Mag een agent buiten dienst mij later bekeuren?????

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
Jappieveder
Geregistreerd lid

Mag een agent buiten dienst mij later bekeuren?????

Bericht door Jappieveder » di 02 aug, 2005 9:12

Goedemorgen,

Vanochtend weer wat leuks beleefd :? .

Op weg naar mijn werk moet ik over een weg waar je 100 mag. Alleen de helft van de kneuzen die er gebruik van maken weten dat niet en rijden 80. Dit overkomt me elke dag weer. Nu zat ik vanochtend weer achter 2 van die kneuzen. De eerste had ik zo ingehaald en de tweede heb ik rechts ingehaald via een uitvoegstrook :) (ik weet het het mag niet, maar het is een kwelling hoor 20 minuten achter een langzame auto).

Toen ik bijna bij mijn werk was en bij het stoplicht stond bleek dat de achterste kneus een politieagent was opweg naar zijn werk. Ik zag hem al achter me staan bij het stoplicht terwijl hij mijn kenteken opschreef :twisted: , de held.

Toen hij even later naast me stond melde hij me vriendelijk dat hij me wel even zou bellen want ik krijg een boete. "U bent niet tot antwoorden verplicht" :evil: . Pannekoek.

Maar goed, na dit leuke ritje vanmorgen vraag ik me af of die beste man mij nu wel kan bekeuren? Hij was niet in dienst en hij heeft niet een correcte snelheidsmeting uitgevoerd ofzo. Wel heeft ie gezien dat ik rechts heb ingehaald. Ik ben benieuwd wanneer hij belt.

Alvast bedankt voor de reacties

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » di 02 aug, 2005 9:20

ben bang dat je pech hebt Jaap. Volgens mij is een agent nooit echt buiten dienst en mag derhalve in z'n vrije uren z'n ambtenarenproductiviteit weer wat op een acceptable niveau brengen.

is wel een dure grap. Of 95 euro voor rechts inhalen óf nog erger; 160 euro voor rijden op de vluchtstrook. Daar gaat je open-luchtfilter-kit :cry:

Jappieveder
Geregistreerd lid

Bericht door Jappieveder » di 02 aug, 2005 9:30

Ha die Willem,

Ik voel me nu even een boefje, :lol: .

Denk en hoop dat het alleen bij het rechts inhalen blijft. Er kwam gelukkig geen vluchtstrook aan te pas. Zou even later nog een actie uithalen maar dat heb ik toch maar niet gedaan, achteraf wel zo slim.

Groeten

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » di 02 aug, 2005 9:33

"Zou even later nog een actie uithalen maar dat heb ik toch maar niet gedaan"

nee inderdaad... een agent buiten dienst dwingen om de zojuist uitgeschreven bon te laten opeten... da's niet zo slim :twisted:

Jappieveder
Geregistreerd lid

Bericht door Jappieveder » di 02 aug, 2005 9:43

:lol: :D .

Dat had idd ook gekunt, alleen heeft ie niks uitgeschreven ofzo. Hij heeft alleen gezegd dat ie mij zou bellen.

Er ligt in de route nog een rotonde waar je mooi de rij auto's links voorbij kan rijden en dan snel rechts weer invoegen. Op deze manier heb ik elke ochtend weer een spannende rit maar ja t mag niet :donot:

tgremlin
Geregistreerd lid

Bericht door tgremlin » di 02 aug, 2005 9:57

Ik zou toch proberen wat meer informatie in te winnen. Een agent buiten dienst mag volgens mij wel bekeuren, maar ik heb het gevoel dat daar dan WEL direct proces-verbaal van dient te worden opgemaakt. Ik vraag me af of een overtreding 'op een later tijdstip' nog bekeurt kan worden. Dan zouden agenten gewoon een beetje rond kunnen rijden en later op het bureau aan de hand van de herinnering (dikke duim) relaxed nog wat proces-verbaaltjes in elkaar kunnen knutselen.

Natuurlijk, als je bijvoorbeeld geflitst wordt dan krijg je ook pas achteraf de bekeuring. Echter, de flitsfoto is dan de vastlegging van de overtreding. In die lijn moet die agent dus ook direct proces-verbaal opmaken als vastlegging van de overtreding. Ook hoeft een agent jou volgens mij niet in te lichten van zijn constatering maar akn hij gewoon een proces-verbaal schrijven en inleveren. De bekeuring volgt dan vanzelf. In dit geval heeft deze agent jou echter aangesproken op de overtreding maar GEEN proces-verbaal opgesteld.

