baksteen schade boven deurknop rijder portier
-
Bibi
- Geregistreerd lid
baksteen schade boven deurknop rijder portier
Vanavond hebben vandalen geprobeerd met een baksteen de linker zijraam in te gooien. Behalve dat die vandalen niks anders te doen hebben kunnen ze ook al niet goed richten: ze hebben de linkerportier boven de deurknop flink beschadigd (steenslag deuk).
Het onderliggende plaatwerk (Saab 900 GL uit 1984) is nu (nog) gaaf, dus om roesten te voorkomen wil ik het zelf - of laten repareren.
Wie heeft er tips of adres (of weet iemand) die mij kan helpen?
Ik kan natuurlijk naar een garage stappen en dit vakkundig laten repareren. Echter, de wijk waar ik in woon (en in heel Utrecht zelf) is auto vandalisme meer gewoon dan een uitzondering. Het heeft mij zelfs verwondert dat het slechts 4 maanden na aanschaf auto heeft geduurd alvorens mijn Saab aan de buurt was (zo'n beetje alle auto's in de straat hebben al een keer schade opgelopen). Het is dus wachten op de volgdende keer en daarom is het niet de moeite waard om de auto duurzaam te laten repareren (slik).....
Het onderliggende plaatwerk (Saab 900 GL uit 1984) is nu (nog) gaaf, dus om roesten te voorkomen wil ik het zelf - of laten repareren.
Wie heeft er tips of adres (of weet iemand) die mij kan helpen?
Ik kan natuurlijk naar een garage stappen en dit vakkundig laten repareren. Echter, de wijk waar ik in woon (en in heel Utrecht zelf) is auto vandalisme meer gewoon dan een uitzondering. Het heeft mij zelfs verwondert dat het slechts 4 maanden na aanschaf auto heeft geduurd alvorens mijn Saab aan de buurt was (zo'n beetje alle auto's in de straat hebben al een keer schade opgelopen). Het is dus wachten op de volgdende keer en daarom is het niet de moeite waard om de auto duurzaam te laten repareren (slik).....
-
SirKwietje
- Geregistreerd lid
Re: baksteen schade boven deurknop rijder portier
Een gewoonte te maken van je auto in de garage te zetten. En als je geen garage heb koop je toch gewoon een hagelgeweer en bezorg je de dader een pijnlijk achterwerk 
-
op
- Donateur (4x)

Bij de brezan, andere autozaak of de dealer kan je lakstiften en spuitbussen met lak op de kleurcode van je auto krijgen. Om roest te voorkomen kan je de plek alvast in de blanke (auto)lak zetten die deze zaken standaard als lakstift op voorraad hebben.
Gewoon de schadeplek schoonmaken en evt. ontvetten en smeren maar. In ieder geval kan er dan geen roest ontstaan door regen, en kan je verder kijken voor herstel. Als je een standaard kleur hebt , kan je ook op jacht naar een nieuwe deur op de sloop, dat hoeft dan niet zoveel te kosten.
Ik kan me voorstellen dat je in zo'n wijk niet te veel kosten aan dit soort dingen wil hebben
Gewoon de schadeplek schoonmaken en evt. ontvetten en smeren maar. In ieder geval kan er dan geen roest ontstaan door regen, en kan je verder kijken voor herstel. Als je een standaard kleur hebt , kan je ook op jacht naar een nieuwe deur op de sloop, dat hoeft dan niet zoveel te kosten.
Ik kan me voorstellen dat je in zo'n wijk niet te veel kosten aan dit soort dingen wil hebben
-
Oosthoek
- Donateur

Bij ons valt het best mee met vandalisme, welke wijk zit je als ik vragen mag? Weet ik waar ik hem niet hoef te parkeren 
-
Hannes
- Forum Admin
Tot nu toe heb ik in Utrecht ook nog geen klachten gehad gelukkig.
Hannes
Hannes
-
Robbert
- Donateur (6x)

Maar dan moet je wel steeds bij jouw auto posten. Lijkt mij ook niet ideaal.SirKwietje schreef:Een gewoonte te maken van je auto in de garage te zetten. En als je geen garage heb koop je toch gewoon een hagelgeweer en bezorg je de dader een pijnlijk achterwerk
-
Bibi
- Geregistreerd lid
Ik wwon in de wijk Ondiep
-
Ed Dubbelman
- Geregistreerd lid
Ik ga van de zomer in Hoograven wonen (kom er al regelmatig) en daar valt het allemaal wel mee geloof ik, tot nu hebben ze m'n 900i nog niet aangeraakt...afkloppen
. Daarbij heb ik al gezien dat er vlakbij mijn nieuwe adres een rode 900 cabrio staat, als rode lap
.
Succes met het herstellen van de schade, enne, misschien verhuizen? Wat ik hier en daar hoor is dat Ondiep niet de meest lieve wijk is?
ed
Succes met het herstellen van de schade, enne, misschien verhuizen? Wat ik hier en daar hoor is dat Ondiep niet de meest lieve wijk is?
ed
-
Bibi
- Geregistreerd lid
In Ondiep is wellicht de schade aan auto's hoger, maar als je de ogen goed de kost geeft zie je in de stad Utrecht veel schadegevallen waarin glasbreuk (zomaar een raampje inslaan) het grootst is. Carglass heeft aan stad Utrecht een goede klant.