Wit

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
mkranendijk
Geregistreerd lid

Wit

Bericht door mkranendijk » do 18 aug, 2005 12:05

Even een tegenhanger voor de Zwart discussie: Wit.

Bij mij bestaat de indruk dat de meeste Saab-liefhebbers wit geen mooie kleur vinden voor een saab, de meesten gaan toch voor zwart. Ik was eerst ook geen fan van wit, maar nu ik er een rij ben ik om. Ik vind dat wit goed de zwarte elementen accentueert, waardoor het allemaal sportiever oogt. Vooral de horizontale lijn/strip over de zijkant van voor naar achter maakt het compleet (eerste foto). Ik zie veel witte 900 classics zonder die lijn/strip, dan vind ik het toch minder. Was die strip een ooit een optie?

De 9-3/900 II in wit vind ik weer helemaal geen porem!

Anderen ook nog een mening mbt wit.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

CADIFA
Geregistreerd lid

Bericht door CADIFA » do 18 aug, 2005 12:14

Ik vind wit absoluut geen verkeerde kleur.

Eenieder die wel eens op vakantie gaat naar de zuidelijke landen zal versteld staan van de auto`s die daar in het wit rondrijden.

Ik rij ook een nieuwe BMW 5 touring (in het zwart) maar zag `m pas op internet in het wit.

Afbeelding

Moet zeggen ziet er strak uit!!!!

Ook een nieuwe Golf GTi moet je in het wit nemen.

sb129h
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door sb129h » do 18 aug, 2005 12:22

Dat wit smet als een dolle, is een waarheid als een zwart-wit-beest, maar dat is met zwart evengoed.
En de lijnen komen inderdaad veel mooier uit met witte lak.

Het verbaast me dat de Zweden toch nog zo veel witte / beige / lichtgekleurde auto's hebben, je zou zeggen dat die witte achtergrond die ze in de winter dikwijls hebben het hele ding erg onopvallend maakt.

Lian

erwin mertens
Geregistreerd lid

Bericht door erwin mertens » do 18 aug, 2005 12:39

't Schijnt dat wit snel vuil is.

tgremlin
Geregistreerd lid

Bericht door tgremlin » do 18 aug, 2005 12:43

Ik vindt wit helemaal niet verkeerd, al zou ik zelf niet direct voor een witte gaan. Vooral een witte carlson vindt ik best gaaf (al waren de meeste op het forum het daar niet mee eens gezien het topic rond een witte carlson kort geleden).

Ruud
Geregistreerd lid

Bericht door Ruud » do 18 aug, 2005 13:02

Persoonlijk hou ik meer van donkere kleuren voor een auto, maar op sommige auto's vind ik felle kleuren wel heel mooi, bijv. rood of geel (Alfa, sportwagens), voor wit zal ik waarschijnlijk nooit kiezen.
Maar ieder zijn smaak :D

nacra 93
Donateur
Donateur

Bericht door nacra 93 » do 18 aug, 2005 13:09

Afbeelding
Afbeelding

Vind ik niet echt lelijk
Maar zwart vind ik voor een 93 toch mooier

Elevation12,000
Geregistreerd lid

Bericht door Elevation12,000 » do 18 aug, 2005 13:14

Bij ons in het dorp reed vroeger (zeg '93) een CSE in wit met zwart leer. 15" 3s LM, spoilertje, geen skirts, maar bumpers in kleur - allemaal heel subtiel. Vond het toen een heel smaakvolle auto. Doorgaans echter geen wit op mijn shortlist.

Marknett
Lid van verdienste

Bericht door Marknett » do 18 aug, 2005 13:29

Wit met aero skirts. Ook heel fraai .... (die velgen onder nr2 even wegdenken .... :roll: )

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gripen
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Gripen » do 18 aug, 2005 13:36

Ik vindt wit ook totaal geen verkeerde kleur. 3x liever dan rood. Mijn favoriete kleuren zijn, zwart, grijs/zilver, en wit dus. Maar ik ben dan ook oersaai... :roll:

Red76
Geregistreerd lid

Bericht door Red76 » do 18 aug, 2005 13:55

Onderweg naar Kroatie zag ik een :

Saab ng900 cabrio
Wit met een blauw dak en creme leder :fight_headbang:

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 18 aug, 2005 14:09

mijn 99GL Special was wit, en met de donkergetinte ramen en zwarte accenten zag het er stoerder uit dan eenzelfde 99 in het donkerblauw (bijvoorbeeld)

een 900 in het wit in een aangeklede uitvoering staat zeker goed. geen verkeerde kleur voor een Saab.

sb129h
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door sb129h » do 18 aug, 2005 14:34

Op de een of andere manier lijkt het wel dat een afwijkende kleur beter oogt op een Saab dan op een auto van een ander merk...

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 18 aug, 2005 14:42

inderdaad.. een roze hyundai is wel het meest verschrikkelijke wat je tegenkomt... maar mijn roze-rode saab daarentegen :lol:

:offtopic:

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » do 18 aug, 2005 14:49

Afbeelding

dit vind ik weer een beetje too much

Plaats reactie