Koude voeten......

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
Manic
Lid van verdienste

Koude voeten......

Bericht door Manic » di 13 jan, 2004 20:17

Misschien een beetje een vreemd onderwerp, maar ik vroeg me af of het aan mij ligt of dat er wellicht misschien meer mensen zijn die hetzelfde hebben:

Ik heb altijd zo snel van die koude voeten in mijn 900 (classic, '92).

Vooral wanneer ik op de snelweg of buiten de stad rijd, ik heb dan bijna altijd (het hoeft niet eens echt koud te zijn) de verwarming op 'o.a. voeten' staan. Ligt dit nu echt aan mij of zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Greetz,

Dennis

(p.s. Even voor de bijdehante mensen onder ons: Ik hoef geen tips om wel warme voeten te hebben als 'trek een extra paar sokken', 'zet de verwarming hoger' of 'rij dan wat minder hard', oid. Dat kan ik zelf ook wel bedenken :wink: .)

Injectie
Moderator

Re: Koude voeten......

Bericht door Injectie » di 13 jan, 2004 20:51

Roestgaten in de bodem Dichtlassen :? :? :?

Sorry ik kon het niet laten.

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » di 13 jan, 2004 20:55

Pff, ok ok, die had ik nog niet bedacht, maar goed, zoals het hoort roest mijn Saab niet, dus dat scheelt weer :)

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » di 13 jan, 2004 20:59

Ok
Ik weet trouwens niet hoe het bij een classic zit. Maar bij mijn 9000 zit net boven de pedalen een rubberen plug van ca 8-10 cm. Als die eruitvalt heb je daar rechtstreeks contact met de buitenlucht. (ik heb op dat punt enkele kabels doorgevoerd en na die tijd het rubber niet goed teruggedrukt kreeg een beetje dezelfde klachten.
Je zou kunnen controleren of er zoiets bij jou ook aan de hand is. een weggevallen plug ofzo.

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » di 13 jan, 2004 22:06

hmm, is een idee, heb wel gekeken waar het eventueel zou kunnen tochten, maar zag eigenlijk niets, misschien via het dashboard ergens wellicht, zeg maar iets hoger dan dat met het blote oog te zien valt

easy
Geregistreerd lid

Bericht door easy » di 13 jan, 2004 22:31

Ik heb het zelfde probleem, kou bij mijn rechtervoet :x en rij ook altijd met de verwarming naar beneden. Ga morgen even kijken.

Gr,
easy

John
Geregistreerd lid

Bericht door John » do 15 jan, 2004 9:30

Ik had bij mijn classic cabrio het probleem dat uit de uitstroomopening midden op het dashboard (bij de radio dus) er nooit lucht kwam. Ik heb toen de radio eruit gehaald. Het bleek dat het deel met de slangetjes was losgeraakt van de draaiknop waarmee je bepaalt waar de lucht moet uitstromen (de rechter draaiknop van de 3 dus).
Kan dat bij jullie ook het geval zijn?

Van koude voeten weet ik niets, want in de winter rijd ik niet met mijn classic.......

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » do 15 jan, 2004 20:49

Nee, de middenopeningen (o.a. airco) werken gewoon, slangen zitten ook gewoon vast. Denk niet dat dat het probleem is, ik denk dat het gewoon een probleem is dat de kachelventilatie niet overal minimaal rondstroomt, ik meen dat de meeste auto's dit wel hebben (wanneer de stand op 'ontwasemen' staat), dan komt er over al een beetje (warme) lucht uit, mijn idee is dat dit bij de classic niet het geval is, maar dat weet ik niet zeker, is maar een theorietje, maar goed, kan ook gewoon aan mij liggen hoor, maar wel opvallend dat ik daar in mijn voorgaande auto's niet/minder last van had :P

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » do 15 jan, 2004 22:18

ach, we worden allemaal een dagje ouder he! :-P+

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » do 15 jan, 2004 22:19

sorry :oops:

Manic
Lid van verdienste