aantal km Saab/Volvo

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
aschreud
Geregistreerd lid

aantal km Saab/Volvo

Bericht door aschreud » za 07 mei, 2005 11:11

Is het zo dat een Saab meer km kan draaien dan een Volvo? Misschien een beetje een vreemde vraag, maar ik doe even een onderzoekje voor de aanschaf van een andere auto...

turboflix
Donateur
Donateur

Re: aantal km Saab/Volvo

Bericht door turboflix » za 07 mei, 2005 17:29

josephine schreef:Ik denk dat het tussen deze merken meer afhangt van het onderhoud dat door de vorige eigenaar gepleegt is (volgens 't boekje of alleen als de vorige eigenaar daar zin in had) en de rijstijl van de vorige eigenaar. Je moet best wel een beetje je best doen om ze volledig af te rijden.

Maar het antwoord moge toch duidelijk wezen; keuze heb je niet, naar een Saab gaan zoeken dus :wink:
Ik denk dat het bijna altijd afhangt van wijze van gebruik en onderhoud...dat is toch (enigzins) merkonafhankelijk....

bmw3er
Geregistreerd lid

Bericht door bmw3er » za 07 mei, 2005 17:54

wellicht toch een poging doen om een serieuzer antwoord te benaderen? wie kan bij de statistieken?

Bijv: omvang wagenpark saab versus volvo op dit moment in nl
vergelijken met huidige martkaandeel of historisch marktaandeel?

Je zou dat zowel voor volvo als voor saab redelijk eenvoudig kunnen doen, naamgeving van de modellen (850, 900, 9000, 740) is tijdsgebonden.

wie pakt die handschoen?

Ps: mij valt wel op dat ik geen alfa 164's of croma's meer zie rijden, laat staan thema's , maar volop 9000's!

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » za 07 mei, 2005 18:25

hetzelfde geldt voor veel mercedes/bmw's -> toch dient daarvan het export percentage niet vergeten te worden.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » za 07 mei, 2005 18:31

Een 900 is een doorontwikkeling van de 99 die op zijn beurt zijn wortels vind in 1967, deze ging uit productie in 1993, was (als belangrijk verschil met Volvo) voorzien van voorwielaandrijving.
Synchroon daaraan kwam Volvo uit met de 140 serie, die evalueerde tot de 240 serie, en deze ging ook uit productie in 1993.
Deze 2 iconen kennen vele paralellen, de SAAB was iets functioneler en reed (veel) beter mede door zijn voorwielaandrijving, beiden zijn betrouwbaar en kunnen de 500.000km halen.
Onder andere de turbo Saab's rijden veel hedendaagser als de 240 serie, ook had SAAB op de 900 vanaf 1991 std. ABS en in het laatste jaar std. zelfs een airbag, dit is op de 240 serie nooit std. geweest.

Jacow
Geregistreerd lid

Bericht door Jacow » zo 08 mei, 2005 12:55

bmw3er schreef: Ps: mij valt wel op dat ik geen alfa 164's of croma's meer zie rijden, laat staan thema's , maar volop 9000's!
:shock: Als Alfist doet me dit toch een beetje verdriet! Er rijden nog wel degelijk 164's rond en zeker 33's(die zijn van een nog vroeger stadium)
Afgezien nog van de talrijke spiders, bertones, giulia's etc etc. Zoals iemand eerder zei: hangt er vanaf hoe men ermee omgaat, een echte Alfist koestert z'n auto en zal er wat langer mee rijden dan iemand die een alfa beschouwt als een racewagen. Dat is tegelijkertijd ook de belangrijkste reden waarom Alfa zo'n slechte reputatie heeft opgebouwd. Veel eigenaars van deze auto dachten dat je in dit soort Italiaanse bolides ongeremd:-) kon scheuren zonder de motor warm te laten worden. Dat kan bij geen enkele auto. (Het roestprobleem van de vroege Alfa's laat ik even buiten beschouwing)
Nu rijd ik in een Saab en plotseling valt het me op hoeveel Saabs er rond rijden, kortom het is in the eye of the beholder...niet alleen schoonheid, maar ook hoeveelheid zullen we maar zeggen.
Overigens is de Saab waarin ik nu rijd een heerlijke auto en voorlopig blijf ik daarin rijden :lol:

groetjes,

Jacow

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » zo 08 mei, 2005 14:56

josephine schreef:
Jacow schreef:Het roestprobleem van de vroege Alfa's laat ik even buiten beschouwing
Zit wat in, maar ik heb eens een 6 jaar oude 33 wagon bekeken van de laatste serie die aan de stijlen van het dak doorgerot was :shock: :shock: ....... en dat was toch een 92/93tigger.
Ik heb een Alfa Sud gehad van nog geen jaar oud die doorgerotte a-stijlen had, Alfa heeft ze dichtgemaakt en gespoten, die actie hielp een maand of 6, ik was toen net buiten de garantie, dus jammer maar helaas..... (ik had dat hele ding reeds weggeblocked)

Jacow
Geregistreerd lid

Bericht door Jacow » zo 08 mei, 2005 17:35

josephine schreef:
Jacow schreef:Het roestprobleem van de vroege Alfa's laat ik even buiten beschouwing
Zit wat in, maar ik heb eens een 6 jaar oude 33 wagon bekeken van de laatste serie die aan de stijlen van het dak doorgerot was :shock: :shock: ....... en dat was toch een 92/93tigger.
Daarom liet ik even het roestprobleem buitenbeschouwing, je had gewoon pech, de laatste series roestten praktisch niet meer. Ze hebben daarvoor ander staal gebruikt. Voor de Alfa-suds gold dat nog niet.
dat staal kwam uit het zuiden van Italië en was niet echt geschikt om ehhh kokerbalken of ander constructiefs mee te doen:-0

groetjes,

Jacow

Plaats reactie