15 jaar dezelfde auto
-
Oostland
- Geregistreerd lid
15 jaar dezelfde auto
K heb vanvond even een wandelingetje gemaakt in het bos, kwam ik daar een heel groot huis tegen waar 2 oude auto´s stonden onderandere een Saab 9000 uit ´90. heb ik even het kenteken gechekt, kwam ik er achter dat die mensen 15 jaar geleden die auto nieuw hebben gekocht en er nog steeds in rijden, wat een liefde voor een auto, zoiets kan mij ook overkomen.
Het betekend dus wel dat je 15 jaar lang geen afschrijving hebt met het kopen er verkopen van je auto maar dat je wel 15 jaar lang in een dikke 2.3 rond rijdt, waarvan je alle gebreken kent.
Vond het een leuk geval dus en heb hem maar even op het forum gezet.
Zijn er meer mensen die al hun auto nieuw hebben gekocht en er naar zoveel jaar nog steeds in rond rijden?
Het betekend dus wel dat je 15 jaar lang geen afschrijving hebt met het kopen er verkopen van je auto maar dat je wel 15 jaar lang in een dikke 2.3 rond rijdt, waarvan je alle gebreken kent.
Vond het een leuk geval dus en heb hem maar even op het forum gezet.
Zijn er meer mensen die al hun auto nieuw hebben gekocht en er naar zoveel jaar nog steeds in rond rijden?
-
RG-64
- Geregistreerd lid
Mijn allereerste auto was een Mitsubishi Lancer 1400 GL uit 1975 (zie weblokatie hieronder). Ik kocht em in 1989 van een oudoom van toen 84 jaar, wiens rijbewijs was afgenomen i.v.m. Parkinson. De auto had maar 39.500 km gelopen en vanwege die Parkinson zaten er enkel wat krasjes rond het portier- en koffferdekselslot
Ik heb de auto altijd gehouden en hij staat nu op stal met 140.000 km en een rotte bodemplaat
Moet nog een keertje gemaakt worden, maar ik heb die auto dus al 16 jaar
http://www.nipponclassiccars.org/detail ... .php%23155
Ik heb de auto altijd gehouden en hij staat nu op stal met 140.000 km en een rotte bodemplaat
http://www.nipponclassiccars.org/detail ... .php%23155
-
RG-64
- Geregistreerd lid
Heb trouwens ook al 11 jaar een Volvo 1800 E uit 1971. Das in ieder geval Zweeds.....
http://volvo1800pictures.com/a_E_71/71_100_id_698.htm
-
Oostland
- Geregistreerd lid
-
RG-64
- Geregistreerd lid
-
elentinos
- Geregistreerd lid
Ik heb gisteren een '88-er Alfa 75 gekocht van de tweede eigenaar die de auto al 16 jaar in zijn bezit had. De beste man had het er ook echt moeilijk mee, dat kon je aan alles merken. Zo werd een simpel aankoopbezoekje een complete adoptieprocedure. Hij wilde hoe dan ook dat de auto naar een liefhebber zou gaan. Vragen als: Wat ga je met de auto doen? Ga je ermee racen? waarom wil je eigenlijk een 75? Enzovoort. Prachtig om te zien dat die mensen echt een emotionele band met hun auto hebben. En eerlijk is eerlijk, het maakt die auto voor mij ook heel speciaal.
-
werli
- Donateur (2x)

15 jaar dezelfde auto
In '89 kocht ik een mercedes 190 2.5D met bijna 65000 op de teller van 1ste eigenaar
in augustus 2004 verkocht met 425000 km
de ènige problemen die ik gehad heb :
een gloeibougie - de batterij - en versnellings bak lager door cardan rubber - achteruitlaat- en eens wat banden
mij hoor je niet klagen
nog verkocht voor 650€ ,export naar pakistan daar denken ze dat het een rolls-royche is
mvg werner
in augustus 2004 verkocht met 425000 km
de ènige problemen die ik gehad heb :
een gloeibougie - de batterij - en versnellings bak lager door cardan rubber - achteruitlaat- en eens wat banden
mij hoor je niet klagen
nog verkocht voor 650€ ,export naar pakistan daar denken ze dat het een rolls-royche is
mvg werner
-
K Plop
- Geregistreerd lid
Heb zelf sinds 1990 een Triumph Herald 13/60 saloon uit 1970, die tot '96-'97 op de weg gehad, sindsdien staat'ie stil en ben ik heel langzaam aan de restauratie begonnen, de auto is origineel nederlands.
In 1996 kwam daar een Triumph TR4 bij, een hele vroege uit 1961 (nr 1351) waar ik tot de dag van vandaag met veel plezier in toer.