Aan de andere kant, die japanse directeur van een autofabriek die in een reklame-filmpje te zien was met een veel te hoge snelheid op de teller kreeg ook nadien gewoon nog een bekeuring. Maar of dat hier in Nederland ook zo is ?

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Re: Mag een agent buiten dienst mij later bekeuren?????

Bericht door gj900 » di 02 aug, 2005 10:17

Jappieveder schreef:.... bleek dat de achterste kneus een politieagent was opweg naar zijn werk. Ik zag hem al achter me staan bij het stoplicht terwijl hij mijn kenteken opschreef :twisted: , de held.
Hoe wist je dat het een politieagent was? Zat hij in uniform of heeft hij zichzelf gelegitimeerd? Zoals jij het beschrijft lijkt het me eerder een wannabe agent die een geintje uit wilde halen..... Hij zou je wel even bellen? Volgens mij is dat niet de gebruikelijke procedure. Heb je je nummer aan hem gegeven of dacht hij op basis van je kenteken je nummer te achterhalen? Ben benieuwd....

DaVinz
Geregistreerd lid

Bericht door DaVinz » di 02 aug, 2005 10:20

idd... dacht ik ookal over na hoe dat precies zou zitten...

Jappieveder
Geregistreerd lid

Bericht door Jappieveder » di 02 aug, 2005 10:54

Daar was ik weer,

Hij zat gewoon in zijn politieoverhemd in zijn oh zo lelijke corsa. Hij heeft verder niks gemeten of zoiets want hij reed 2 auto's achter me. Toen we bij het stoplicht stonden heeft hij niets gezegd over de dingen die ik fout deed. Alleen dat hij mij wel zou bellen want ik kreeg een bekeuring. Ik heb geen nummer aan hem gegeven dus dat zal dan wel aan de hand van het nummerbord gebeuren. Ik ben benieuwd wat ik ga horen van deze oh zo stoere man, aangezien hij in eerste instantie met geen woord rept over mijn overtredingen. Het gaat toch een welles nietes spelletje worden.

Dat het een politieagent was weet ik zeker, ken dat overhemd uit duizenden :) .

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » di 02 aug, 2005 11:04

Als je nou echt stout was zou ik zeker niet zeuren, je geeft het hier tenslotte gewoon toe, en dan ga je vervolgens om onder een terechte boete vandaan te komen lopen liegen dat je het niet gedaan hebt?
Slap zeg, en tekenend voor een mentaliteit!

DaVinz
Geregistreerd lid

Bericht door DaVinz » di 02 aug, 2005 11:06

verde900 schreef:Als je nou echt stout was zou ik zeker niet zeuren, je geeft het hier tenslotte gewoon toe, en dan ga je vervolgens om onder een terechte boete vandaan te komen lopen liegen dat je het niet gedaan hebt?
Slap zeg, en tekenend voor een mentaliteit!
:roll:

erwin mertens
Geregistreerd lid

Bericht door erwin mertens » di 02 aug, 2005 11:06

Ik heb geen nummer aan hem gegeven dus dat zal dan wel aan de hand van het nummerbord gebeuren.
Tja,hij zal toch al veel geluk moeten hebben ,dat wanneer hij je nummerplaat intikt in zijn telefoon je onmiddelijk opneemt. :D
Ik ben er nu wel zeker van dat dit om een echte agent gaat,een normale mens denkt na voor dat hij iets zegt :wink:

Jappieveder
Geregistreerd lid

Bericht door Jappieveder » di 02 aug, 2005 11:17

@ verde: Wat kan jij soms een leuk antwoord geven :? . hou je er dan even buiten aub. Mentaliteit, jij zou zeker meteen achter het agentje aan rijden met de pinpas in je handen. :x .

Als een politieagent mij op iets verkeerds betrapt dan moet hij me dit meteen aanrekenen. Niet melden dat ik een telefoontje kan verwachten. Daarom wordt het een welles nietes verhaal.

Mentaliteit,.............. :evil: .

Ik vraag alleen of iemand weet of de agent me mag bekeuren, persoonlijke meningen schreeuw je maar tegen het beeldscherm ipv hier neer te zetten.

Jappieveder
Geregistreerd lid

Bericht door Jappieveder » di 02 aug, 2005 11:18

Sorry hoor maar soms vallen verde zijn antwoorden een beetje verkeerd bij me...............

DaVinz
Geregistreerd lid

Bericht door DaVinz » di 02 aug, 2005 11:19

mee eens Jappieveder,

en, nog geen telefoon gehad? :wink:

Plaats reactie