kleur saab 9.3 ss

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
van oosten
Geregistreerd lid

kleur saab 9.3 ss

Bericht door van oosten » wo 17 aug, 2005 21:30

Beste lezers,

Mijn eerste posting. Ik ben nl. van plan om mijn eerste saab aan te schaffen. Ik rijd nu Laguna en ben redelijk tevreden, maar wil graag in een meer onderscheidener auto rijden. Heb wel een aantal vragen. Over de kleur o.a. De Laguna is zilver metallic. Je ziet er bijna geen krasje op. De saab wil ik graag in het zwart, maar ik bekijk nu alle zwarte saabs en het valt me op dat de lak erg krasgevoelig is. Raden jullie mij de zwarte kleur af en dus een zilverkleurige aan, of moet metallic lak volstaan?
Bedankt voor de eventuele reacties.

dennis
Geregistreerd lid

Bericht door dennis » wo 17 aug, 2005 22:17

Ik had laatst een 9-3 vector in (zeer) donkergroen metallic mee, erg chiq!

Ik twijfel of het arbor green is, zoals op saab.nl wordt vermeld. Het was een 2.0T vector maar met handmatige airco... het betrof een auto van Kroymans via ASM ingezet als huur/leenauto.

Peter van den Heuvel
Geregistreerd lid

Bericht door Peter van den Heuvel » wo 17 aug, 2005 22:19

Zwarte auto's zijn inderdaad krasgevoelig, spreek uit ervaring. Bij metallic heb je de blanke laag waarop dat minder te zien is. Maar zwart heeft wel wat.

BTW: Rood heeft als eigenschap dat het pigment na verloop van tijd gaat 'krijten'.

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » wo 17 aug, 2005 22:22

Saab heeft tegenwoordig Jet Black Metallic naast het gewone zwart. Misschien dat dit beter krasbestendig is.

9-3SS
Geregistreerd lid

Bericht door 9-3SS » do 18 aug, 2005 16:55

Het is niet ieders smaak, maar ik heb een rode 9-3SS. Met meegespoten bumpers en sideskirts + 17" lichtmetaal ziet dit er erg aantrekkelijk uit, al zeg ik het zelf.. Zwart is maar zo zwart he... :roll:

ecke
Geregistreerd lid

Bericht door ecke » do 18 aug, 2005 17:02

Wij hebben een 9-3 ss in espresso zwart (helaas niet meer leverbaar per my 2006). Na een scarabee green, een frost grey en een graphite green moet ik zeggen dat deze zwarte lak naar mijn gevoel ook wat krasgevoeliger is.

Succes met de keuze en hou ons op de hoogte!

Willem

Peter van den Heuvel
Geregistreerd lid

Bericht door Peter van den Heuvel » do 18 aug, 2005 17:24

Rood = Poetsen ! :P

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » vr 19 aug, 2005 1:32

Peter van den Heuvel schreef:Rood = Poetsen ! :P
dat valt tegenwoordig ook reuze mee, niks meer als elke andere unilak kleur.

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » vr 19 aug, 2005 6:54

9-3SS schreef:Het is niet ieders smaak, maar ik heb een rode 9-3SS. Met meegespoten bumpers en sideskirts + 17" lichtmetaal ziet dit er erg aantrekkelijk uit, al zeg ik het zelf.. Zwart is maar zo zwart he... :roll:
Ik heb dit nu een paar keer mogen aanschouwen. Maar het is idd een mooie combinatie. Maar Zet er niet een rooie 9-3 sedan naast zonder opties want dat ziet er niet uit. Die zwarte dorpels en bumperstukken doen afbreuk aan de hele auto.

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » vr 19 aug, 2005 13:32

Injectie schreef:
9-3SS schreef:Het is niet ieders smaak, maar ik heb een rode 9-3SS. Met meegespoten bumpers en sideskirts + 17" lichtmetaal ziet dit er erg aantrekkelijk uit, al zeg ik het zelf.. Zwart is maar zo zwart he... :roll:
Ik heb dit nu een paar keer mogen aanschouwen. Maar het is idd een mooie combinatie. Maar Zet er niet een rooie 9-3 sedan naast zonder opties want dat ziet er niet uit. Die zwarte dorpels en bumperstukken doen afbreuk aan de hele auto.
idd, een rode vector is nog niet zo gek.

@injectie toevallig ooit een rode linear 2.2, aan megapool?

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » vr 19 aug, 2005 16:44

Niet dat ik weet B235R. We Hebben er wel meerdere geleverd.

elentinos
Geregistreerd lid

Bericht door elentinos » vr 19 aug, 2005 21:56

Is dat Dolphin-grey nog leverbaar? Dat vind ik een geweldige kleur.

Afbeelding
Afbeelding

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » vr 19 aug, 2005 22:23

Ik denk dat je daarin 1 van de weinigen bent elentinos
en nee "gelukkig" is het maar 1 jaar leverbaar geweest.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » vr 19 aug, 2005 22:38

elentinos schreef:Is dat Dolphin-grey nog leverbaar? Dat vind ik een geweldige kleur.
Afbeelding
Vrij ongebruikelijk dat er al ramen in een auto zitten die nog in de primer staat, toch?
Maar goed, eerst maar eens netjes afplakken en daarna het kleurtje er maar op :wink:

Harm43
Geregistreerd lid

Zwarte kleur

Bericht door Harm43 » za 20 aug, 2005 1:42

Ik heb een zwarte 93 ss, uitgevoerd met de sideskirts en skirts op de bumpers, kortom hij zier er exact hetzelfde uit als een Aero.
De typeaanduiding heb ik eraf laten halen.
Door het sportonderstel en de LMV's is het echt een prachtige auto.

Al ik de "zwart"rijders een tip mag geven: haal de auto nooit door een wasstraat met harde borstels. Dit maakt de lak krasserig en dof, echt.

Ik was de auto met de hand.

Ik heb eerder een zwarte auto gehad en echt, het scheelt enorm!!

Je moet de lak dus voorzichtig behandelen.

Ik heb echt veel bekijks met de auto.

Plaats reactie