Wat Saabs betreft gaat het wat harder:
1) 900i (4 deurs) uit '86, gereden van '96 tot 2000
2) 900 ep cabrio uit '92, gereden van 2000-2004
3) 9-5 2.3t uit 2001, 2004-nog heel lang hoop ik
Ondanks al dat oude spul is de enige auto waar ik ooit mee stil ben komen te staan de 9-5!
In 1996 kwam daar een Triumph TR4 bij, een hele vroege uit 1961 (nr 1351) waar ik tot de dag van vandaag met veel plezier in toer.
Wat Saabs betreft gaat het wat harder:
1) 900i (4 deurs) uit '86, gereden van '96 tot 2000
2) 900 ep cabrio uit '92, gereden van 2000-2004
3) 9-5 2.3t uit 2001, 2004-nog heel lang hoop ik
Ondanks al dat oude spul is de enige auto waar ik ooit mee stil ben komen te staan de 9-5!
-
rudolphw
- Geregistreerd lid
15 jaar dezelfde auto
In 1989 kocht mijn vader (ik was er bij aanwezig) na lang wikken en wegen zijn "droomauto"; een nieuwe zilvermetallic kleurige Saab 900c met alu-turbovelgen voor ca. fl. 43.000,-. Hij was er erg blij mee en ontzettend zuinig op. De auto heeft altijd in de droge en warme garage bij hem thuis gestaan. In 2003 overleed mijn vader; de auto had op dat moment slechts 43.000 km gereden en was werkelijk nog splinternieuw. Wij wisten eigenlijk niet wat wij met de Saab moesten doen; hij was immers al 15 jaar oud en er zou bij verkoop waarschijnlijk weinig belangstelling voor zijn voor "zo'n oude auto". Mijn moeder heeft de Saab toen voorlopig maar in de garage laten staan. Ik had toendertijd zelf een leaseauto en was niet zo geinteresseerd in deze 900c; ik vond het een tamelijk "stijve"auto. Totdat ik in 2004 met pensioen ging en men voor de leaseauto die ik wel wilde overnemen een in mijn ogen veel te hoge prijs vroeg. Ik heb die leaseauto toen ingeleverd en ben toen eens een proefritje gaan maken met de Saab 900c die nog steeds bij mijn moeder in de garage stond. Ik kon hem als ik wilde zo van haar krijgen. Ik vond het in het begin echt niks zo'n "zware"auto zonder stuurbekrachtiging, zonder elektrische ramen en met slechts 100 pk uit 2 liter cylinderinhoud. Hij stond nog op de originele 165/70 banden en had daardoor ook een tamelijk slecht weggedrag. Echter ik vond toen al wel tijdens het rijden dat het een "gekke, eigenwijze" auto was die wel "karakter" had; ik moest er inwendig om glimlachen. Uiteindelijk besloot ik om er voorlopig maar eens een paar maanden in te gaan rijden zodat ik rustig op zoek kon gaan naar een andere auto. Ja en hoe het komt weet ik niet, ik ben deze 900c langzamerhand steeds meer gaan waarderen; je hebt er vaak nog leuk bekijks mee ook; het is een auto met ontegenzeggelijk veel karakter; echt een auto zoals een auto "vroeger was"; niet volgestopt met gevoelige electronica (mijn leaseauto was een Peugeot 206 GTI, een fijne auto waarmee ik toch tamelijk veel problemen heb gehad; hij heeft b.v. vanwege voortdurende motormanagementproblemen uiteindelijk 4 weken lang in de garage gestaan voordat e.e.a. in samenwerking met de importeur kon worden opgelost!). Om een lang verhaal kort te maken; vooral nadat ik er nieuwe 195/60 banden op had gezet reed hij stukken beter; ik leerde mijn Saab steeds beter kennen; er staat inmiddels 69.000 km op de teller en ik begin echt van hem te houden. Ik weet nu wat het "Saabgevoel" is, waarover steeds gesproken wordt ; ik vermoed dat ik er nog heel lang in blijf rijden.
-
rudolphw
- Geregistreerd lid
-
rudolphw
- Geregistreerd lid
Wat een mooie auto!!!RG-64 schreef:Heb trouwens ook al 11 jaar een Volvo 1800 E uit 1971. Das in ieder geval Zweeds.....
Ook het interieur is heel apart!
Gefeliciteerd er mee!
Met vriendelijke groeten,
Ruud
-
Oostland
- Geregistreerd lid
-
RG-64
- Geregistreerd lid
Dank je Ruud. En het blijft zweeds he!rudolphw schreef:Wat een mooie auto!!!RG-64 schreef:Heb trouwens ook al 11 jaar een Volvo 1800 E uit 1971. Das in ieder geval Zweeds.....
Ook het interieur is heel apart!
Gefeliciteerd er mee!
Met vriendelijke groeten,
Ruud