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » do 05 mei, 2005 0:20

Dat lijkt eerder op een storing van het hoofdinstrument. Heb ik nog al een keer geweten.

coolyo0o
Geregistreerd lid

Bericht door coolyo0o » do 05 mei, 2005 13:19

heb je dat ook al een keer gehad dan?
waar zat in dat geval de storing mischien is dit bij mij ook het geval dan kan ik even kijken

Plaats reactie